Трети клас - много домашни

  • 9 372
  • 75
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 24 467
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Колко бяха задачите?
Първо виж контролното, установи кои и ЗАЩО не е решил. Не ги разбира, бавно работи, притеснява се на контролно?
 Преди да установиш причината, нищо не можеш да правиш.

# 61
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Колко бяха задачите?
Първо виж контролното, установи кои и ЗАЩО не е решил. Не ги разбира, бавно работи, притеснява се на контролно?
 Преди да установиш причината, нищо не можеш да правиш.
12 са били общо задачите. Бавен е, не му стига времето. Довечера ще видя контролното, цяло чудо е че са го дали за подпис.
Не разбирам, винаги е с написано домашно, трудно му е но се старае. От месец съм го записала и на частни уроци.
Ядосвам се, че е можела да му пише 3. Поне 3- да му беше писала.

# 62
  • Мнения: 134
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Това е направо нечувано - в трети клас подобни репресии спрямо децата  #Crazy
Нали няма оценки до четвърти клас?
Освен това - форматът 11 задачи за 40 мин. ми изглежда по-подходящ за състезание по математика, отколкото за час в училище.
Излишно стресират децата, вместо да им вдъхнат интерес към математиката, толкова интересна и изпълнена с предизвикателства и откривателство, когато е поднесена по начин, адекватен на възрастта на учениците.

# 63
  • Мнения: 10 993
Кажи му да не се притеснява. Нищо фатално не се е случило. Решавайте задачи събота и неделя, пък в крайна сметка колкото толкова. Наблегна на добрите му страни. На моя син също не му се отдава математиката, но е добър по английски. Виж твоят син какво харесва и наблегнете на това в което е добър, за да има самочувствие.
Проучи другите деца какви оценки имат, за да преценим нивото на твоето дете. Ако повече от една трета от класа имат двойки, то учителката е твърде амбициозна. Най-важното е да не си мислиш, че двойката е края на света, за да не стресирани излишно детето.

# 64
  • Мнения: 24 467
Може да е нормално 11 задачи за 40 минути. Зависи от задачатие.

Глухарче, седнете си вкъщи двамката и почнете събота и неделя и по време на ваканциите да решавате задачи, докато не почне да прави механично, бързо и вярно сметките, поне.
Остави учителите. Или поне не мисли, че като си намерила частен учител, си решила проблема.
Винаги съм казвала - учителят работи, докато мине часът, за който се плаща /не си лъжете умовете, рядкост е да се натъкнете на друг типаж, знам, че е по-леко за родителя да се убеждава в обратното и да прехвърли отговорност и вина на друг, но не винаги лекото е и правилното/, заинтересованият родител - докато детето наистина не схване.
И да му беше писала три - това не помага.Не се успокоявайте така. Принципът е половината задачи - за тройка. Това - ако наистина се прави качествено обучение и качествена проверка. За 3 от 11 и аз бих писала две. Поне пет задачи трябва да са верни за тройка.
Просто не се карай на детето. Това също не помага. И не оценката е проблемът. Въобще.
Обясни му, че по математика трябва да се работи всеки ден вкъщи. Не знам какви са му домашните, но това очевидно не стига. Вземете си един качествен сборник и почвайте. Че иде 7-ми клас и повечето родители реват, че им трябват уроци. Не трябват, ако се сяда редовно и от рано. Така - полека и отдалеч ще ви е леко. И ако ви е шубе и решите да доучвате при учител или на курс, няма да е поне за основните неща, а ще е за доизглаждане и надграждане. Основата се прави на училище и вкъщи.

# 65
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Кажи му да не се притеснява. Нищо фатално не се е случило. Решавайте задачи събота и неделя, пък в крайна сметка колкото толкова. Наблегна на добрите му страни. На моя син също не му се отдава математиката, но е добър по английски. Виж твоят син какво харесва и наблегнете на това в което е добър, за да има самочувствие.
Проучи другите деца какви оценки имат, за да преценим нивото на твоето дете. Ако повече от една трета от класа имат двойки, то учителката е твърде амбициозна. Най-важното е да не си мислиш, че двойката е края на света, за да не стресирани излишно детето.
Притеснява ме срочна оценка 2. Сега ако е 3-ка ще кажа майната му, ще помрънкам и до там, но ако продължават в този начин той няма никакъв шанс.Аз за 6 години не можах да го направя по-бърз, тепърва едва ли ще стане.Задачи решава редовно. Всеки ден имат за домашно минимум 4-5 задачи, не е като да е оставен на самотек. За това се ядосвам, че работи и има слаба оценка. Утре ще ми заяви, че решева не решава резултата е същия.

Judy всеки ден се учи поне по 4-5 часа, повече от това не виждам на къде. Имало е дни о до 22 ч. сме писали и учили. В крайна сметка аз не желая дете невротик.
А за учителя до миналата година сме се мъчили аз, баща му и бабите му, но нещата стават по-сложни за това заложих на учител, не са ми излишни тези 15 лв. на час, за да ги хвърлям на учлицата.

Последна редакция: пн, 04 дек 2017, 10:19 от Глухарче

# 66
  • Мнения: 24 467
Зависи какви са тези 4-5 задачи за домашно. Ако оставя на моя петокласник само с подоготваката от тях, честно казано не го виждам. Та това са най-елементарните задачи от учебника. След тях едва започва вече истинската подготовка от задачите от сборника на "Архимед", ниво Б и В, без А.
Не е  важно само да се работи и какво и как се работи.

# 67
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Зависи какви са тези 4-5 задачи за домашно. Ако оставя на моя петокласник само с подоготваката от тях, честно казано не го виждам. Та това са най-елементарните задачи от учебника. След тях едва започва вече истинската подготовка от задачите от сборника на "Архимед", ниво Б и В, без А.
Не е  важно само да се работи и какво и как се работи.

Много зависи какви са амбициите. На този етап моята цел е да научи материала за що годе средна оценка. Като виждам, че му е трудна математиката с какъв акъл да го натискам за по-високи постижения в тази област.
Все си мисля, че материала от учебника би трябвало да е на ниво поне оценка 3 или 4.

# 68
  • Мнения: 24 467
За научаване на училищния материал говоря и аз.
При изключително "амбициозната" програма по този предмет от пети клас нагоре /лично за мен тя е недомислена и непрофесионално направена/ само работа по учебник и решаване на 4-5 задачи от него не е достатъчно да се покрие спокойно училищното ниво.
Защото ако нещата не улегнат добре и се допуснат каквито и да било пропуски, тези пропуски се натрупват и след това водят до невъзможност за справяне с последващия материал. Специално по математика не можеш да решаваш задачи в шести клас, ако имаш съществени пропуски в пети.
Пиша го не защото ми е приятно това нещо, а защото е факт. И ако да помогна със съвет - правя го.

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
Глухарче, казваш че е бавен и че математиката му е трудна. Кое му е бавното - бавни мисли, разсейва се или му отнема много време самото четете? Някои хора просто са си бавни и такива си остават цял живот. Обаче има бавност от неавтоматизиране, примерно на разните типове задачи. Ако един тип задачи е разбран, то с поглед разпознават какво се иска. Няма учене на матемитика на средно ниво - или разбираш задачите, или не ги разбираш.Не можеш да разбереш задача до средата. май при вас имаше и други неща в ученето, но не съм обръщала особено внимание какво си писала.

# 70
  • Варна
  • Мнения: 10 493
В случая повече ме е яд, че дете не решило нито една задача ще има 2 и без да си е мръднало пръста предния ден да се упражнява. А той се упражнява предния ден, помъчил се и е решил няколко задачи от които 3 абсолютно верни. Ами поне 3- да му беше писала за стимул.

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
Критерият й е много висок за долната граница.

# 72
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Utro такава камара домашни е ужасна. Имам много работлив третокласник в къщи. От училище домашните са за 20мин на седмица. Той ги пише в събота и е готов. За дете на 9/10г да пише 4-5 часа домашни всеки ден е невероятно че педагог го задава.
Трудна ситуация е тъй като учителката ви явно изобщо не иска да се вслуша в родителите. Детето да ходи без домашни и да има забележки всеки ден за едно притеснително дете също не е решение.
Аз пак бих говорила с класната да намали обема. Ако не стане просто бих я предупредила, че детето ми няма да пише всички домашни, а само тези които се вместват в рамките на 20мин дневно. Ясно е, че това няма да й се понрави, детето ще го отнесе, но наред с ученето, то ще се научи да си отстоява позицията. В тази възраст вече трябва да се осъзнаят, че родителя е много по-важен/авторитетен от учителя.

Глухарче среща с учителя да разбереш кога са му приемните часове да ходи детето ти да му обяснява трудните задачи индивидуално. Детето се затруднява, има нужда учителя да му обясни. Аз лично бих ходила 2-3 пъти с детето на тези часове да видя учителя как обяснява. Материала е лесен още.

# 73
  • Варна
  • Мнения: 10 493


Глухарче среща с учителя да разбереш кога са му приемните часове да ходи детето ти да му обяснява трудните задачи индивидуално. Детето се затруднява, има нужда учителя да му обясни. Аз лично бих ходила 2-3 пъти с детето на тези часове да видя учителя как обяснява. Материала е лесен още.

Да, говорихме с госпожата ще остава на консултации( явно в течение на темата не доуточних, че сина ми е 6-ти клас, оплаках се в неподходяща тема, но имах нужда, извинявам се за което).

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен цялото учене за следващия ден трябва да заема максимум 2 астрономически часа. Дари нацяло, дали на порции между извънкласните занимания, но да не са повече от това време. Дори бих казала, че важи и за гимназията. Децата трябва да имат живот и извън училището и ученето, за да се развият правилно. Аз също бих кабала, ако класната не се съгласи да намали обема на домашните, че детето ще пише тази част от домашните, които може или аз преценя. И да не се опитва в клас да подмята реплики пред другите деца от типа "майка ти си мисли, че тя казва, ето затова не знаеш".

Общи условия

Активация на акаунт