СЕДМИ клас - 2 – Първи пробни се задават

  • 98 374
  • 754
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 886
Аз лично одобрявам провеждането на НВО и използването му за кандидатстване.
По мое време за всяка гимназия се кандидатстваше поотделно с два четири часови изпита и ако не успееш да влезеш на първо, максимум на второ желание се оставаше  в реална гимназия или след 8 клас в техникум. Сега децата имат възможност да подредят много интересни за тях специалности и да намерят своето място. Отделно има много незаинтересовани родители. Много често техните деца въобще не знаеха за опциите или директно биваха записвани в съседното /тогава/ЕСПУ . Преди десетина дни видях една майка на дете от класа което ходи  редовно по състезания и  тя ме пита дали знам в кои училища как ще се кандидатства и какви специалности има.

Като минуси /и то големи/ - самия формат от малко време за много задачи за мен не е добър. По математика се набляга на бързината , а не на обмислянето на задачите. По български има куп граматика, изучаването на която в такава дълбочина аз намирам за напълно излишна на фона на това че голяма част не могат да напишат смислен и граматически приемливо верен текст.
Отделно не одобрявам това втренчване в два предмета и че голяма част от децата почти не поглеждат  останалите. 

Иначе при девойката учителите си  изискват и хич не си неглижират предметите. Лоши оценки се пишат и по  уж ''лесните'' предмети.


# 271
  • Cobrs
  • Мнения: 788
И аз мисля, че има нещо не съвсем наред в обучението по БЕЛ. Хубаво е, че изучават задълбочено граматиката, но поне в нашия случай липсват чисто практическите умения да съставиш добре аргументиран текст. А и друго ми прави впечатление - домашните на девойката са толкова много, че все не й достига време да седне вечер и да почете 30-40 страници книжка....

# 272
  • София
  • Мнения: 3 058
Хубаво е, че изучават задълбочено граматиката, но поне в нашия случай липсват чисто практическите умения да съставиш добре аргументиран текст.
Дамм, за съжаление този проблем се задълбочава и от останалите, т.нар. "разказвателни предмети", по които от години никой не изискава нещо да се разказва, а изпитването е станало под формата на тестове. Като заграждаш верен отговор измежду 4 възможни или, в най-добрия случай, имаш да попълниш някоя пропусната дума, изобщо не ти се налага да съставиш изречение. А това умение се учи, тренира, надгражда, не си е "вродено"...
Отделно фактът, че повечето деца не четат книги, та естествено да усвояват готови езикови конструкции, още повече допринася за това, да не могат да съставят какъвто и да било текст сами...
Лудата седмица е на път да свърши, искам вече почивка! Класното по литература било "много лесно" - лошо ми става като чуя това словосъчетание...

# 273
  • София
  • Мнения: 18 679
Същата работа и при нас. Чуя ли  - супер лесно беше - и вече знам, че оценката няма да е отлична.

# 274
  • Варна
  • Мнения: 4 295
По науките при нас имат и устни изпитвания . На въпроси да отговарят обаче , не да разказват .

# 275
  • Мнения: 886
А при нас разказват  и по история и по география. Както от последния урок така и от предните по някоя точка. Евентуално им задават и по някой въпрос. Средно имат по две такива изпитвания на срок по предмет.

Отделно писмени тестове. По около 4-5 оценки имат на срок по тези предмети.

# 276
  • Cobrs
  • Мнения: 788
Аз като поразпитах мои познати се оказа, че разказването на уроци се практикува основно в училища извън София. Трябва явно много да благодаря на моите учители, от едно време, за добрата си подготовка. Успех на всички дечица!

# 277
  • Мнения: 2 909
В нашето училище никога не са се разказвали уроци.

# 278
  • Мнения: 3 974
И въпросът не е добра или зла воля на учителите, а брой часове за усвояване на задължителния материал.  Притиснати от недостиг на време, учителите са принудени в рамките на 45 мин. да изпитат всичките си ученици, лишавайки ги от възможността да се научат не само да се изразяват, но и да преодолеят боязънта от публични изяви.

# 279
  • Мнения: 128
Здравейте, мами!! Първо Честито Рождество Христово! При нас сега е лежерно и ваканционно. Училището върви добре, но този пубертет ще ме побърка... Вашите деца споделят ли сърдечните си вълнения? Имам съмнения че щерката си е харесала един младеж ама като я питам или сменя темата или се ядосва. Всичко друго споделя с мен, но не ѝ това, ако ми каже мога да ѝ дам някой съвет ама - не желае да ме чуе ImpWeary

# 280
  • Мнения: 581
Здравейте на всички тук!  Относно сърдечните вълнения категорично съм казала тази година не, за да не де разсейва от уроците.

# 281
  • София
  • Мнения: 11 979
А ние точно тази година се сдобихме с гадже. Не успях да й забраня да се влюби! JoyJoy

# 282
  • Мнения: 128
Трудно се комбинират любовни трепети и съсредоточеност в ученето... Ама сама си давам сметка че ако ѝ забраня ще последват много лоши неща, няма лоша харесват се децата, нека са заедно. Въпросът е че ме е страх да не харесва някой по-голям, с които евентуално ако станат гаджета кой знае какво ще я кара да върши. Въпреки че съмненията са ми за един младеж на нейната възраст... Двамата са си приятели ама напоследък само за него  говори, звъни ѝ често,  от една нейна приятелка разбрах, че даже вече седяли заедно. Ще се опитам пак да говоря с нея, защото като гледам какво става ми се изправя косата!

# 283
  • Мнения: 14 415
Е, забраните не са най-възпитателни.Погледнете на увлечението и от положителната му страна,може да е стимул за старание в учението ,например!

# 284
  • София, Младост
  • Мнения: 2 414
Здравейте и Честита Нова Година! Нека да са ни здрави децата и успех на всички!
Идвам с молба за помощ: Има ли запетая в изречението: "Имаше още два часа докато се мръкне." ?
Спорим с госпожицата и ми се иска да чуя и Вашето мнение.

Благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт