По мое време за всяка гимназия се кандидатстваше поотделно с два четири часови изпита и ако не успееш да влезеш на първо, максимум на второ желание се оставаше в реална гимназия или след 8 клас в техникум. Сега децата имат възможност да подредят много интересни за тях специалности и да намерят своето място. Отделно има много незаинтересовани родители. Много често техните деца въобще не знаеха за опциите или директно биваха записвани в съседното /тогава/ЕСПУ . Преди десетина дни видях една майка на дете от класа което ходи редовно по състезания и тя ме пита дали знам в кои училища как ще се кандидатства и какви специалности има.
Като минуси /и то големи/ - самия формат от малко време за много задачи за мен не е добър. По математика се набляга на бързината , а не на обмислянето на задачите. По български има куп граматика, изучаването на която в такава дълбочина аз намирам за напълно излишна на фона на това че голяма част не могат да напишат смислен и граматически приемливо верен текст.
Отделно не одобрявам това втренчване в два предмета и че голяма част от децата почти не поглеждат останалите.
Иначе при девойката учителите си изискват и хич не си неглижират предметите. Лоши оценки се пишат и по уж ''лесните'' предмети.