Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 84 933
  • 738
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 3 558
Както пише една потребителка в шестокласната тема и на някои учители и директори им липсва умението за четене с разбиране:
"Какво е оценка по предмет (интересува ни свидетелството за основно образование). Легално определение дава чл.28 от Наредба 11.-"годишните оценки по предмета, изучаван в 5, 6, 7 клас от зсд. и избираемите часове.

След като имаме определение за оценка по предметите в св-вото, следващото, което ни интересува- как се образува бал: чл. 57от Наредба 10 - от няколко компоненти, един от които е т. 2 - оценката от св-во за основно образование (знаем вече какво включва това понятие), обаче- коя оценка - по два учебни предмета,изучавани в разд.А от учебния план за 7 клас, т.е. Не всяка една от св-вото, а по такъв предмет, който се изучава в разд. А от уч. план за 7 клас.


Четене с разбиране се учи във втори клас, но тълкуване на правните норми е цял раздел от една наука,....от която, както и от футбол всички разбират."

# 316
  • Мнения: 6 918
Този разговор го водих миналия петък с директора на нашето училище. Той така и не се убеди в правотата ми, а проведохме 3 телефонни разговора за целия ден само на тази тема. В крайна сметка пратих запитване до МОН защо след като в толкова много училища ни уведомяват на родителски срещи или уведомяват децата ни в час на класа с твърдението, че оценките от 5-ти и 6-ти клас ще са балообразуващи, не вземе МОН и да напише едно ясно писмо, че за балообразуването трябва да се чете член 57 на Наредба 10 и този член е в сила за всички от прогимназиален етап, постъпили в пети клас от 15.09.2016г. и следващите след тях. И ако може да ми отговори официално на безумния въпрос дали това, което пише в член 57 на Наредба 10 е в сила за децата, които сега са 5-ти клас, за да мога аз да го занеса на ръководството.
Просто е отчайващо.

# 317
  • Мнения: 47 890
Учителите се застраховат, хем и децата да се стегнат, уж Wink
А МОН без коментар, абсолютна срамота е безхаберието и наглостта на това министерство. За мен това е абсолютното дъно в цялата държава. Вероятно част от нещата ги правят нарочно, просто няма друго обяснение.

# 318
  • Мнения: 8 207
Аз знам, че оценките от 5ти клас нямат значение, но това моят син не го знае. Затова аз на него му казвам, че са важни, да се стяга и да учи повече. По математика няма нужда от допълнително побутване, но по БЕЛ има. Та няма лошо да живее малко в заблуда.
От страна на директори обаче, това е недопустимо. Учителите може и да не са съвсем наясно, но директорите би трябвало да са.

# 319
  • Мнения: 6 918
Аз пък съм против да причинявам допълнителен стрес на детето ми на цената да им по-висока оценка. Моята е достатъчно притеснителна, че да трябва да ѝ вкарват допълнително притеснение колко точно ще има по някакъв предмет. Като няма никакво значение каква е оценката по БЕЛ в пети клас и 3 да има, какво от това? Важно ми е да е спокойна, здравето ми е приоритет пред тези измислени оценки. (Продължавам да твърдя, че оценките не отразяват действителните знания на едно дете. Да не говорим, че оценките в различните училища се пишат по различни критерии.)

# 320
  • софия
  • Мнения: 25 201
Този разговор го водих миналия петък с директора на нашето училище. Той така и не се убеди в правотата ми, а проведохме 3 телефонни разговора за целия ден само на тази тема. В крайна сметка пратих запитване до МОН защо след като в толкова много училища ни уведомяват на родителски срещи или уведомяват децата ни в час на класа с твърдението, че оценките от 5-ти и 6-ти клас ще са балообразуващи, не вземе МОН и да напише едно ясно писмо, че за балообразуването трябва да се чете член 57 на Наредба 10 и този член е в сила за всички от прогимназиален етап, постъпили в пети клас от 15.09.2016г. и следващите след тях. И ако може да ми отговори официално на безумния въпрос дали това, което пише в член 57 на Наредба 10 е в сила за децата, които сега са 5-ти клас, за да мога аз да го занеса на ръководството.
Просто е отчайващо.
хахахаха, и аз писах до МОН и до Инспектората със същото питане. От МОН все още нямам никакъв отговор. От Инспектората първо получих формален отговор. Като им отговорих, че не ме задоволява и не е отговар на питането ми, написаха писмо (от 23.01.2018 г.), с което отново замотават нещата. Отказах се, няма оправия. Утре мога и да ви пусна отговора до мен да се посмеете.

Ето отговорът. След повторно питане. Бях написала, че наредбите не се тълкуват коректно и това всява смут сред учители, родители и ученици, с молба да изпратят методически указания.

Скрит текст:
Цитат
УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ххххх,
Във връзка с Ваше писмо с вх. № ххххх, Ви уведомявам, че на сайта на РУО – София-град е качено писмо с изх. № РУО1-1839/23.01.2018 г., във връзка с оценяване на резултатите от обучението на учениците, с което е осъществена методическа подкрепа на директорите за преодоляване на грешно тълкуване на новата нормативна уредба. От написаното в писмото става напълно ясно, че учениците, които следва да завършат основно образование през настоящата учебна година ще получат документа като в него ще бъдат отразени само оценките по учебните предмети от VII клас.
Напълно съм съгласна с Вас, че директорите на училищата не са юристи, но познаването на нормативната уредба е тяхно задължение по длъжностна характеристика, която всеки от тях е подписал доброволно при встъпването в длъжност.
Поставеният от Вас въпрос е дискутиран нееднократно с директори на столичните училища, а при индивидуални запитвания от директори също винаги им е предоставян отговор. Ето защо не мога да се съглася с Вас, че някой от РУО – София-град желае да създаде напрежение в системата по този повод. Тъй като Вие не цитирате конкретно училище, в което този въпрос е внесъл напрежение, не можем да окажем конкретна методическа помощ.
Сигналите за неразбиране, за които говорите не са регистрирани в РУО – София-град и следователно няма как да са обект на отговор от наша страна.
 

Последна редакция: чт, 01 фев 2018, 08:43 от zvаnchе

# 321
  • Мнения: 24 467
Аз нали писах преди месеци за раниците. Никакъв отговор нямам. В МОН работят просто некомпетентни връзкари. И не само там.

# 322
  • Мнения: 6 581
Аз съм леко притеснена от факта , че нашата учителка по Немски ез. отсъства вече две седмици и децата не са оформени за срока. АКо не се появи до края на срока , как се процедира по закон? ИУЧ е немски език при нас ( два часа седмично първи срок и един час седмично втори срок)

# 323
  • Мнения: 1 330
Е да му се не види, бясна съм пък значи! Гледам в електронния дневник срочна оценка по Човек и природа 5, при оценки 6 5 6 6 6! Грам не ми е до оценката, просто искам да знам каква е логиката! Къде е просто простата логика, при такива оценки срочната да е петица! И сега е все тая, няма значение тази единица, ами после, когато ще бъде решаваща... Ще изчакам да видя и бележника, да не би е да е грешка при нанасянето, и ще говоря с учителката.

Продължението на нашата история - срещнах снощи госпожата, каза, че ще погледне да не е сбъркала, пита колко има на контролното (6) и така. Тази сутрин, в 08 ч. и 2 мин. гледам нанесена тройка от устно изпитване! След като на 31.01. е оформила срока, на 01.02. нанася текущи оценки! Просто нямам думи.... А детето обича природата, толкова пък да не е знаела, хич не ми се връзва!

# 324
  • Мнения: 7 247
Изчакай бележника,най-вероятно и тройката и петицата за срока са грешни.Бях писала за проблем  с отсъствия, госпожата се извини,че грешката е при нанасяне...Сега се замислих...да не би да е добавила 3 днес,като доказателство за срочната 5?

# 325
  • Мнения: 6 581
Изчакай бележника,най-вероятно и тройката и петицата за срока са грешни.Бях писала за проблем  с отсъствия, госпожата се извини,че грешката е при нанасяне...Сега се замислих...да не би да е добавила 3 днес,като доказателство за срочната 5?

Какво ли не прави човек, само и само да оправдае действията си...

В нашия Ел. Дневник имаше  отвратителен бъг. СРочни оценки на всички по всичко- ,,отличен 6,,. децата обаче си знаят реалните оценки и не се вързаха. Направих писмено запитване до фирмата , която поддържа системата- нямало бъг. ДА , но на другия ден се появиха реалните оценки. Яд ме е, че не направих скрийншут , за да го изпратя на директора. Какъв смисъл има от ел. дневник, ако не функционира коректно. ДА не говорим, че някои учители са пропуснали да нанесат текущи оценки в него, а са нанесени в бележника.

# 326
  • Мнения: 47 890
Тази седмица нон стоп получавам оценки от голямата в ел. дневник, и то по нощите Joy А си е ваканция, у дома. Оказа се, че учителите ги качвали с друга дата, например изпитвана е миналата седмица и оформена, но оценката е качена с дата от февруари Simple Smile И така...

# 327
  • Мнения: 1 330
Тази седмица нон стоп получавам оценки от голямата в ел. дневник, и то по нощите Joy А си е ваканция, у дома. Оказа се, че учителите ги качвали с друга дата, например изпитвана е миналата седмица и оформена, но оценката е качена с дата от февруари Simple Smile И така...

Явно нещо такова се получава и при нас, защото сега говорих със щерката, изпитвана е преди две-три седмици, не е знаела явно, мрънкаше ми по телефона, да речем, че си я има тройката. Но нито е била нанесена в бележника, нито в ел. дневника. Дет'се вика да реагираме, да се опита да я поправи и т.н. Сега съм ядосана и на госпожата, и на щерката, че не ми е казала.

# 328
  • Мнения: 6 581
Ми нали за това е бележника, за обратна връзка с родителите. ЗАщо не е нанесена оценката в бележника , ако е било изпитване? Детето може и да не е разбрало, че е било оценено. ПОне не на момента.

# 329
  • София
  • Мнения: 3 558
Идентична ситуация имаше синковецът по география - две 4ки и "уж" учи за поправка за повече. Обявяват грипната ваканция и аз се чудя как ще го оформят само с две оценки, а после смутолеви, че имал още една 4ка ама не разбрал кога го били изпитали - видял си я в дневника последния ден. В електронния си е все още само с двете 4ки.

Общи условия

Активация на акаунт