Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 351
  • 738
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 6 584
Подкрепа за запазване на досегашния формат на НВО за набор 2005 и набор 2006 е добра идея.

Линк към шестокласната тема:

http://old.bg-mamma.com/?topic=1040224.msg36860583#new

# 661
  • София
  • Мнения: 3 451
http://www.bg-mamma.com/?topic=1040224.375
 aз още се ориентирам в ситуацияата.... НО определено трябва да не позволяваме тези промени  да засегнат нито бъдещите седмокласници, нито  нашите бъдещи шестокласници... На маймуни ни направиха

# 662
  • софия
  • Мнения: 25 393
http://www.bg-mamma.com/?topic=1040224.375
 aз още се ориентирам в ситуацияата.... НО определено трябва да не позволяваме тези промени  да засегнат нито бъдещите седмокласници, нито  нашите бъдещи шестокласници... На маймуни ни направиха
Това беше първото нещо, което написах. Тези промени би следвало да касаят децата, които ще бъдат 5 клас през 2018/2019 г., т.е. встъпват в този етап на обучение. Те ще имат възможност нормално да се готвят съгласно новия "формат". Нашите вече изпуснаха 1 година, а седмокласниците - 2, да не кажем, че при положение, че е нововъведен, настоящият 7 клас +НВО нов формат ще бъде ужас за деца и учители.

# 663
  • Мнения: 3 048
Колкото и да се говори за обществено обсъждане и бла-бла, не бъркайте възможността с недоволство да се отклонят идеите за по-дълга учебна година с вероятност да се успее по този въпрос.

Идеята е уроци и курсове да започват от 5 клас и сега чрез въвеждането на нови елементи в изпита ще почне едно голямо печатане на нови помагала и т.н. Става дума за много пари, та общественото обсъждане е само за протокола, както се казва.

# 664
  • София
  • Мнения: 6 360
Това беше първото нещо, което написах. Тези промени би следвало да касаят децата, които ще бъдат 5 клас през 2018/2019 г., т.е. встъпват в този етап на обучение. Те ще имат възможност нормално да се готвят съгласно новия "формат". Нашите вече изпуснаха 1 година

не разбирам, какво са "изпуснали" нашите?
5-ти клас учи по новата програма.
а не знам някой да се е подготвял за НВО по БЕЛ стар формат още от 5-ти клас, че да се е прецакал толкоз..
подготовката за НВО повечето я почват от края на 6-ти клас, за какво "изпускане" става дума?

# 665
  • софия
  • Мнения: 25 393
Цитат
Според проекта по български език и литература досегашният преразказ с дидактическа задача на непознат текст ще се редува в годините със сбит преразказ на неизучаван текст. Коментарът от 2-3 изречения на внушението върху цитат на някоя творба пък ще се редува със задача за създаване на характеристика на герой от изучаван текст.
Многократно съм писала, че аз не уча с моето дете, само помагам, когато има неясноти и мога. През миналата година не са имали нито един урок, упражнение, което да покрива тези нови задачи. Цяла година правиха преразкази. Възможно е да греша и ще бъда благодарна да ми насочиш вниманието към направения от мен пропуск.
Нали не смяташ, че ще променят учебниците по БЕЛ за 6ти и 7ми клас за нашия набор? Или си оптимист?  Какво ще бъде качеството на бързо струпаните за 1 месец нови учебници? Или ще изработят притурка към настоящите? А това какво качество на знанията по БЕЛ ще даде?
Да не говорим, че не се въвеждат елементи, които могат да бъдат оценени безпристрастно, а се добавят такива, които зависят от личната, субективна преценка на съответния проверяващ. И тук отново ще се започне едно зазубряне на готови постановки "какво е искал да каже авторът", за да се впише в общото разбиране на масовите учители и да се получи висока оценка. Как точно се прави "характеристика на герой от изучаван текст", ако не е прочетено цялото произведение, а не само отделни глави от него? Както написа една майка в шестокласната тема:
Цитат
Художествен образ без тънко и ТОЧНО познаване на авторовия текст не може да се изгради. Дайте бърз отговор за Странджата - както е описан от Вазов, и всичките му проявления, които го разкриват. Бедата е, че заради това нововъведение ще се учат (почти) наизуст не само ритмизирани произведения.
Твоето дете може ли да създаде характеристика на Чавдар войвода? Правили ли са го в училище? Защото "Хайдути" е от тази година, но характеристика на героя не е правена. Приемаш, че това не е пропуск?

Въвеждането на тези нови изисквания ще изисква започване на допълнителна подготовка за НВО не от края на 6ти клас, а от началото на 5ти. Поне аз така ги виждам нещата. Нямам против да се правят промени, но те трябва да обхващат всеки един елемент, а не само крайното проявление.

Последна редакция: пт, 08 юни 2018, 15:03 от zvаnchе

# 666
  • Мнения: 3 048
Пред мен е тазгодишното НВО. Първи модул (За БЕЛ говорим) - от 19 до 25 въпрос, включително, или 19 от 65-те точки идват от въпроси свързани с литературните произведения. От нас е далеч още, но от седмокласниците около мен, оставам с идеята, че си има обем (отделно към зазубряните понастоящем тези, ще се добави зазубряне на характеристики на литературни герои).

И сега доста народ почва от 6 клас, ама искат от 5 да слезнат уроците.

# 667
  • София
  • Мнения: 4 035
Това беше първото нещо, което написах. Тези промени би следвало да касаят децата, които ще бъдат 5 клас през 2018/2019 г., т.е. встъпват в този етап на обучение. Те ще имат възможност нормално да се готвят съгласно новия "формат". Нашите вече изпуснаха 1 година

не разбирам, какво са "изпуснали" нашите?
5-ти клас учи по новата програма.
а не знам някой да се е подготвял за НВО по БЕЛ стар формат още от 5-ти клас, че да се е прецакал толкоз..
подготовката за НВО повечето я почват от края на 6-ти клас, за какво "изпускане" става дума?

Реално погледнато изобщо не е ясно кои точно произведения от 5ти клас ще решат да включат в новия формат на НВО, а те тази години учеха по литература доста съществени глупости. То не е ясно и кои от 6ти ще включат, а по-лошото е, че няма краен срок за изнасянето на тази информация. Дават опция за писане на характеристика някой герой от 3 те години, а в 5ти клас на нито един герой не е направена характеристика. Ще се наложи със задна дата догодина и по-догодина да характеризират герои от учебници, които няма да имат. Мега тъпи идеи си заформят отново.

# 668
  • софия
  • Мнения: 25 393
Още малко нюанси за тези, които смятат, че въвеждането на нов елемент, който ще се оценява абсолютно субективно не е голям проблем и нашите деца като завъшващи петокласници не са пропуснали нищо.
Цитирам с разрешение думите на приятелка, чието дете тази година беше 7 клас. Дете, което имаше отлични резултати на пробните матури, дете от добро училище, дете, което е полагало усилия и е учило.
Цитат
На първия модул има 2 грешки, за които си знаеше, но и една, която не очакваше. Тезата й е 5 т. от 6. Но преразказът са го рязали с голямата секира. Написала е 3,5 страници преразказ - красиво оформен, с точно две правописни грешки - лошо пренесени запетаи иначе са си на мястото, и едно объркано време. Всичко друго е перфектно. Заяждали са се защо не е използвала точната дума, която е ползвал автора - например не пръчка, а тояга, не видял, а забелязал и т.н. И защо си позволявала да използва прилагателни, които авторът не е използвал. Има няколко откровени грешки на проверителите, които симпатичната литераторка, която ни тълкуваше работата, призна, че са сбъркали, но нищо не може да се направи. Ооо, и защо използва съвременни думи (не жаргон!) - жената каза, че вероятно са очаквали да използва нещо друго, което звучеше толкова архаично и излязло от употреба, че дори не го запомних
Ще кажете "Защо не оспорва?". И това е играно:
Цитат
Процедурата по оспорване е само късане на нерви за съжаление ...Миналата година колежката точно по същия начин беше с една от близначките ...писа и до инспектората и къде ли не, защото така й бяха казали, че е много орязана ...обаче единствения резултат беше, че и тя и дъщеря й още повече се разстроиха. Дори казва, че не би посъветвала никой да проверява работа на детето, защото накрая най-много да се почустваш безсилен и омерзен ...

 Няма вариант за оспорване, така е. Литераторката, която ни донесе работата, се съгласи с доста от моите забележки, и каза, че за съжаление, системата не позволява да се оспорва, защото и двамата проверителите на финала са си стиснали ръцете. Ако е имало разминаване в мненията, викат арбитраж, но досега не се било стигало, защото се разбирали.

..яд ме е на системата. Кой зное още колко работи са минали през ръцете на тези лелки. Защото за мен забележките бяха абсурдни. И всъщност не са много - общо 4-5 за целия текст. Буквално са търсили под вола теле.
Та така. Да са ни живи и здрави децата.

За вас не знам, но аз ще се включа и ще направя всичко възможно да се минимализират тези свинщини. Защото сега е това, по БЕЛ, утре ще е по друго, на децата им предстоят повече години в нашата образователна система, отколкото са минали.

# 669
  • Мнения: 47 963
По принцип е така, знам много добре, че режат и секат. Че някои частни школи дори си позволяват нечестни методи. Че не се оспорва оценката, ако ще да е абсурдна.
Това няма да се промени, независимо от формата и програмата.
С щерката много се ядосвах. Не спах от първата матура, докато не се записа в училището. Не спах от напрежение просто
И?
Проучих из основи софийските училища. Личното ми мнение е, че има приемливи и с не толкова висок бал за прием, дори имам варианти за с прием с двойка.
Човек като губи, не знае какво печели.
Малкият каквото направи на матурата, направи. Където влезе-там.
Ще подкрепя всеки протест, но с трезвата мисъл, че системата е такава с определена цел, и не бих могла да я променя из основи и да я направя напълно справедлива, прозрачна и честна.

# 670
  • Мнения: 6 584
Много ми се иска и моята мисъл да е трезва, но като гледам как системата се гаври с деца и родители ,не ми се получава.
 Аз също ще подкрепя протестта, а причините затова вече сте ги коментирали.

# 671
  • София
  • Мнения: 361
И аз днес цял ден чета по темата. Жал ми е за децата, какво друго да кажа. Подкрепям всеки опит за борба с тази порочна система. Дано има и реални протести, да се включим и ние.

# 672
  • Мнения: 24 467
Аз днес съм безкрайно щастлива, че големият ми син окончателно се раздели с туй вредно и нечисто нещо - българското държавто образование. Ако можех, щях да ви черпя който каквото си поиска! Толкова се радвам...
Малкият последните две седмици не са имали ден без поне по две писмени работи. Идваше ми да му взема болничен... Но искам да свиква да не му пука, че още 7 години трябва да живее в този абсурд. Поне се пооформи. И да има една петица за срока-все тая. Важно е да приключи и да си починем.

# 673
  • Мнения: 6 584
Judy, пожелавам от сърце на твоето пораснало момче, да е здрав , да среща по пътя си само добри хора, да върви смело напред и да постига с лекота целите си! thumbsup
Убедена съм , че това на което си го научила ще му помага да се справя успешно в живота!


# 674
  • Мнения: 24 467
Благодаря и да се връщат тези пожелания на всички!

Общи условия

Активация на акаунт