ZARA - пазаруване онлайн. Темата е подходяща и за останалите брандове на INDITEX

  • 119 583
  • 739
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 1 398
Парите не са изтеглени, а са блокирани, със сигурност няма да изгориш с тях.
Аз преди една седмица анулирах поръчка и понеже не ми се чакаше 45 дни, изпратих бланка (по образец) с данните на Сосиете Женерал и веднага ми ги освободиха. Изобщо не съм писала на Зара. Те нищо не могат да направят.

# 316
  • софия
  • Мнения: 25 446
Проблемът не е в Зара, а в банката. Няма да загубиш парите. Аз съм към ДСК и след препращане на мейл за анулиране на поръчка отблокират сумата.

# 317
  • Мнения: 1 602
А във ПИБ отблокират парите до 3-5-7дни.

# 318
  • Мнения: 922
Пак писах до си банк. Пратих им и втория отговор от зара. Нагли до безобразие. Искат декларация от зара, че се отказва от сумата както и подробности кога е извършена транзакцията , и то от зара.
Бясна съм е меко казано. Подигравка.
Но и зара имат вина, все пак те държат блокировката и могат да я отблокират, но и те се правят на луди. Писах им в чата. Повдигнали въпроса на горно ниво, да чакам до 48 часа отговор.
Нямам думи. Да седя и да чакам сега 45 дни.

# 319
  • Мнения: 1 398
Зара не могат да отблокират сумата. Това е резервирана, но неизтеглена сума - Зара нямат никакво отношение към нея, освен че няма да я изтеглят. Поискай от Зара да ти пратят това, което иска банката - черно на бяло че поръчката е отказана и няма да изтеглят сумата, а ти виж каква е точната сума, кога е направена поръчката (час, минута и тн) и така...

# 320
  • Мнения: 922
Jazzzzy направих го. Писах им на зара какво точно искат от мен банката. Да ми го пратят. Ами нищо. Направо един отговор овъртанка , анулирания мейл стигал и толкова

# 321
  • гр. София
  • Мнения: 4 771
Зара, както и всеки търговец, не блокират суми. Те нямат достъп до картата ти и т.н.    Сумите се блокират от банката по искане на съответния сайт. Съответно  и се разблокират от нея. Отиди до клон на банката и там се разбери с тях. С КЗП нищо няма да постигнеш на тоя етап. За всичко си има срокове и те са обявени.

# 322
  • Plovdiv, Bulgaria
  • Мнения: 63
По същия начин и аз се опарих с едно анулиране, понеже прочетох, че веднага ти връщали парите. Няма такова нещо. След сума ти свързания ту със Зара, ту с банката, като всеки обратно ме препращаше към другия, отидох в клон на банката, за да приложа имейл за оказаната поръчка, и ми ги отблокираха на следващия ден. И на мен не ми се вярваше да приемат имейл, понеже не е документ, но така се оправиха нещата при мен. Затова по-добре да отидеш в клон, понеже се убедих, че по телефон и имейл нищо не става. И наистина, всички да внимават, като анулират, поне на мен вече ми е за обеца.

# 323
  • INFJ
  • Мнения: 9 347
Аз не мога да разбера в такива случаи, Зара защо не тегли парите и веднага след това да ги върне...? И откъде са го измислили тоя срок 1-2 дни, това би било истина, само ако теглят парите и веднага ги върнат.
И аз имах разправии наскоро по същия въпрос, накрая се оказа, че парите били върнати още на следващия ден, а блокираните суми са били по други поръчки. На мен ми приеха копие от мейла за анулиране, но какво е гледала служителката в банката не знам. Сумата уж била освободена вече, обаче подаваме заявление да се отблокира. За съжаление няма как да съм 100% сигурна, че е така, защото не си проверих наличностите преди да анулирам.

И аз казвам - не анулирайте никога, освен ако не ви се занимава с идиоти. По-добре да си дойде поръчката и да я върнете, по-малко главоболия ще имате.

# 324
  • Мнения: 1 398
Това е практика при повечето, да не кажа всички търговци/онлайн магазини - Амазон и т.н. Сумата се резервира, когато направите поръчка, а се тегли когато я изпращат.

# 325
  • гр. София
  • Мнения: 4 771
Аз да попитам - мога ли да върна в магазин на Зара, дрехи купени от сайта им? Или трябва непременно да пращат куриер до нас?
Днес си взех 5-6 неща от техен магазин, поръчани он-лайн и отделно си купих още една ризка от самия магазин. Пробвах друга, но беше с извадени нишки тук-таме, добре че все още я има на сайта и тази вечер я поръчах. Simple Smile
Това ми беше първа поръчка от сайта - доволна съм!

# 326
  • Мнения: 3 638
Зара блокират парите и ги теглят, когато поръчката напусне склада, даже го пише някъде на сайта.
Когато аз анулирам поръчка, парите ми се отблокират на секундата.
Това силно ме изненада, защото обикновенно при други търговци онлай /аз пазарувам предимно онлайн от цял свят/ ако са блокирали сума и анулирам, чакам 45 дни от ДСК да ми освободят сумата.
Вече анулирах 3 поръчки в Зара и веднага ми се освободиха парите.
Не ми се освободиха пари за поръчки, които не можах да анулирам сама през системата им и се наложи да пиша на чата да анулират те поръчката. Тогава даже ги бяха изтеглили и осчетоводили, пак трябваше да им пиша, за да ги върнат.

# 327
  • Мнения: 922
Ето все пак зара резервира сумата, защо не правят нищо тогава за да се откажат от тази сума, след като съм анулирала поръчката. Сумата е задържана заради тяхната резервация. Те могат да си я дръпнат до 30 дневен срок, и от банката отказват блокировката. Защото в глупавия им мейл никъде не пише , че нямат претенции за парите. А само че поръчката е анулирана. И седя и се боря с вятърни мелници с едните и с другите.
Отделно в клона в града е нещо потресаващо, некъдърност и некомпетентност. За това ноемрви изгорях с 180 лв отказаха всякаква намеса , като се опарих от фалшив сайт. Директорката ми заяви тогава ми звънни на кол центъра. Толкова. Сега ще чакам 45 дни защото и на зара не им се отрезервира. Истината е че и двете страни могат да оправят положението, но никой не си мърда пръста. Парите ми трябват спешно за да закупя дрехи на детето, не да ми ги държат. Реве ми се от нехаиство и непукизъм.

# 328
  • Мнения: 922
На база така изпратената информация нямаме основание да освободим блокировката за поисканата от търговеца авторизация.

Ние, като банка-издател, сме длъжни да ангажираме (блокираме) за предстоящо плащане одобрена и поискана от търговец оторизирана сума по плащане с карта. Самият търговец има право да изиска финансово сумата на оторизацията в срок до 30 дни след датата на извършването й.  Дори и банката-издател да освободи ръчно наложената блокировка, това няма да попречи на търговеца да я изиска финансово.

 

В случая е необходимо търговеца (Zara.com) да изпълни коректно ангажиментите си относно картови плащания към него, като в случай, че изисканата от тях транзакция вече не им е дължима трябва те да инициират, (или обслужващата ги банка), операция за отказ от изисканата от тях оторизация за сумата по плащането (т.н. Reversal на оторизацията).

 

В краен случай, като основание за освобождаване на блокировката от наша страна, би могло единствено да бъде, ясно описана и изпратена от търговеца декларация, че няма да има финансови претенции към сумата, като задължително трябва да са посочени всички детайли показващи, че става въпрос за картовото плащане, както и детайлите по него ( частичният номер на конкретната карта /първи и последни 4-ри цифри от номера/, датата на плащането, сумата , авторизационен код, търговец и т.н.).
Това е отговора ми от банката, които препратих на зара. А те ми отговориха, да си пратя мейла с анулацията. За които вече им бях предала, че не е доказателство. Просто толкова безобразие и от двете страни, някой да си мръдне задника и да направи нещо няма никъде.
Пращам от там втори мейл на зара аз да ги моля лично какво да ми напишат за да се счете за доказателство. Пълно мълчание от тях.
Незнам просто какво да мисля и правя вече. Явно искат да минат 45 дни.
Нагли са и двете страни.
 

Последна редакция: ср, 14 фев 2018, 00:24 от черна орхидея

# 329
  • софия
  • Мнения: 25 446
Аз да попитам - мога ли да върна в магазин на Зара, дрехи купени от сайта им? Или трябва непременно да пращат куриер до нас?
Днес си взех 5-6 неща от техен магазин, поръчани он-лайн и отделно си купих още една ризка от самия магазин. Пробвах друга, но беше с извадени нишки тук-таме, добре че все още я има на сайта и тази вечер я поръчах. Simple Smile
Това ми беше първа поръчка от сайта - доволна съм!
Може, но магазинът, в който връщаш трябва да продава дрехи от съотв. вид. Ако, напр., искаш да върнеш детски дрехи, а те нямат детски сектор, не може. Трябва да е в магазин с такъв. Носиш си копие от фактурата.

Общи условия

Активация на акаунт