Професия учител - 3

  • 157 674
  • 1 500
  •   1
Отговори
# 1 275
  • Добрич
  • Мнения: 5 427
Т.е. дори и в такъв случай няма действащ колега, който да поеме часовете? Малко училище? Едносменен режим?

Да.

# 1 276
  • Мнения: 21 436
Но, кажи къде да го прочетем.
Аз го намерих в множество сайтове, които цитират БНТ. Новината обаче е изтрита от сайта на БНТ или поне аз не мога да я отворя и по тази причина допускам, че става дума за някаква грешка.
Следя сравнително внимателно проектите за изменения на нормативните документи в сферата на образованието, но не помня да съм срещала такъв за изменение на Наредба 11.

Чл. 22 (5) Срочна оценка не се формира без наличието на минималния брой текущи изпитвания по чл. 12, ал. 1 поради отсъствие на ученика в повече от 25 % от часовете по учебния предмет в съответния вид училищна подготовка. В този случай ученикът полага изпит за определяне на срочна оценка по чл. 7, ал. 3, т. 2.

# 1 277
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз съм го изкарала 50%. Значи за 9 отсъствия са 36 часа на срок.

Последна редакция: нд, 23 сеп 2018, 07:40 от Лилянa

# 1 278
  • Мнения: 1 152
Здравейте! Имам въпрос към учителите в темата. Бихте ли ми казали колко време след получаване на ПКС започва да се изплаща добавка и в какъв размер. За пета ПКС ми е питането.


"Възнаграждението за придобита ПКС е с постоянен характер и се изплаща от началото на месеца, следващ датата на представяне на документ за придобиването и, съгласно Наредба №4/20.04.2017 г. на МОН за нормиране и заплащане на труда."
Това е цитат от писмо на МОН, което беше разпратено м.г. до всички РУО. С други думи, ако сте се явили на изпит през септември, но заповедта за присъждане на ПКС излезе през ноември и си получите документа тогава, ще започнат да Ви изплащат сумата от декември. Миналата година се явих на изпит за IV ПКС през септември, резултатите бяха готови в края на месеца и от ДИПКУ ми дадоха бележка, че съгласно протокол еди-кой си съм издържала изпита успешно. Директорът обаче не я призна и трябваше да чакам ноември, за да излезе заповедта на ДИПКУ за присъждане на ПКС и да ми дадат официалния документ, а от декември започнаха да ми дават сумата за IV ПКС.
Сумите сега  са:  V ПКС – 20 лв.;  ІV ПКС – 25 лв.; ІІІ ПКС – 30 лв.;  ІІ ПКС – 60 лв.; І ПКС – 80 лв.
От 1.01.2019г. стават съответно  V ПКС – 30 лв.;  ІV ПКС – 35 лв.; ІІІ ПКС – 50 лв.;  ІІ ПКС – 70 лв.; І ПКС – 90 лв. Това е договорено в отрасловото КТД, но всеки директор може да реши дали да ги увеличи и с колко.

                

              

              

              

Последна редакция: нд, 23 сеп 2018, 00:33 от duNdence

# 1 279
  • Мнения: 5 955
Зависи и от общинския КТД   за Бургас
https://www.burgas.bg/uploads/5b3196e81a486bd419b9fdb08441d074.pdf

# 1 280
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Според новото ОКТД пето ПКС е 30 лева.

# 1 281
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Скрит текст:
Но, кажи къде да го прочетем.
Аз го намерих в множество сайтове, които цитират БНТ. Новината обаче е изтрита от сайта на БНТ или поне аз не мога да я отворя и по тази причина допускам, че става дума за някаква грешка.
Следя сравнително внимателно проектите за изменения на нормативните документи в сферата на образованието, но не помня да съм срещала такъв за изменение на Наредба 11.


Чл. 22 (5) Срочна оценка не се формира без наличието на минималния брой текущи изпитвания по чл. 12, ал. 1 поради отсъствие на ученика в повече от 25 % от часовете по учебния предмет в съответния вид училищна подготовка. В този случай ученикът полага изпит за определяне на срочна оценка по чл. 7, ал. 3, т. 2.

Според мен, някой сега се е сетил да произведе новина от приемането на основния текст на Наредба 11. А то дори не е новина, защото тогава лопнаха мандалото и малко след това направиха комшулук с Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 29.09.2017г.
Скрит текст:
§ 6. В чл. 22 се правят следните изменения и допълнения:
... 3. Създава се ал. 12 със следното съдържание:
„(12) С решение на педагогическия съвет срокът за определяне на
срочна оценка по ал. 8 (т.е., в края на срока) може да се удължи, но с не повече от един месец за ученик, който няма минималния брой текущи изпитвания по чл. 12, ал. 1 и е допуснал отсъствия поради продължителни здравословни проблеми, удостоверени с медицински документ, в повече от 25 % от часовете по учебния предмет в съответния вид подготовка."
[/quote]

# 1 282
  • Мнения: 117
Здравейте, моля ако някой има разпределение за учители ЦДО да помогне.Имам чувството, че бъркам някъде.Ще съм много благодарна ако някой ми го изпрати( няма да го използвам,а само ще проверя дали моето е вярно).Забравих да спомена,че съм учител ЦДО на 3 клас.

# 1 283
  • Мнения: 4 940
Здравейте, моля ако някой има разпределение за учители ЦДО да помогне.Имам чувството, че бъркам някъде.Ще съм много благодарна ако някой ми го изпрати( няма да го използвам,а само ще проверя дали моето е вярно).Забравих да спомена,че съм учител ЦДО на 3 клас.
Ако имаш фейсбук влез в групата Учители ПИГ, там има готови разпределения за 3.клас. Аз от там си изтеглих и го предадох.

# 1 284
  • Мнения: 37
Здравейте! Учител съм от съвсем скоро, работя в частно училище и преподавам език. По договор съм начален учител, преди старта на учебната година се очакваше да не водя само часове по език и да имам 22+ часа седмично, но по стечение на обстоятелствата, стана така, че това отпадна (вече бях подписала договор) и оставам с около 11 часа седмично по програма. Казаха ми, че понеже не покривам минимума от 21 часа (за начални учители, каквато се водя аз по договор) стажът ми няма да се води педагогически, а трудов.

Питанката ми е - наистина ли е така, или се опитват нещо да ме прекарат, понеже съм без опит и ми е първа работа в тази сфера? Каква е реалната разлика между  "Имам 1 година (примерно) педагогически стаж" и "Имам 1 година трудов стаж в училище като учител"?

# 1 285
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Според мен, ще ти се води някакъв процент педагогически стаж, но не пълна година.

# 1 286
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
От 1 октомври започвам като ресурсен учител в училище до 8-ми клас. Не знам какво да очаквам, дори не знам какви въпроси да задам. Преди време питах в темата има ли някой, който е ресурсен, но не получих отговор. Във вторник ще се срещна с директорката, за дооформяне на документите. Има ли нещо, което непременно трябва да уточня преди подписването на договора? Ще бъда благодарна ако има някой, който да ми даде повече информация!
П.П. Здравна книжка трябва ли да имам?

# 1 287
  • Бургас
  • Мнения: 3 559
П.П. Здравна книжка трябва ли да имам?
Не. Какво друго те интересува? Не съм ресурсен учител, но работя с ресурсни учители.

# 1 288
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз не съм ресурсен учител, но бях споменала, че съм в екип от преподаватели на дете с аутизъм. Още не сме ходили при детето, но предстои. Трябва да определя до каква степен има някакви знания, а аз не знам как. Не говорело, не пишело, имало странни изблици на близост. Ще му водя математика и ИТ. Какво да приготвя, за да разбера изобщо нивото? Някакви примерни документи има ли някой. За гимназия става дума.

# 1 289
  • Бургас
  • Мнения: 3 559
Аз не съм ресурсен учител, но бях споменала, че съм в екип от преподаватели на дете с аутизъм. Още не сме ходили при детето, но предстои. Трябва да определя до каква степен има някакви знания, а аз не знам как. Не говорело, не пишело, имало странни изблици на близост. Ще му водя математика и ИТ. Какво да приготвя, за да разбера изобщо нивото? Някакви примерни документи има ли някой. За гимназия става дума.
Невербален аутист в гимназия, трудна работа...Донякъде може да се информирате от изготвения план за подкрепа от миналата учебна година на ученика, индивидуалните учебни програми и докладите на колегите, преподавали му преди Вас.  На база това, което е описано като усвоено от миналата учебна година в доклада на колегата Ви по математика, си постройте входящата диагностика. Ресурсният учител, психологът вероятно го познават най-добре и биха Ви насочили. Родителите и/или терапевта на детето също. Направете екипна среща както си му е реда, разгледайте документацията /в това число и медицинската/, търсете приемственост от досега обучаващите го. За оценката, зависи от състоянието на детето, нивото му на функциониране и доколко ще Ви "съдейства", изпълнявайки инструкции. Може да се наложи да направите оценката в присъствието на родителя. Но след като не пише и е невербално, реално на много малко неща може да се опрете.  Може да ползвате "Методиката за функционална оценка на деца от аутистичния спектър" на Анелия Гърбачева. В сайта на "Приобщи се" я има, както и други  полезни материали. Ако искате може да Ви пратя на имейл един наръчник за учители за работа с деца от спектъра.
Настройте се, че колкото по-ниско функциониращ е аутиста, токова повече работата Ви ще е далеч от преподаването в същинския смисъл на думата. Нашата практика е невербалните, ниско функциониращи  деца от спектъра да се насочват, най-късно след завършен четвърти клас, в ЦСОП /бившото помощно училище/. Един масов учител, за съжаление, почти с нищо не им е полезен в един момент. 

Общи условия

Активация на акаунт