Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 373
  • 738
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 6 584
Ама няма ли най- накрая да премахнат оценяването по рисуване, ФВС и музика?!?!?

# 421
  • Мнения: 24 467
Не съм чувала до сега някой да го е обсъждал сериозно.

# 422
  • Мнения: 6 584
Не съм чувала до сега някой да го е обсъждал сериозно.

Judy, и аз не съм. АМа, знае ли човек. Laughing Може пък да съм го пропуснала.

Оценките по тези предмети влизат ли в дипломата от 12- ти клас?

# 423
  • София
  • Мнения: 9 108
А защо да ги премахват? За мее е добре децата да си имат двигателна и музикална култура и да имат някаква обща ориентация в изобразителното изкуство. Като премахнат оценките, съвсем ще почнат да гледат на тези предмети като на треторазрядни...
Просто може да има малко по-активни занимания - примерно да ходят на концерти с класическа музика, изложби, театър понякога организирано от училище.

# 424
  • Мнения: 24 467
Не съм чувала до сега някой да го е обсъждал сериозно.

Judy, и аз не съм. АМа, знае ли човек. Laughing Може пък да съм го пропуснала.

Оценките по тези предмети влизат ли в дипломата от 12- ти клас?
Физическото да.
Защото в гимназията вече музика и изобразително нямат. Имаха в подгответо в осми, но то си е по принцип друга бира.
Физическото, между впрочем, е много важно, ако ученикът се кани да кандидатства в чужбина. Там, ако си освободен от физическо и нямаш оценка, има ВУЗ-ове, в които не те щат.

И на мен не ми пречат тези оценки. Даже за физическото ме е яд, че нямат всеки ден. И малкият иска да имат.
Аз също съм ценител на общата култура. В основен етап децата трябва всичко да учат. Изобразителното изкуство развива фантазията и моториката като никое друго изкуство. Технологиите също за мен са един интересен и много полезен предмет, ако се преподава както трябва. Нашите имат добър учител там. Сега правиха рамки на картини - рязаха с трион, лепика, кабърчета слагат. На моя му е интересно.

# 425
  • Мнения: 11 641
Просто може да има малко по-активни занимания - примерно да ходят на концерти с класическа музика, изложби, театър понякога организирано от училище.

По мое време имахме задължително посещение на опера веднъж на 6 месеца и театър веднъж на 3 месеца. Под строй. Ако не присъстващ неизвинени отсъствия за цял ден.
В момента не мога да търпя театрални постановки и опера. Възприемам ги като нещо задължително Sad

За мен разумният вариант е "зачита се/не се зачита"

# 426
  • София
  • Мнения: 9 108
Ако се избират подходящи постановки за децата и концерти, не мисля, че ще е проблем. Всичко зависи от подхода и как са поднесени нещата. Аз пък нямам никакъв опит с ходене по изложби и се чувствам като полезно изкопаемо по темата - не смея да вляза в галерия да разгледам - просто имам някаква психологическа бариера Blush. Иначе на театър, музеи и концерти сме ходили с младежа (особено на първите две).
Просто не ми се струва редно да се възпитават децата в лошо отношение към изкуството и спорта като към нещо не важно (и второстепенно), сравнено с науките примерно.

# 427
  • Мнения: 6 584
Моето мнение по въпроса е категорично по две причини:

1. МУзиката и Рисуването  в този им вид , в който се изучават в училище не надграждат умения, а се изисква от децата да имат вроден талант, който да демонстрират в момента на оценяване. НЕ всеки го притежава.
ФВС е въпрос на физически качества. В нашето училище не се оценява труда и старанието,  а реЗултата. В много случаи учителите се вживяват като треньори и имат нереални очаквания от децата.Което пък убива желанието за спорт.

2. Не е ясно по какви точно критерии , различните учители оценяват децата. ЗА положени усилия ли, за добър резултат ли или за нещо друго.

Аз съм ,,за,, тези предмети да присъстват в учебната програма, но съм против по горепосочените причини .

П.п. Дъщеря ми спортува активно от малка, ходи на балет от четиригодишна . Рисува прилично, пее добре( беше в Музикално училище) , вследствие на което има високи оценки по тези предмети, но това не променя мнението ми, защото тези оценки не са резултат от работата на учителите в училище, а на извънучилищни  занимания и лични качества.


# 428
  • Мнения: 24 467
Може би просто трябва да се работи в посока промяна в подхода към тези дисциплини.
Но те са важни.
Нашите по музика, напр., никой не ги оценява как пеят. Точно за музикална култура се пишат оценки - видове произведения, музикални фолклорни области, напр., композитори и т.н. От детето зависи да седне и да си прочете материала.
По рисуване господинът не им иска сложни неща, има изискване за спазване на темата и на някои елементарни изисквания откъм техника, които са по силите на учениците. И да си предават рисунките по всяка тема.
По физическо учителят не е нанасял оценки от нормативите. Има точно за участие в часовете.

Права си, че
Цитат
Не е ясно по какви точно критерии , различните учители оценяват децата. ЗА положени усилия ли, за добър резултат ли или за нещо друго.
, но то важи за всички учебни дисциплини. Няма единна система, която да се прилага еднакво за всички училища и класове, та и за всички ученици. Дори в един и същи клас, ако даден учител има любимци, критериите му за оценявате могат доста да варират. Имали са случай, когато на контролно самият учител отива и направо казва отговори на дете.

# 429
  • Мнения: 6 584
Съгласна съм с теб, Judy, че това важи за всички учебни дисциплини, но ако по география едно дете има двойка , а след това отдели  време да понаучи основни неща, ще има по- виско оценка. ПО ФВС , ако детето не покрие днес норматива , ще има 2. КОлкото и да тренира, за следващия път няма да е по- подготвено. И накрая ще загуби интерес към спорта. ДА не говорим , че има деца с наднормено тегло, които колкото и да полагат услилия, няма как да се представят блестящо за 6 . В този смисъл тези оценки за мен са вредни за самочувствието, за психическото и физическото състояние на детето.
ММ е бивш професионален спортист и по тази причина дъщеря ми от малка има отношение към спорта, но не за всеки е физически възможно да покрие нормативите. ИМа деца, пряко силите си се измъчват , за да нямат двойки.Не го приемам аз това за нормално.И за какво, за едната оценка .

# 430
  • Мнения: 24 467
И аз съм против да се поставя оценка на нормативи. Въпреки, че лично не съм имала проблеми с тях.
За доста държави знам, че часовете по спорт се провегждат коренно различно - напр. избира се вид спорт и се играе той. Може и танци.

# 431
  • София
  • Мнения: 9 108
По спорта също така могат да се положат усилия и да дадат резултат, както и по география, въпрос на желание е. При нас за моя радост оценяват усилия и усърдие по този предмет. Учат различни спортове колективни- основни неща от тях през тази година, което на мен ми допада. Двигателната култура си е важна за самочувствието.

# 432
  • Мнения: 24 467
Нашите бягат, правят упражнения, играят колективни игри /най-често/, учиха и гимнастика - изпитваха ги на предно и задно кълбо май.  Grinning Това си се учи. А, да, имаха изпит колко коша ще вкарат от определен брой опити. Така ми разказа моят.

# 433
  • Мнения: 6 584
Важна е двигателната култура, разбира се, но тя не се гради от днес за утре. Това се случва постепенно, а не ударно.

# 434
  • Мнения: 5 178
Въпреки че детето ми е активен спортист не може да покрие за 6-ца доста от нормативите. Въпреки че бях физически активна - народни танци, така и не заобичах спорта, защото от 5-7 клас имахем учител пълен идиот. Тъкмо беше завършил ВИФ с борба, не можеше да покаже като хората нито един друг спорт. Ала това не му пречеше масово да ни остави 4-5 за годината, защото не сме покривали нормативите за 6. При едно спринтово бягане никой не успя да покрие за 6-ца и взе да ни хока, един съученик любезно му предложи да пробяга разстоянието и ако не го вземе за 6-ца да ни повиши оценките с една единица Simple Smile , не се съгласи и не бяга, да не мислите нещо друго
В крайна сметка в 7 клас класната го хвана и го нахока, че ни чака кандидатстване в ЕГ и всяка стотна е важна, та ни повиши оценките.
Изненадващо, но в 8 клас покривах нормативите за 6, едва ли спортно съм се развила баш през пубертета

Общи условия

Активация на акаунт