Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 553
  • 738
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 3 049

...   " При нас са казали..", " в нашето училище твърдят..." и техните аналози нищо не означават. Следя кампанията от години и постоянно се появяват  учителски и/или директорски изказвания, които не само не отговарят на истината, но са и прекрасна илюстрация на това, колко добре познават нормативната уредба в училищата.

Факт е, че на много места са казали какво ЩЕ бъде за нашите петокласници и това няма отношение към това, какво Е сега. Сега аз цитирах моето дете и то не става много ясно, какво е искала да каже госпожата, но други родители са чули със собствените си уши. Сега какво ги кара да разправят по училища тези работи не знам, просто неделно песимистично си казах прогнозата, че по закон на Мърфи и щом някой се е сетил вече, ще омажат положението за нашите петокласници.

# 136
  • Мнения: 47 981
И в нашето го казаха. Но не мога да се ядосвам . Набелязала съм училища за него, от каката имам списък с около 200 позиции според желанието и бала. И дори местоположение
 Все ще влез внякое ,само да е жив и здрав

# 137
  • Мнения: 3 049
Така е, Happy, да са здрави децата е най-важно. То и темата за елитността на гимназиите дълга и доколко успяващите деца, успяват благодарение на училището или въпреки него, но системата постоянно „оптимизира” съотношението преса върху децата/успеваемост.

# 138
  • Мнения: 8 230
Не ме вълнува особено седмокласната истерия. Мисля, че няма да има проблем да остане в математическата паралелка в неговото училище, в краен случай в същата паралелка в другото добро училище в града.
В друг град, не мисля, че ще го пусна сам на 13 години.

# 139
  • Мнения: 21 455
Факт е, че на много места са казали какво ЩЕ бъде за нашите петокласници и това няма отношение към това, какво Е сега.
Факт е, че от години нещата се повтарят по описания от теб начин - учители и/или директори изказват личното си мнение. На много места се говорят много неща, които в крайна сметка може и да станат истина, по простата причина, че от МОН четат и слушат. Щом учителите искат нещо, защо да не им го дадат?

# 140
  • Мнения: 3 049
Не бях поглеждала нещата от този ъгъл. Учителите преподаващи по предмети различни от български и математика в 7 клас ги разбирам. Сигурно е дразнещо да се мъчиш да научиш някой нещо, докато той си демонстрира, че сега само НВО му е важно и няма време да се занимава с твоя предмет.
Ама защо не оставят на мира децата в 5 и 6 клас да са заети с образованието си, а не с кандидатстване.
Или искат да накарат хората да обмислят уроци и по други предмети, ако някъде, по някакви причини се позакучат нещата с някоя оценка.

Последна редакция: нд, 07 яну 2018, 17:18 от solnichka

# 141
  • Мнения: 6 926
Макар Мария да ме озадачи. Някой от СМГ ще има ли нужда от курсове по математика?
Не зная. Чувала съм, че дори и от СМГ ходят на школи/уроци по математика, но не съм сигурна, че е истина. Аз като любител математик го карам на самоувероност, че ще мога да й запълня пропуските, ако има такива.
А с какво те озадачих? Аз написах, че няма да ходи на уроци по математика (стига да сме живи и здрави).

# 142
  • София
  • Мнения: 4 035
А някой към школи от 6ти клас дали се е ориентирал? Мойта чуденка в момента е между Регалия и Веди, макар че напоследък срещам доста добри отзиви за Скарабей в Младост 2, която ми е логистично много удобна, но все пак май клоня към Регалия или Веди.

# 143
  • Мнения: 3 049
Макар Мария да ме озадачи. Някой от СМГ ще има ли нужда от курсове по математика?
Не зная. Чувала съм, че дори и от СМГ ходят на школи/уроци по математика, но не съм сигурна, че е истина. Аз като любител математик го карам на самоувероност, че ще мога да й запълня пропуските, ако има такива.
А с какво те озадачих? Аз написах, че няма да ходи на уроци по математика (стига да сме живи и здрави).

Не се учудих, че твоето дете не му се налага да ходи на уроци (срещали сме се в темата за математическите турнири Wink), по скоро от това, че въобще го казваш, защото си мислех че СМГ изключва изцяло тази необходимост, дори и за тези, чиито родители не могат да помагат.

Аз съм разглеждала НВО тестове, решавам ги и ще мога да си подготвя детето (и аз като теб в графата самоуверен любител), но не мога от сега да оценя каква ще е топката за детето. Така или иначе още не се налага да мислим за това, ама понеже се отвори темата.

# 144
  • Мнения: 5 178
Ние сме в истерията с  класните.. По БЕЛ е голяма мъка, малко часове,  малко упражнения и доста е забравил да пише. За срамотите правила с членуването и тн .. не бъркаше в 4-ти клас,а сега глей ко стаа

# 145
  • Мнения: 6 926
Вчера говорихме с приятелка, учител по БЕЛ в прогимназията. Според мен, ако в София има училище със засилено обучение по литература в прогимназия (и ако се прокара наредба за подбор в такова училище), то би имало интерес. Може би не колкото към СМГ, но би имало. Според нея - няма толкова деца с интерес към БЕЛ. Вие какво мислите?

# 146
  • София
  • Мнения: 1 570
Според мен ще има интерес. Едно заради матурите в 7 клас, по аналогия с математическите паралелки, и второ, има си деца с литературна насоченост.
Аз навремето, на подобна възраст, ходех на един кръжок за писане на стихове, толкова интересно беше. Учеха ни на видове строфи, римуване, вече съм забравила подробности, но беше забавно и полезно. Сега незнам има ли такива неща. Всичко е насочено към математика.
  Дъщеря ми започна да си пише книга преди Коледа. Иска ми се да я запиша някъде, където има деца с такива интереси, да обсъждат какво са написали, да ги насочва някой как се пишат истории и т.н.

# 147
# 148
  • Мнения: 6 926
Да, и моята дъщеря е с литературна насоченост. Пише много (и стихове, и разказчета, и втора "книга" започна, но нямам идея имат ли някаква стойност. Ако имаше такова училище, би искала там да учи. И ние търсим някъде, където да се събират деца с подобни интереси и да ги учат да пишат, да споделят кой каква книга е харесал, да открива нови жанрове. Преди около месец-два тръгна на журналистика (друго търсехме, но само това открихме Simple Smile ) веднъж седмично. Много й допада.
sssani, тази статия хич не е вярна. Отдолу даже са писали: източник monitor. Ако отвориш източника, ще прочетеш, че от МОН са казали, че няма такова нещо и просто става въпрос за неразбиране на нормативната уредба. Още един пример, че е хубаво да се учи четене с разбиране Simple Smile). Но се чудя защо точно в този сайт не си оправят статията, а тя се разпространява като вирус из фб, следват стотици хейтърски коментари и така се появяват слуховете и паниката.

# 149
  • Мнения: 47 981
Няколко пъти тръгвах да пиша, но все се ядосвам и спирах
Естествено, че ще има желаещи, а да не говорим колко "нуждаещи" се има, колко деца са супер зле по БЕЛ, по-зле и от Мат, но само заради многото материал и кофти кадри. Какво се получава с Мат, дискутирано е неведнъж-  има % деца с огромни математически заложби, които обикалят света, но по-големият % деца просто разцъфтяват под качествените преподаватели и по-големия брой часове и усвояват добре математиката, ако са в мат. паралелки. Същото ще е и с БЕЛ, ще има голям интерес. Както си видяла и сама, в момента дори и при силно изявени заложби, няма дори на частно къде да се готвиш и къде да се изявиш. Това също е огромна ниша. Но...може пък да ги е страх, че ще им се разтури къщурката с курсовете и уроци....които заемат потресаващи размери вече. Ако включат и 5-6 клас към кандидатстването, според мен ще го направят не за друго, а за да има още повече уроци! А не от грижа и мисъл за децата, от грижа да е "честно" и "обективно" и т.н. Просто са им малко уроците, които почваме още във втори клас!, и които към 5 клас силно позаглъхват. Rage

Общи условия

Активация на акаунт