Професия учител - 3

  • 158 238
  • 1 500
  •   1
Отговори
# 1 440
  • Мнения: 1 765
При нас никой нищо не е казал за тази кампания за обучения. От вас научавам. Ще поставя въпроса още утре.
За процедурата - тази година взех повече пари за диференцираното отколкото миналата, въпреки че имам с 8 точки по-малко. Разликата е над 100 лева.
Вчера минах и изпита за пето ПКС по теория на възпитанието и дидактика. Simple Smile
Лиляна, защо така негативно реагираш на темите за обучение? Според мен не са глупости. Човек винаги има да научи нещо ново за себе си. Аз обичам да се обучавам, не ми тежи.

# 1 441
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Тинити, за 4 и 5 пкс ти е рано, трябват две години стаж. Ти курс можеш да изкараш, но няма никакъв смисъл, по-добре отивай на курсове с определена тематика.

# 1 442
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Морфея, дадените направления за обучения не само, че не са нищо ново за мен, а са и пълна загуба на време, ала бала, да усвоим парите.
Аз искам обучение по модулите за профилираните предмети в 11 и 12 клас.  Никой никъде не предлага такива.

# 1 443
  • Мнения: 9 866
Сигурно защото са ти много специфични изискванията - затова не намираш тема? Реално пък аз не виждам нужда учителите да се обучават конкретно по това, което ще преподават ? Нали в университет са го учили, държавата вече веднъж го е платила, защо трябва и второ път да го плаща?

# 1 444
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не, не съм го учила в университета. Учила съм основата, която ми е достатъчна бързо да се самоусъвършенствам при всяка нова програма до десети клас, но при профилирането изисква повече време, средства и учене.
Намират се обучения за елементарни програми за първи клас, обучиха всички начални учители, а нас?

# 1 445
  • Мнения: 1 788
Не, не съм го учила в университета. Учила съм основата, която ми е достатъчна бързо да се самоусъвършенствам при всяка нова програма до десети клас, но при профилирането изисква повече време, средства и учене.
Намират се обучения за елементарни програми за първи клас, обучиха всички начални учители, а нас?

Аз не вярвам Министетството да има човекоресурс за такива обучения.
Мисля, че просто отбиват номера. А и нали въведоха кредити- трябва нещо да се върши.
Повечето неща в системата са на този принцип- да се вижда, че нещо се върши.
Няма цел, нито посока, просто съществуване, а то все пак изисква дейности.
И за да съм конкретна: никой не си поставя за цел да види ученикът в петрспектива. Да се запита: какви знания, умения и нагласи искаме да има един 19 годишен и какви са стъпките?
Никой не си е задавал такъв въпрос нито за профилирани, нито за общообразователни предмети.
А без тази яснота нещата винаги ще са хаотични.
Не искам постът ми да е злободневна критика към системата, съжалявам ако присъства на места.

Последна редакция: нд, 14 окт 2018, 18:10 от amonqk

# 1 446
  • Мнения: 5 997
Нали в университет са го учили, държавата вече веднъж го е платила, защо трябва и второ път да го плаща?
Това къде го пише ?
Аз подкрепям мнението на Лиляна,  наистина не всички предлагани ми  обучения, намирам за полезни и нужни, определено подбирам, има и такива които са полезни , но са малко.

# 1 447
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
То в университета се учат и психология и дидактика, ама на, все в такива направления са новите обучения. Що така? Пак ще плаща държавата.

# 1 448
  • Мнения: 9 866
Не се засягайте, момичета, не съм искала да обидя никого. Всички се страхотни, и виждам, че се стараете да се представите в най-добрата си светлина пред ученици, родители и колектив - защото сте съвестни и ви пука.

Иначе конкретно на въпроса - моето личното ми мнение е, че за началните училтели може би има повече предложения, тъй като от едно училище се сформира група за обучение. Ако в едно училище има по 4 паралелки от 1ви до 4ти клас - ей ти група от 16 човека. Все ще им измислят подобаващо обучение.

А колко са учителите по химия/география в едно училище? Могат ли да направят група? За 2-3 човека едва ли някой ще иска да прави усилия.

И за да не бъда съвсем изобщо негативна - искам да ви кажа, че май проучих донякъде новият проект на МОН. За обученията. Те ще се организират и плащат от РУО. така че ми се вижда възможно да се провеждат обучения по заявка и за по-"екзотичните" теми, които ни вълнуват.

Днес се опитах да проуча повече, но ако и вие научите нещо за тези курсве от РУО-тата - казвайте


# 1 449
  • Мнения: 2 488
Аз получих имейл с подробности, обаче не ми отстана време да го изчета детайлно. Само видях, че срокът за записване е до 23.10.

# 1 450
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Всички обучения се финансират от МОН. Включително и тези, които са в друго населено място, ако избера такова. Учителите в нашия град не сме малко в направление математика, информатика и ИТ. И още 2-3 съседни области, може да се направи обучение, ама не се.

# 1 451
  • Мнения: 4 941
Аз се регистрирах, щом е за всички учители, които искат да се включат. Направих регистрация, въведох и код на училището. Сега какво следва? Изписва ми само това - Регистрация за отворена кампания с код .... Който се е регистрирал да каже нещо повече, ако знае. Регистрацията е до 31 декември. След това има 3 направления, от които трябва да си изберем, така ли е?

# 1 452
  • Мнения: 9 866
Мисля че всъщност сега могат да се избират и обученията, които са в три направления - както ти казваш.
А до нова година е поставен срок, защото считам, че е обвързано с календарната година. И след това от 01.01.2019-31.12.2019 ще има вероятно нов срок. Само че не знам дали тогава пак всеки учител ще трябва да се регистрира за новия период, или вече направената регистрация се прехвърля. Мисля, че е второто.
Simple Smile

# 1 453
  • Мнения: 4 941
Направленията са написани, но няма опция за избиране. Може би ще има на по-късен етап.

# 1 454
  • Мнения: 16
Здравейте, от две години съм дипломиран учител, но така се стекоха нещата, че досега не съм преподавала в училище. Знам, че вече изпуснах голямото търсене на учители преди началото на учебната година, но като гледам сайта на РУО, все още изскача по някое свободно място и мисля да си пробвам късмета Simple Smile

Докато гледам обявите обаче ми изникват няколко въпроса. Специалността ми е история и география и мога да преподавам от 5 до 12 клас. За да съм назначена на пълен щат трябва да имам 684 часа годишно. Ако кандидатствам в ОУ, там класовете са от 5 до 7 и ако средно са по 3 паралелки, това прави грубо 450 часа на година, което не ми е достатъчно за пълен щат, но също така е и повече от половин щат. Въпросът ми е на какъв щат ще бъда назначена в този случай ?
Докато търсех отговор попаднах на тази статия  от януари 2017 г. http://old.segabg.com/article.php?id=838552 в края на която се съобщава "Така някои учители ще бъдат затруднени да покрият нужния им брой часове. Затова идеята на МОН бе в тези случаи при непълна норма, но при определени обстоятелства, преподавателите да получават пълните си заплати. Очаква се условията за това да станат ясни днес, когато ще се обсъжда и стандартът за финансирането."
Не намерих обаче информация какво точно са решили МОН по този въпрос. И изобщо има ли някакъв шанс да преподавам в ОУ и да не бъда назначена на половин щат.  Confused

Общи условия

Активация на акаунт