Професия учител - 3

  • 158 042
  • 1 500
  •   1
Отговори
# 1 470
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Щом сте на 8 часа назначена нищо чудно няма, работното Ви време е 8 часа, от които 5 са за работата с децата (или там, каквото включва нормата Ви). Останалите 3 часа също работите, не знам спецификата на работата Ви, но директорът също така може да Ви възлага и несвойствена работа, по сулата на КТ. При учителите, работата извън норматива е самоподготовка, проверка на писмени. При ресурсния нямам идея, но Ви е работно време.

# 1 471
  • Мнения: 2 486
Работното време на учителя по трудов договор е 8 часа. То включва задължителна преподавателска норма и време за самоподготовка. Задължителната преподавателска норма е времето, в което се преподава и задължително се стои в училище. Часовете за самоподготовка включват проверяване на домашни, водене на документация, присъствие на родителски срещи, педагогически съвети и т.н.  Не е задължително времето за самоподготовка да се прекарва непременно в училището.

# 1 472
  • Мнения: 4 940
Относно регистрацията в сайта за тези обучения на нас ни казаха, че имаме срок до петък да се регистрираме. Аз се регистрирах дори преди да бъде обявено в училище. Мисля, че има още време за регистрация, ако говорим за едно и също. Понеже ни накараха да се регистираме и в teacher.bg, което е различно от teachers.mon.bg. Явно в нашето учлище ще има две обучения. Има ли го това нещо и при някой друг?

# 1 473
  • European Union
  • Мнения: 1 382
Работното време на всички ни е 8 часа. В противен случай една календарна година няма да ни се зачита като една година стаж.

# 1 474
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
Благодаря за отговорите! Усещането ми, че директорката злоупотребява с мен, е правилно! Ресурсното ми подпомагане е пълен фарс в това училище! Предполагам, че задължителната преподавателска норма е през учебните часове, т.е. при учебни часове само сутрин, би трябвало нормата да се "прави" от 8.00 до 13.00 часа (в моя случай). След тези часове следва самоподготовка, която е - колко? Два часа? Три часа? И не би трябвало да се занимаваш с децата? Нямам извънкласни неща, които върша като комисии, проверка на домашни...

# 1 475
  • Пловдив
  • Мнения: 14 061
Същият въпрос беше зададен в синдиката преди два дена . Не знам дори дали не е от теб, защото се припокрива, там изпратих отговор, но ето го и тук, може и да е съвпадение.

Уважаема Госпожо  .........,

На Вашите въпроси Ви отговарям следното:
По първи въпрос : Всеки работник или служител изпълнява задълженията си по подписан от него и работодателя трудов договор с прилежаща към него длъжностна характеристика. Всяка една допълнителна дейност се договаря двустранно. следователно на Вас неможе бъде вменено да изпълнявате други дейности които не са договорени в подписания вече тр. договор.
По втория въпрос: Според Наредба № 4 от 20.04.2017 год. за нормиране и заплащане на труда, и в раздел втори Норми за преподавателска работа на педагогическите специалисти в чл.4 /4/ се казва: Нормата на преподавателска работа на ресурсните учители се определя в астрономически часове и включва съвместните дейности с учители при провеждането на педагогическата ситуация или на учебния час в ДГ или училище и индивидуална и групова работа с деца или ученици със СОП при предоставяне на допълнителна подкрепа.
Но в КТД за институциите в системата на предучилищното и училищно образование в Община Пловдив в чл. 14 /2/ сме договорили следното: Работното време на пед. специалисти в периода на учебното време включва: преподавателската норма, пед. съвети, консултации , работа по мет. обединения, род. срещи и други задължения по дл.характеристика, КАКТО И САМОПОДГОТОВКАТА КОЯТО СЕ ОСЪЩЕСТВЯВА В ПРЕДПОЧИТАНА ОТ УЧИТЕЛЯ СРЕДА. Тази договореност съществува и в Браншовия КТД. Следователно неможе да Ви държат през целия ден ако липсват горепосочените дейности.

# 1 476
  • Мнения: 4 940
Аз имам едни малко по-различни въпроси този път.
Кога разбрахте дали сте успешни в работата? По какво се разбира?
Нормално ли е постоянно да мисля за работата, за децата? Дисциплината е ужасна и се прибирам винаги в лошо настроение, акълът ми е постоянно на работа. Дали ще отмине това с времето, аз направих 1 месец в училище?

Ако решите можете да ми пишете и на лично, и да ми давате съвети относно работата. Ще ви бъда благодарна.

Последна редакция: чт, 18 окт 2018, 19:08 от тинити

# 1 477
  • Мнения: 1 764
http://www.ivanpivanov.com/uploads/sources/5_1-2005.pdf
Тинити, човек не става учител за 1 месец. Аз също се връщам смазана от училище. И при мен има проблеми с дисциплината. А така вече близо 20 години. Ти работиш с малки деца, нали? Трябва да действаш и с помощта на родителите. Слагам ти един линк на книгата "Мениджмънт на ученическия клас". Там има раздел, посветен на дисциплината в класа и как учителят може да въздейства с поведението си.

# 1 478
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
Благодаря, Зла вещица, за отговора ти! Не, не съм задавала аз въпроси към Синдиката. Все още (съмнявам се, че е умишлено!) не членувам в такъв. Днес си позволих да попитам за КТД кога и при какви условия се подписва, отговорът на директорката беше, че няма такъв, и всички са с национален или какъвто е там договор. Отговор конкретен не получих. Днес изпратих писмо до СБУ с надеждата да отговорят на въпросите, зададени от мен в писмото. Гавра с мен не бих позволила! Готова съм да напусна, но да позволя таково отношение към мен, няма да позволя!

# 1 479
  • Бургас
  • Мнения: 3 571
Poppy, навсякъде е различно. Нямаш ли график за всеки месец? Според броя на децата със СОП  си разпределяш часовете и дотам. "Нашите" ресурсни са пряко заети с деца 5 астрономически часа, никой не им държи сметка докога са и кога тръгват, но предвид, че сме на двусменен режим, често това се случва и  след 15 часа. Ресурсните учители към РЦПППО са до 13.00 "най-официално" и трудно може ги откриеш следобед. Членуваш ли към Асоциацията на ресурсните учители? Питай тях, макар че сигурно ще получиш различни отговори, според местоназначение, град и пр. Във фейсбук има група Екипи за личностна подкрепа, присъедини се, ако искаш. Нормативът на ресурсните учители беше намален от 30 на 25 часа, именно заради психо-емоционалното натоварване от работа предимно с деца извън норма. Хора, неангажирани целодневно с това, не могат да го усетят и разберат. Но директорът може да задържи 8 астрономически часа в училище, както  и всеки друг учител. Друг е въпроса дали е коректно, ако го изисква само от теб, а всички останали си "хващат" шапката, когато им свършат часовете. Също така РУО Бургас не одобрява образец на училище, ако групата на ресурсния е над 12 ученика със СОП /както е по Наредба/, защото много директори от "икономии", започнаха да препълват ресурсните групи, без оглед на ефективност и правомерност. Как да обхванеш и да си полезен на 20 деца, повечето, от които ще видиш веднъж в седмицата? Да не би да те кара да стоиш, защото реално работата е за щат и половина или два щата?Колко са децата със СОП общо и ти единствен ресурсен ли си? Също така, какво значи:  " да "пазя" всеки следобед едно от децата с хиперкинетично разстройство"? Ако детето е с ТЕЛК и чужда помощ си има придружител. Ресурсните учители не са персонални асистенти!  Директорът като държи някой да "бави" половин ден дете със СОП , да назначи помощник на учителя, дори не е нужно да е с педагогическо образование.  При нас Екипът за личностна подкрепа преценя възможността на деца с по-тежки диагнози и поведенчески разстройства да са на занималня. За някои въобще не е препоръчително. Не става въпрос  как може да се справи педагога, а че дългият престой в шумна и напрегната среда им вреди реално. Виждала ли си аутист в криза от  сензорно претоварване? Не ти препоръчвам!

Последна редакция: чт, 18 окт 2018, 22:47 от rosi81

# 1 480
  • Мнения: 1 906
При нас ресурсните учители са в училище до 13ч.

# 1 481
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
Именно! Децата са седем. Няма друг ресурсен, само аз съм. Описвам накратко ситуацията. Директорката ми каза първоначално, че ще започвам работа в 10 с това дете, като трябвало да идвам по-рано, "да си пиша нещо", каквото и да значи това. Когато направих график по този начин - от 10.00 до 13.00 се оказа, че не си правя норматива. Промених графика така - три дни от 9.00 до 14.00 часа, два дни от 10.00 до 15.00 часа, въпреки, че в следобедните часове има само занималня и само две от децата ми (със СОП) я посещават - едно от тях е въпросното дете. Оказва се, че и този график не е ОК. Направих пореден график, който започва от 8.00 до 13.00, периодът на учебният процес. Не се спазва. Вчера, както и днес не приех нито едно дете според графика, а от 9.00 до 12.00 "работих" само с едно -  детето, за което споменавам. Доведоха ми го в кабинета в 9.00 ч. В 12.00 го отведох в столовата за обяд, където беше госпожата по занималня. Аз излязох от училището и в 12.30 ч. се върнах отново, за да поема "смяната" с детето. И така до 15.30, когато родителят му го взе. Каква ресурсна подкрепа съм за останалите шест деца? Аз почти не работя с тях. 90% от времето съм с едно единствено дете... Имам въпрос. Явно е, че училището печели от деца със СОП, но каква е процедурата деца със СОП да се обучават не в масовото училище, а в специализирано такова? Имам някакви съмнения, че директорката не прави всичко възможно за това, детето да попадне в най-подходяща среда за него (според мен е за специализирано училище, където детето ще получи по-адекватна подкрепа), а насила задържа детето, защото така е угодно на нея и съответно на училището. Няма назначен на длъжността "Помощник на учителя". Тази длъжност май се изпълнява от ресурсния, т.е. аз!

# 1 482
  • Пловдив
  • Мнения: 14 061
Попи, свържи се с други ресурсни учителки и си сравнете графиците.
В нашето училище ресурсната редува децата всеки час, направила си е график и се занимава с дете по 40 минути, като си е разпределила времето по равно между всички деца. Мисля, че има по 5 часа дневно.

# 1 483
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 747
Не е ли до 22 срока? При нас вчера пуснаха циркулярно да се регистрираме до тогава, аз го направих снощи по малките часове и проблем нямаше.
В нашето училище никой не се е регистрирал. Казаха, че регистрацията е до края на годината.

# 1 484
  • в огледалото на живота
  • Мнения: 8 193
http://www.ivanpivanov.com/uploads/sources/5_1-2005.pdf
Тинити, човек не става учител за 1 месец. Аз също се връщам смазана от училище. И при мен има проблеми с дисциплината. А така вече близо 20 години. Ти работиш с малки деца, нали? Трябва да действаш и с помощта на родителите. Слагам ти един линк на книгата "Мениджмънт на ученическия клас". Там има раздел, посветен на дисциплината в класа и как учителят може да въздейства с поведението си.
Не виждам линк?!

Общи условия

Активация на акаунт