Американски колеж - десета тема

  • 112 464
  • 779
  •   1
Отговори
# 750
  • софия
  • Мнения: 4 985
не е ли време за нова тема?

# 751
  • Мнения: 1 267
Поправете ме ако бъркам, но за изпита АК никога не са подхождали стандартно и да следват някакъв заучен материал. Ако се включва невзет материал , предполагам е с идеята да видят как  се ориентират децата. В школите за НВО - не подготвят за АК , а там си следват материала от МОН. Школите , които подготвят за АК , мисля помагат на децата , да работят за време и като форма.

# 752
  • София
  • Мнения: 16 199
Ежко, в школите, поне в тези, които са се подготвяли моите деца, не зубрят.
Права си Шарки, термина ми не е съвсем точен, но нямам по-подходящ.
С ръка на сърцето, без школите, крайния резултат дали нямаше да е същия?
Имам предвид, приети или не?

С ръка на сърцето, нямаше да е същия. Ако беше само на умения за мислене, математически талант, креативно мислене и т.н. дъщеря ми щеше да е приета в Колежа -  тя е най-интелигентното и най-ерудиранато от трите ми деца. Сега, знам, ще ме изядете с парцалите, че си "деля" децата (вкл. и по пол...). Посипвам си предварително главата с пепел.

# 753
  • София
  • Мнения: 1 752
Моят Дивак без значителното ограмотяване от Милена Янкова от Лого-3 категорично според мен нямаше да бъде приет, просто езиковата му писмена култура (на изразяване) беше дъно. Което беше и причина да не искам да продължи в СМГ тогава.

# 754
  • София
  • Мнения: 924
Ако децата не се подготвяха в школите, а идват от най-обикновени държавни училища, без математически профил, то какъв шанс имат пък тогава...
Много ми е странно родителите на деца от СМГ като твърдят, че влизат в АК без допълнителна подготовка. Ами те пак са се подготвяли тези деца, но по-рано, преди 5-ти клас, когато от 7-8 годишни са посещавали школи и уроци, за да влязат в СМГ.
Познавам деца с математически талант, но без уроци, които не влязоха в 5ти клас в СМГ. Нямаха средства за частна МГ, или транспорт до 125-то, или някое с МАТ профил. От там нататък, примириха се с кварталното и това е. Към днешна дата, математическият талант не личи чак толкова.

# 755
  • Мнения: 8 080
Ако децата не се подготвяха в школите, а идват от най-обикновени държавни училища, без математически профил, то какъв шанс имат пък тогава...
Завършващият ми АК син е от тези... най-обикновено квартално провинциално училище Hands V Всяка година месец два преди изпита и непосредствено след изпита си го пишем това многократно Simple Smile със и без школи, уроци подготовка и неравнопоставеност и т.н. и т.н.
Разликата в МГ или не в МГ се вижда доста по-отчетливо на НВО, отколкото на изпита в АК (поне според мен).

# 756
  • Мнения: 1 267
Ако цел е АК или гимназиите с най-висок бал, не става без уроци или школи, а и е нормално. Ако искаш да си сред най-добрите не става само с това в училище.  Специално за школите за подготвящи за колежа не мога да се изкажа, защото ние не сме ги посещавали.

# 757
  • Мнения: 8 080
Ако цел е АК или гимназиите с най-висок бал, не става без уроци или школи, а и е нормално. Ако искаш да си сред най-добрите не става само с това в училище.
Пак ще пиша - става! Със заинтересовано и четящо дете.

# 758
  • Мнения: 1 267
Смея да кажа, че дъщеря ми е от заинтересованите и четящи деца. Сега ходи на уроци по БЕЛ и МАТ , които и помагат. Най-малкото , че има поглед и оценка върху работата и от учител, а и това, че е момиче усложнява нещата ....там бала винаги е много по-висок. Вероятно става и без уроци .

# 759
  • София
  • Мнения: 924
Peneva, поздравления за успеха на детето без специална подготовка за АК, но доколкото си спомням големият ти син е кандидатствал за пробата, записали сте се в последния момент за изпита. Естествено, че знаещо и будно дете би се справило и без специални школи, но аз говоря за случаи, когато АК е главна цел и осъзната след 6-ти клас например. Не мога да си представя, че някой от обикновено училище ще си постави като цел АК две години преди да кандидатства и няма да положи специални усилия за това. Ще си свирка и ще си се готви за НВО, пък каквото ще да става в АК.
Ние и с школа не знам дали ще влезем... 😩

# 760
  • София
  • Мнения: 1 752
Включих се с пост, че моят син надали щеше да влезе без курса по български, единствено за примера и защото не съм съгласна да се абсолютизира, че може или не може с курсове. Писали сме си го стотици пъти - зависи от детето, както и има можещи и знаещи деца, като едните могат да влязат без курсове, други не могат. Това, че на Пенева е влязъл от обикновено провинциално без подготовка, изобщо не означава, че и друго будно и умно дете от провинциално ще влезе. Моят хубостник опредлено е от умните, да не кажа много умните (не щото е моето гардже, а щото това е моята преценка, щом почти без никакво учене си изкара 5-7 клас в СМГ с шестици и пак така АК с диплома над пет), но само на акъл мисля не би влязъл ни в едното, ни в другото.  Peace

# 761
  • Мнения: 8 080
Peneva, поздравления за успеха на детето без специална подготовка за АК, но доколкото си спомням големият ти син е кандидатствал за пробата, записали сте се в последния момент за изпита. Естествено, че знаещо и будно дете би се справило и без специални школи, но аз говоря за случаи, когато АК е главна цел и осъзната след 6-ти клас например. Не мога да си представя, че някой от обикновено училище ще си постави като цел АК две години преди да кандидатства и няма да положи специални усилия за това. Ще си свирка и ще си се готви за НВО, пък каквото ще да става в АК.
Ние и с школа не знам дали ще влезем... 😩
Благодаря! Но не е участвал за пробата. Записа се в последния момента, защото тогава изяви желание да го запиша за изпит, и защото отиде в Колежа на последния ден на отворени врати и реши, че това е неговото място. Аз имах наблюдения от дете на много близък човек, но не исках да натрапвам мнението си. И за мен и за него АК не е било цел, а средство за следващата стъпка. Той не беше наясно дали иска да учи физика или химия (даже беше по-скоро химия), както и да си поддържа българския и да научи английски... А "ще си свирка и ще се готви за НВО", ами точно това правеше... плюс явяваше се на олимпиади по БЕЛ и химия, четеше си книги, мноооого четеше книги... И след изпита в АК вече беше ясно, че ако го приемат това ще е неговото място. Приеха го и това не попречи да изкара на НВО и на изпита в НПМГ резултати, които му стигаха за произволно избрана друга гимназия.
Той в момента по абсолютно същия начин разсъждава и за университет/колеж - като бакалавърска степен на място и по начин, позволяващ адекватна магистратура и PhD, т.е. при него нещата са "стъпка" а не "крайна цел".
Успех! ( и няма да влезете вие, а детето... и то ще се мори после години.... Wink)

# 762
  • Мнения: 1 970
За мен всичко е много индивидуално, за всяко дете. Оттам и разликите с/без школа , иначе подготовка винаги има. Просто в единия случай е от-до, с учител, с домашни, с нарочено време за нея, заплащане, логистика. В другия - поради интерес (какъвто и да е той и както е да е възниканал - родител, учител, приятел) - самостоятелна работа, усърдно залягане над книгите, самодисциплина, упорство, стремеж за самодоказване, много вариации...
 
Най-напред е до семейство, възпитание, изградени навици, индивидуална работа с него. Само тук има 1001 вариации
Второ е до дете - темперамент, изградени във връзка с първото навици (щото някои изобщо не попиват или са характери и няма научаване на доброто, а за ден в училище идват с нещо, дето после месеци не го забравят), зачитане на авторитет
Трето - до среда в училище, естествена надпревара, амбиции, конкурентност, преподавател (начален учител - основен момент, крайъгълен камък), и т.н.

Школите също не са универсално лекарство - ако за едни ученици са достатъчни надграждащи и тогава преподавател като Симеонов от СМГ би бил идеалът, за други  времето в неговата група ще е загубено, те не са наясно с техниката на основните неща, а той им обяснява висш пилотаж....Те имат нужда някой да им дъвче и преживя бавно и напоително материала 5-7 клас, който те са проспали, с цел да им светне под шапката какво става и да разберат какво са това "основни задачи" и за какво се използват.

Така че - спорът със/без школа въобще-изобщо за мен няма смисъл. А конкретно за всяко едно дете по-може да се каже , но кой да прецени и кой родител би поел риска и не би се застраховал??

Определено - за едни школата е излишна, за други и с две школи не стига.
Просто е според субекта (пациента ) и обекта (школата)

Да не говорим, че бях свидетел на истерично плачещо след изпота дете преди 5 години, приятелка на щерката, много сериозно и умно момиче, отлично подготвено, според Хасъмска. Провали се, просто психически не издържа. Не й е било ден.
Изпитът е смазващо психиката изпитание (няма аналог ) и някои от нетрениралите ги избива зле.

Последна редакция: вт, 20 мар 2018, 15:51 от StefanB

# 763
  • Мнения: 1 267
StefanB, абсолютно вярно. Унииверсална рецепта няма, а е според "заболяването " и "пациента".

# 764
  • Мнения: 8 080
...Определено - за едни школата е излишна, за други и с две школи не стига.
Просто е според субекта (пациента ) и обекта (школата)

Да не говорим, че бях свидетел на истерично плачещо след изпота дете преди 5 години, приятелка на щерката, много сериозно и умно момиче, отлично подготвено, според Хасъмска. Провали се, просто психически не издържа. Не й е било ден.
Изпитът е смазващо психиката изпитание (няма аналог ) и някои от нетрениралите ги избива зле.
Не само нетренирали, а най-вече пренавитите ги избива зле. Моя беше "нетренирал", но въпреки супер самокритичността си беше наясно, че ако не е там, то на друго достатъчно добро място ще бъде приет... След изпита беше скапан и тъжен и каза "Толкова ми се иска да ме приемат, но се издъних!". Но при пренавитите срива може да стане точно преди или по време на изпита, точно заради супер нахъсването с години...

Общи условия

Активация на акаунт