Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 365
  • 738
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 9 108
До сега не съм му се месила на младежа с писането на домашни. Но тази година е страшно с това СМГ. Ако го оставя няколко дни без надзор и нещата излизат от контрол. Не че не с ипише домашните, просто много се мотае, не си управлява добре времето, а обемът на домашните е толкова голям, че изтърве ли половин един час в блеене в тавана и после висим до нощите. А в къщи много държим да се ляга навреме - да се е наспал и да е адекватен на другия ден. Просто трудно се съчетават двете неща... Даже единият ден се ядосах, накарах го да легне в 9 - каквото е написал, това и на другия ден му писаха 2-ка за без домашно по математика, нищо, че иначе има само 6-ци....
Много се надявам в един момент да свикне с идеята да си прави график и разпределение на времето и да го управлява по-добре, защото иначе става лошо за цялото семейство просто.

# 46
  • Мнения: 5 234
И аз така - не съм се месила, но явно сега трябва да започна.
Иначе детето е много съвестно - не знам откъде идва проблема - от детето ли, от учителите ли или от материала и системата, а най-вероятно всичко накуп.

# 47
  • София
  • Мнения: 9 108
Ами при нас до сега обемът на домашното и разказвателните беше доста по-малък (до миналата година). Сега му трябва страхотно добро разпределение на времето, за да успява.
Отделно почват вече едни настроения, намързява го, отнася се на моменти. Но ми е и жал да съм прекалено строга, като гледам колко е натоварен - на практика не остава време за игра и почивка просто.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 903
За сега наблюдавам вид "шунтиране" на разказвателните предмети. Чете урока и толкова. Извадил е къса клечка и двамата родители да са у дома ( работим вкъщи), но само по математика понякога има нужда от помощ. Изпада в паника/ярост, че има много домашно  и няма да може да иде на футбол, но с настояване и спокойни доводи засега се справя. Това което забелязвам е, че натрупва петици по литература. Но като цяло се справя прилично и това, което бях чувала за страшилището 5-ти клас, засега ни се разминава. Относно настроенията- при него в трети клас беше по-страшно. Настоящите ги приемам в повечето случаи...когато не побесявам и аз Twisted Evil Тогава се нала и той да приема, че и майка му има специфични настроения.

# 49
  • Мнения: 8 223
И моят син не разказва уроците, само ги чете. Обаче, когато се случи да го изпитам, горе-долу веднъж на седмица, който учебник ми попадне пред очите, е доста изчерпателен.
Не мога да го заставя да си ги разказва, при условие, че ги изпитват повече да отговарят на въпроси и да обясняват. А и навремето, аз също не си ги разказвах вкъщи, само четях, което не ми пречеше да изкарвам с лекота шестици. Само по биология разказвах, но там в уроците имаше толкова много термини, че нямаше друг начин да ги запомня. Ще видим при него как ще е.
В крайна сметка децата трябва да си открият своя си начин на учене и запомняне, като вземат предвид и изискванията на конкретния учител.
Държа да няма никакъв пропуск по математика, български и английски, защото там нещата се натрупват и изпусне ли се нещо е доста по-трудно за наваксване.
От другите предмети трябва просто да хване съществените неща, връзките между процеси/събития, причини и следствия. Подробностите може спокойно да ги забрави. За да е добър по история догодина, няма нужда да помни кой фараон кога точно е управлявал и какви битки е водил. Ще му е необходимо да е схванал добре общата картина и принципите на историческите процеси. Същото е и по-другите предмети.

# 50
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Държа да няма никакъв пропуск по математика, български и английски, защото там нещата се натрупват и изпусне ли се нещо е доста по-трудно за наваксване.
От другите предмети трябва просто да хване съществените неща, връзките между процеси/събития, причини и следствия. Подробностите може спокойно да ги забрави. За да е добър по история догодина, няма нужда да помни кой фараон кога точно е управлявал и какви битки е водил. Ще му е необходимо да е схванал добре общата картина и принципите на историческите процеси. Същото е и по-другите предмети.
Абсолютно подкрепям написаното Peace bouquet

# 51
  • София
  • Мнения: 2 846
Тази седмица мина родителската среща при нас. Не влязоха всичко учители, но по математика (класната ни), по БЕЛ и немски език дойдоха, другите не са ми толкова важни. Доволна съм, особено по БЕЛ, желязна е, много ми допадна, строга е, което ме кефи много. С две думи - мой тип е, мой тепмерамент. Започват с класните - по БЕЛ на 19.12 - 2 часа - 1 час по БЕ и 1 час по Л-ра. На 10.1 ще бъде по математика. Доволна съм от резултатите като цяло на ученика, от целия клас 30 деца е на 7 място по успех. Казах му краткосрочна цел до края на първи срок искам да е на 5 място, а за финала на годината - челната тройка. Изискванията ми са високи и не му пускам хлабаво хич, но се скапваме да проверяваме домашни всеки ден -баща му по математика, аз по БЕЛ (че съм завършила тази филология и си ме кефи) и така. Исках да мине първата родителска среща, за да видя дали сме в правилната посока - оказа се, че сме на правилен път и ще продължаваме така. Това е при нас положението засега, предстоят празници, а моят синковец е рожденик на Коледа, та вече очакваме всичко с нетърпение. Уютна неделя ви желая на всички!

# 52
  • Мнения: 8 223
И аз бях на родителска среща преди няколко дини. Общо взето, стандартното - проблеми с дисциплината в класа. Проблемните са 3-4 деца, които са си така отдавна. Лошото е, че две от тях ни бяха натресени от другите паралелки, едното във втори клас, другото - в трети. С тяхното появяване се развали един чудесен дотогава, като дисциплина, клас, но положението е такова.

# 53
  • Мнения: 5 178
Ехаа, кой води тази строга статистика кой-кой е по успех ...
Класът им е добър,  децата са мотивирани и сериозни.. А когато се отпуснат като преди 2 седмици, учителите бързо ги стегнаха.Харесва ми, че по разказвателните се изпитва на дъската с картата, a не с тестове в края на раздела.

# 54
  • София
  • Мнения: 2 846
Статистиката е от електронния ни дневник в shkolo.bg.

# 55
  • Мнения: 4 966
При нас мина класното по Български език и литература. Тази седмица ще бъде и по математика. Поне да не ги мислим през януари.  Laughing

# 56
  • Мнения: 8 223
Мрън ме изненада приятно с 47т на КМС. Миналата година категорично отказа да ходи на състезания по математика и съответно аз спрях да го карам да решава по-сложни задачи. Тази година решава единствено от дъжд на вятър задачите от група Б от сборника.
До последно нямаше да се явява и тази година, но учителката му по математика го убедила да се запише. Дори за олимпиадата се записал, там също не искаше да ходи първоначално.

# 57
  • Мнения: 1 334
Моята хубавица, дето пее в градския хор, нареди 3 петици по музика! Ама защото са на писмени работи, за които не си мърда пръста! Хем си казвам, че няма да се ядосвам за някаква си музика, хем умирам от яд, защото пък не може да са кой знае какво тези писмени. Да си разваля успеха пък по този начин...

# 58
  • Мнения: 5 234
Аз съм безмълвна от оценките на доброто ми прилежно дете.
То да беше музиката, с мед да го намажеш.
Политика на учителите ли е, не знам вече. Ако всички ученици са с ниски оценки, то определено вината не е в децата, а в този който се предполага, че трябва да ги учи на нещо. Или съм в грешка?

# 59
  • София
  • Мнения: 9 108
Ами ако са за първа година при този учител, както вероятно е, може да тръгват от по-ниско ниво, от това, което се очаква за класа и да са в процес на наваксване. Но ако се запази тази тенденция - значи наистина учителят не успява да си свърши работата.
Нашето класно по български мина. За сега този предмет няй-много го мъчи - най-вече с трансформиращите преразкази, които правят в големи количества. И все пак предпочитам така, отколкото в 7 клас тепърва да откриваме топлата вода.

Общи условия

Активация на акаунт