Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 358
  • 738
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 5 178
Мисля си, че първия срок им занижиха оценките за да ги стреснат и да учат по-сериозно и ще се поотпуснат втория срок.
А и децата посвикнаха с новите изисквания, някак си рязко пораснаха и разбраха, че я няма учителката-майка, която да им прощава пропуските и разсеяността.

# 466
  • Мнения: 4 966
Мина и нашата родителска среща. Повече няма да имаме до края на годината. Много похвалиха децата. Дисциплината била много добре, също и успехът. Най-висок успех имал класът от цялото училище. Но имахме наистина много добра учителка в начален курс. Пък и сега са доста взискателни учителите. Голям късмет извадихме с класната, по математика, и с госпожата по български език - тя е прекрасна просто. Много разбрана, човечна и с огромно желание работи.
Ще има зелено училище, началото на юни. Засега не ни казаха повече подробности.

# 467
  • Мнения: 6 924
БНТ в помощ на директорите да усвоят четенето с разбиране:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

Много е тъжно да не си познават нормативната уредба и да не могат да тълкуват елементарен текст.

# 468
  • Мнения: 21 455
Аз пък не мога да разбера как известен брой обикновени майки, разтълкувахме наредбата правилно още с нейното публикуване,
Скрит текст:
знаеш колко спорове сме водили по въпроса тук с хора, които твърдят обратното
а много хора, които са професионално обвързани  с тази наредба ( както и с редица други нормативни актове) не могат да разберат какво пише там. Изумена бях, че бившият зам. министър Стаматов( старият нов директор на 119. СУ), който беше част от екипа на министър Кунева,  също говори за средноаритметична оценка при положение, че точно по негово време бяха сътворени тези неща.

# 469
  • Мнения: 6 924
Аз пък не мога да разбера как известен брой обикновени майки, разтълкувахме наредбата правилно още с нейното публикуване,
Скрит текст:
Скрит текст:
знаеш колко спорове сме водили по въпроса тук с хора, които твърдят обратното
а много хора, които са професионално обвързани  с тази наредба ( както и с редица други нормативни актове) не могат да разберат какво пише там. Изумена бях, че бившият зам. министър Стаматов( старият нов директор на 119. СУ), който беше част от екипа на министър Кунева,  също говори за средноаритметична оценка при положение, че точно по негово време бяха сътворени тези неща.
Да, ето това не може да ми даде мира! А и на колко обучения ходиха!

# 470
  • Мнения: 9 853
Ако се окаже, че са разбрали всичко от първия, или от втория път, ще секнат и обучения, и кафе паузи, и какво ли не

Да не са пък толкова прости, я?

Ти като го разтълкува от раз, и сега кафе-пауза посещаваш ли?
ПС. Аз на тия обучения съм лепнала етикета кафе-пауза:-)

# 471
  • Мнения: 47 963
Според мен сондират мнения за поредната промяна. Да видят как се приемат тия слухове. Това е . И после някой да блесне с това гениално хрумване, естествено против гадните деца преписвачи и т.н.

# 472
  • Мнения: 6 924
Аз пък съм категорична, че става въпрос първо за непрочитане на нормативните документи (дали от мързел, дали от незаинтересованост) и второ за четене с неразбиране. Говорила съм с учители и ръководства, включително с нашия директор, които след прочит пред мен на Наредба 11 твърдят, че въпреки, че няма дума средноаритметично, то така ще бъде и другото твърдение, което съвсем ме втрещи беше "Наредба 10 касае сегашните седмокласници, за вас ще има нова наредба!". И спорът се превръща в спор със стена и лека насмешка към мен как родителите не са наясно, а те нещата са сложни и няма как родителите да ги проумеят. Ми обидно е и затова толкова се паля по темата.

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 09:16 от maria77bg

# 473
  • Мнения: 8 223
Поне в нашето училище не са се опитвали да ни лъжат по този начин. Единственото, което директорката каза на родителските срещи в края на миналата година и в началото на тази, беше да подчертае, че изпитите в седми клас по БЕЛ и математика са важни и затова ни съветва два от зиповете да са по тези предмети.
От дне са нова учителка по БЕЛ. Дисциплината беше ужасна в тези часове. Синът ми твърдеше, че учителката е добра и обяснява много хубаво, но тя така и не успя да умири класа. Родителите протестираха. На последната родителска среща имаше доста дискусии по този въпрос. Не знам дали в крайна сметка ръководството е взело мерки или учителката сама е решила да си тръгне.
Учителката, която ще им преподава сега, водеше занималнята. Тези, които я посещават, твърдят, че дисциплината там е отлична, нещо, което по принцип е трудно постижимо в занималня. Обстановката била много спокойна и децата работели добре. Ще видим. Моят син не посещава занималня и впечатленията ми от нея са от родителските срещи и един излет, който беше организирала за класа заедно с класния. Има вид на човек, който обича децата, знае как да им привлече вниманието и може да работи без да се превръща в звероукротител. Дано потръгнат добре нещата по БЕЛ.
По моите ученически спомени най-добри бяха спокойните учители. При тях се работеше добре, дори и най-буйните, ако и не внимаваха, поне си блееха тихичко и не си позволяваха да пречат на останалите. При тези учители, които се опитваха с крясъци и наказания да наложат послушание, дисциплината беше ужасна.

# 474
  • София
  • Мнения: 6 360
Аз пък съм категорична, че става въпрос първо за непрочитане на нормативните документи (дали от мързел, дали от незаинтересованост) и второ за четене с неразбиране. Говорила съм с учители и ръководства, включително с нашия директор, които след прочит пред мен на Наредба 11 твърдят, че въпреки, че няма дума средноаритметично, то така ще бъде и другото твърдение, което съвсем ме втрещи беше "Наредба 10 касае сегашните седмокласници, за вас ще има нова наредба!". И спорът се превръща в спор със стена и лека насмешка към мен как родителите не са наясно, а те нещата са сложни и няма как родителите да ги проумеят. Ми обидно е и затова толкова се паля по темата.

и аз съм на твоето мнение. от опита ми в комуникацията с това съсловие съм придобила аналогични на твоите впечатления за манталитета, подхода и капацитета им.

# 475
  • Мнения: 4 966
Ето още една статия по темата - всичко е казано много простичко и разбираемо.  Peace
http://www.prosveta.bg/novini/baloobrazuvaneto-sled-7klas-samo-s-ocenki-ot-7klas

# 476
  • Мнения: 6 584
Ето още една статия по темата - всичко е казано много простичко и разбираемо.  Peace
http://www.prosveta.bg/novini/baloobrazuvaneto-sled-7klas-samo-s-ocenki-ot-7klas

По-ясно от това едва ли може да се напише/ каже.

# 477
  • Мнения: 6 584
Във връзка с тежките раници:

https://plevendnes.com/mon-shte-olekotyava-uchenicheskite-ranits … ronni-uchebnitsi/

Не виждам да са се ангажирали с конкретни срокове. newsm78

# 478
  • Мнения: 21 455
На сайта на МОН вече е качен Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 10 от 19.12.2017 г. за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала със съответните мотиви.
Бележки, становища и предложения по проекта могат да бъдат изпращани към дирекция „Учебници и училищна документация“ на e-mail:  m.nesheva@mon.bg до 23.03.2018 включително

# 479
  • София
  • Мнения: 9 108
Аз не виждам някаква съществена промяна - освен, че ако е 18 печатни коли, ще се разделя на две книжни тела и че плътността на корицата вече е минимум 200, а не минимум 250 г/кв. м., но пак няма максимум.
И е променен един от одобрените формати.
Съгласно този линк:
http://www.pin-bg.com/advices-k.html
обичайно една печатна кола е 16 страници. Ако това е вярно, то 18 печатни коли са 288 страници Flushed, което хич не ми се вижда по-малко.
Много по-разумно ми се вижда да се въведе максимално допустимо тегло на учебник примерно или плътност на страницата или тип хартия.

Общи условия

Активация на акаунт