Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Набори
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
60-74 от 738 отговора

София

Мнения: 1 178
Какви тестове дават по музика?На нашите им предстои
Цитирай


Мнения: 16 705
Аз пък съм доволна, когато има по-сериозни изисквания и когато нямаме цели класове с отличници. Защото това не е нормалното. За да си отличник, при това - пълен, от пети клас нагоре си трябва много труд, а и доста заложби, които е нормално да приемем, че по-голямата част от децата нямат. Хубаво е родителят да го разбере, вместо да се измъчва и да мъчи децата си. Аз държа моето да знае материала в общи линии, да му остане най-важното, същественото, над което да надгражда. Но лично за мен той не е за отличен по всичко, макар че до момента в училище го минава така. Промъква се просто. Но аз проверявам и лично знам, че не знае чак всичко, което са учили по предметите. Така че не се сърдя, ако вземат, та му напишат и нещо, различно от шест. И гледам да го възпитавам по такъв начин.
Според мен е реално повечето деца да са около средния успех, т.к. нивото е средно, а много малка част от тях не се справят с материала въобще или са отличници с реални знания. Като на успеха на децата следва да наподобява кривата на хората при изследване за интелект - следва да е, с формата на камбана. Много отличници в един клас лично за мен говори за недобро качество на преподаване и оценяване.

При нас пък върнаха даже класното по математика.  Laughing Там големи бързаци се оказаха. По други предмети още не са правили.
По музика госпожата си изисква при нас теория от учебника и каквото допълнително е дала и са писали в тетрадките. Не е нещо, което да не може да се научи. По този предмет мисля, че оценка не следва да се поставя на гласови данни, т.к. това са си природни заложби изцяло, а точно на теория, т.к. този предмет цели придобиване на музикална култура - познаване на произведения, изпълнители, автори и композироти, музикални термини, райони, инструменти, стилове. По такива въпроси са и нашите писмени по този предмет. Изпитват ги редовно и устно пак по същия начин.
« Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 11:03 от Judy »
Цитирай

Велико Търново

Мнения: 4 394
Аз пък съм доволна, когато има по-сериозни изисквания и когато нямаме цели класове с отличници. Защото това не е нормалното. За да си отличник, при това - пълен, от пети клас нагоре си трябва много труд, а и доста заложби, които е нормално да приемем, че по-голямата част от децата нямат. Според мен е реално повечето деца да са около средния успех, т.к. нивото е средно, а много малка част от тях да не се справят с материала или да са отличници. Като кривата на хората при изследване за интелект следва да е, с формата на камбана. Много отличници в един клас лично за мен говори за недобро качество на преподаване и оценяване.

Напълно съм съгласна Peace В класа на дъщеря ми успеха по математика е 3,50 - 4,00; този предмет засега най-много я затруднява, има две 5 и две 4, но съм доволна от учителката - дава много задачи, но на всички е ясно, че с решаване на 2-3 задачи за домашно няма как да стане. Смятам, че с времето ще свикнат с натоварването и успеха ще се подобри.
По български и литература засега се справя блестящо, тези преразкази ги прави без грешка. Морфемния анализ още я затруднява с всички представки, наставки, но...въпрос на упражнения. Класното ще бъде догодина, както и по математика. Ще имаме време през ваканцията да се поупражняваме.
И по музика, и по технологии и предприемачество правят тестове по теория.
Цитирай


Мнения: 16 705
И при нас май е около 4.00 средният успех по математика. Съвсем реално вече ми изглежда. Това не са простите сметки в начална степен, в която се изисква повече внимание, отколкото някакви специални знания и умения.
Моят там е на шест, вкл. на класното, но това не е въпрос на дарби, а на бачкане вкъщи. Всеки взет урок му го преобяснявам, разчертавам на лист основни задачи от него, че да схване, което ми е навик, т.к. той има дислексичен проблем и при него се налагат нагледни обяснения. В училище няма кой да се занимава. Обаче пък като схване - няма проблеми. Задачи давам допълнително от сборника, за да улегне. Просто няма начин. Щото иначе - дупка и нагоре - фал. Останалите деца не са по-глупави. Просто по-малко някой ги занимава по къщите, а някои пък въобще няма кой. Въпрос на ресурси. Не всеки разполага с такива и хората не са виновни за това, мисля аз. Нормално е да е средно ниво мнозинството.
Нашите и по технологии, и по ИТ също си учат теория, като имат и практически задачи, т.к. предметите търпявват това.
Цитирай


Мнения: 5 178
Класната ви по БЕЛ какво са представлявали?

Опасявам се да не изтървем БЕЛ, първо не му е силна страна, второ домашните по БЕЛ някак малко ми се видят.. А може и да не е така, защото в граматиката са доста напред, явно много работят в час. С морфемния анализ няма проблем (пу-пу), но те още от 3 клас много работеха
Преразкази до тук са правили 2, отделно е полупреразказ, че и с елементи на разсъждение, попълването на листите по Л-ра, където сравняват митове и легенди. Той горкия беше в ступор като му дадоха първото такова домашно, сега си ги прави сам на чернова и проверяваме заедно
Цитирай


Мнения: 2 207
Аз пък съм доволна, когато има по-сериозни изисквания и когато нямаме цели класове с отличници. Защото това не е нормалното. За да си отличник, при това - пълен, от пети клас нагоре си трябва много труд, а и доста заложби, които е нормално да приемем, че по-голямата част от децата нямат. Хубаво е родителят да го разбере, вместо да се измъчва и да мъчи децата си.
Не говоря за пълно отличие, нито за 6-ци изобщо. В случая интелигентни и ученолюбиви деца /не само моето/  получавт 2-ки и 3-ки по безумни начини и започвам леко да се нервирам.
Цитирай

София

Мнения: 4 871
Класната ви по БЕЛ какво са представлявали?

Опасявам се да не изтървем БЕЛ, първо не му е силна страна, второ домашните по БЕЛ някак малко ми се видят.. А може и да не е така, защото в граматиката са доста напред, явно много работят в час. С морфемния анализ няма проблем (пу-пу), но те още от 3 клас много работеха
Преразкази до тук са правили 2, отделно е полупреразказ, че и с елементи на разсъждение, попълването на листите по Л-ра, където сравняват митове и легенди. Той горкия беше в ступор като му дадоха първото такова домашно, сега си ги прави сам на чернова и проверяваме заедно

Не знам за класното.
Иначе трансформиращи преразкази правят почти всеки час и редовно имат и за домашно. Голям зор му е, но няма как. Ще питам за класното. Доколкото знам на него не са имали преразказ.
Цитирай


Мнения: 20 431
Имало е и двата варианта при голямата, и по-нисък успех заради разминавания изисквания/знания, но и други случаи сме имали, когато децата не бяха виновни, а учителят. Успехът беше най-малкият проблем, но беше един от първите индикатори. Малко е дълго и трудно да се обясни границата, но ще се види полека лека. Ако е първото, все пак нещата ще се наместят в един момент, но ако е второто...е, писано е.
Цитирай


Мнения: 16 705
Barbabelle , не мога да обсъждам конкретен случай, който не познавам.
Затова и не го правя.
Споделям, че липсата на отличен успех не е проблем.
Ако конкретно смятате,че учител ощетява детето с оценки, е добре да се види дали това е наистина така и да се говори лично. Самият факт, че успехът на учениците е несик, обаче, не е достатъчен аргумент, да се твърди такова нещо. Трябва да се видят писмените работи конкретно на детето. Да се установи какви изисквания има учителят.
Пиша по повод точно следното:
Цитат
Ако всички ученици са с ниски оценки, то определено вината не е в децата, а в този който се предполага, че трябва да ги учи на нещо. Или съм в грешка?
Твърдението не е вярно по принцип. Тъй като не е установена причината, поради която децата са с ниски оценки. Много често до края на четвърти клас успехът е бивал надуван като балон, което хич не е полезно. Смешните НВО-та вдигат допълнително самочувствието на деца и учители в начална степен.
В пети клас започва истинско учене, в голям обем, по много предмети и всеки учител има свои изисквания. Те тепърва започват да учат как се учи. Особено теория. Поради което е често срещано успехът на цял клас да е нисък по предмет, по който учител има реални или високи изисквания.
Кое как е във вашия случай, конкретно, няма как да се каже. Проверете, преди да твърдите това и преди да се предприемат някакви конкретни мерки. Възможно е и децата да не знаят. Ми при нас на класното има една шестица по математика. И то е, защото децата не са усвоили задължителен учебен материал. Аз видях задачите - не са сложни, по материала, който е взет, са изцяло. Не са и много като количество. И това при клас, в който миналата година половината деца бяха отличници и на НВО - първенци. /За мен, казах, това не е никакъв критерий, не обичам да се самозалъгвам./ Учителката в случая не ни е крива, че класът не учи редовно като цяло. И, слава Богу, по математика се спря с безумните тестове със заграждане на отговорчета, които можеш да налучкаш или да препишеш. Децата разписват целите задачи и сега не се налага да обяснявам на сина, че трябва всяко нещо да следва от друго нещо, което е написано на горните редове, за да се счита, че задачата е решена. Не става така - бам и отговор.
По музика на първата писмена работа пак само той имаше шест в класа. НО сме вадили теория за нещата, които не са му ясни, карах го да ми обяснява той кое какво е. Защото за мен маловажни предмети няма в основна степен. Ми не беше някакво ужасно трудно контролно. Пак по материала си беше, но ако някой пита децата или родителите, те веднага ще се заоправдават с кофти учител. Ми не - всичките въпроси са дадени от госпожата. Нямаше нищо, което да не е в учебника или в тетрадката.
За да видиш къде е проблемът, първо трябва да не се настройваш предварително, а да си направиш обективна проверка.
« Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 11:58 от Judy »
Цитирай


Мнения: 20 431
При нас проблем имаше преди години по английски. Преподавателят го знаят всички, защото типично се държи така, нисък успех, заяждане, крясъци и .т.н. и всеки клас, на който е преподавал, се е оплаквал. На родителски не идваше. И по онова време ние не знаехме нищо за него.
В края на втори срок от 3 и 4 оценки на класа, стигнаха до чисто 2 от горе до долу. Пращахме децата на уроци и консултации. Уроци-платени, все пак английски под път и над път. Пращахме ги на училищни консултации, но учителят го нямаше. Търсихме го разговор на родителска- не идва, в приемно време- не идва...Ами в часа за консултация занесохме тест на зам. директор и помолихме да го потърси, защото има деца за консултация, деца с двойки на теста, които искат да се научат, и него го няма Smile И тя не го намери, а теста- отвори учебника и нещата от теста ги нямаше в учебника. Отворихме дневника- от горе до долу  нито една оценка различна от 2. Зам. директор започна да влиза в час демонстративно, уж проверка на оплакването. Това беше договорено, за да няма писмени оплаквания от наша страна като родители. Всичко това беше една сценка, защото тя много добре знаеше за какво става въпрос като отношение, оплаквания и т.н. човека си го знаеха Smile Въпроса е, че оплакванията бяха обективни, а не субективни. И не бяха за  ниския успех, а за сериозни индикации, че нещо куца.
Децата не останаха на поправка, не останаха с двойки, е не бяха и с шестици, а в последствие го смениха и преместиха на друг клас, който се чудеше какво му се е стоварило на главата Smile
П-често сме имали другия случай. Влиза учител на родителска и казва- знам, че сте притеснени от ниските оценки в момента, но сега искам да ги стегна, или сега нямат знания, но работим по въпроса, и т.н. и т.н. и наистина е така. Но има диалог, има съвместна работа, има резултати и това си личи Smile
Та така
Може разни варианти. Вероятно е рано да се каже. Наблюдавай.
Цитирай


Мнения: 16 705
Големият син имаха кофти учител по философия в гимназията. Същата работа, като при този по английски на Хепи. Но проверихме предварително защо така се случва, събрахме данни от различни класове, че даже някои бяха и записи правили и едва тогава повдигнахме въпроса на род. среща. Тази година е друг учител.  Peace
Но човек трябва да е преди всичко обективен и да изследва различните възможности.
Няма как от факта, че децата имат масово ниски оценки, веднага да се заключи, че това се дължи на проблем в учителя.
« Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 12:10 от Judy »
Цитирай


Мнения: 20 431
Да, може би е рано да се каже. Те ще видят, има варианти. Ще си проличи.
Цитирай

София

Мнения: 1 178
Довечера сме на родителска среща.Как беше регламентиран достъпа до писмените изпитвания и контролни? Не ги дават на децата по някои предмети и не мога да видя реалните пропуски и грешки
Цитирай


Мнения: 16 705
Довечера сме на родителска среща.Как беше регламентиран достъпа до писмените изпитвания и контролни? Не ги дават на децата по някои предмети и не мога да видя реалните пропуски и грешки

Няма забрана да искате да ги видите, децата имат признато право "да се запознаят" с тях.
Затова в училища, в които те не се дават за запознаване от родител вкъщи, често децата си ги снимат с телефоните.
Вие си поискайте училището да предостави достъп на родителите до тези писмени работи. Защото става тъмна Индия кой какво писал, пък как бил оценен.
Цитирай


Мнения: 2 878
Класните на нашите ще са през януари, което ми се вижда нормално.
В класа успехът е разнообразен - има от всичко, но те и в началните  класове бяха със шарени оценки.
Моят засега се движи със шестици и по-рядко някоя петица. Като цяло мисля, че са му заслужени. Препитвам го отвреме - всички основни неща ги знае, някъде позабравя подробностите, но аз и не държа да ги помни. Добре че и учителите не се вторачват в тях. Той обаче взема и много активно участие в часовете, което си му носи позитиви.
Любим предмет си е математиката и реално там нещата му се получават с минимум усилия. И аз обаче бях така навремето. За мен това беше предметът, по който най-лесно се изкарваха високи оценки.
За мое учудване, тази година му допада и БЕЛ. Преди не харесваше този предмет. Сега ги засипват с домашни, преразкази, съчинения, а той е доволен. Преди няколко дни имаше да пише вълшебна приказка. С такова старание и желание я съчиняваше. Предните години се мръщеше на всеки преразказ.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
60-74 от 738 отговора