СЕДМИ клас - 2 – Първи пробни се задават

  • 98 238
  • 754
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 4 949

СМГ приема 7~8 паралелки след 7 клас. Около 50 деца от набора се насочват към АК, ЕГ, ТУЕС или друго училище.

СМГ приема 6 паралелки след 7 клас: 2 с НЕ + 4 с АЕ. Поне досега беше така. 6×28 деца = 168
Тази година седмокласниците са последният випуск от 4 паралелки /около 130 деца/, след тях идва випуск с 5 паралелки /около 165 деца/, а следващият е с 6 паралелки /около 190 деца/.

# 226
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Тя Малинка не говори само за СМГ , а може би за всички МГ в страната , а може и конкретно за нашето . Wink

# 227
  • София
  • Мнения: 3 046
Здравейте, момичета, снощи бях на родителска среща и бързам да споделя изумлението си от факта, че в нашия клас родителите масово нямаха никаква представа "как се кандидатства" - как се образува бал, какво участва. Някои не знаеха, че кандидастването е в точки, други "бяха чули по ТВ". Шокирана съм! Всички чакат прослувутия справочник, за да прочетат там!!! Питаха подред всички минаващи учители, дали са наясно как се кандидатства, каква била "формулата, с която се кандидатства" (каквото и да значи това..). Една родителка заби госпожата по английски с въпроса "ако детето иска АЕГ, взима ли се оценката по английски от 7 клас" Госпожата нямаше представа (!), но каза, че вероятно се взима, няма как да не се взима ..??!!! и чух въпроса "ама само годишната ли, или и двете срочни????
Идеше ми да взема маркера и да напиша на дъската набързо как се преобразуват оценките в точки, как се е образувал балът за основните езикови гимназии миналата година, за математическите. Та, тук чудесно си бъбрим (като гледам от предните страници и страсти се разгарят вече Wink ) но оставам с притеснението, че много деца ще останат извън желаното училище, само защото родителите им нямат представа как да си подредят желанията, например...Ама да не ги мислим тях, ние да видим нашите как ще се представят.
Госпожата по биология беше много обидена на класа, че напълно неглежирали нейния предмет, класната по история каза, че уж разбира, че учат предилмо БЕЛ и мат, но поне да не ги използват за извинение, че не са учили по история, защото имали да пишат преразказ... по физика каза, че трябва да могат да решават задачи, да напишат как изглежда някой закон, това й стига, по химия положението било трагично. Мишо по физика и химия има само шестици, та явно не е от трагичната маса, но по биология има 3 на последното контролно и явно нещо много сериозно куца там (например - не учи).
Трябва да вземем решение дали в събота да ходи на курс по БЕЛ или на олимпиадата по математика...не може да хване и двете, за съжаление...В неделя на олимпиадата по БЕЛ за сега смята да ходи, въпреки, че в клас не правят съчинение-разсъждение. Но щом има желание (а и госпожата в училище ги е накарала да се явят), нека ходи.

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 09:03 от мандаринка

# 228
  • Мнения: 820
Разбрах, ама да обясня сметките си  Wink

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 09:22 от mivan

# 229
  • София
  • Мнения: 6 522
Мандарнинка, не им отваряй очите, моля те. Smiling Imp

# 230
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Тя Малинка не говори само за СМГ , а може би за всички МГ в страната , а може и конкретно за нашето . Wink
Да.
Една родителка заби госпожата по английски с въпроса "ако детето иска АЕГ, взима ли се оценката по английски от 7 клас" Госпожата нямаше представа (!), но каза, че вероятно се взима, няма как да не се взима ..??!!!
Tя и госпожата ви е толкова информирана. Не че аз знам отговора на този въпрос, де. Но мисля, че още е рано за тези сметки.
Ние снощи имахме мини род. среща, на която класната каза, че сериозното натоварване по мат. ще започне към март месец, децата имали нужда от една максимално добра ваканция сега.

# 231
  • В реалния живот
  • Мнения: 304
mivan, само да уточня повод твой предишен пост за усилията на децата да имат право на 9 часа математика. Това за мен е избор. В Сф има СМГ с 6 паралелки, 125-то с 2-3 паралелки, 107-о с няколко паралелки и ПЧМГ. Който иска да учи по 9 часа математика и е показал някакви прилични резултати на изпит/състезание по Мат, има къде да учи след 5 клас. Но не са длъжни всички деца да ходят в тези училища.

И после за 6-те паралелки в СМГ кандидатстват почти всички от тези деца. Според мен се получава така, че заради около 350-400 деца с 9 часа математика /от изброените по-горе училища/, цяла България  държи изпит за СМГ. И после СМГ приема само 168 деца. Останалите заемат по-предни позиции в другите добри училища  с предимството на изучаваните 9 часа математика седмично. Това предимство трябва да важи само за училищата с математически профил.

А статистиката, че не всички от СМГ имат по 100 точки само показва, че изпита е изключително сложен и не е съобразен със средното ниво на преподаване в БГ.

# 232
  • Мнения: 820
СМГ в този набор има точно 4 паралелки и това са 130 деца.Личното ми  мнение е , че миналогодишния изпит беше лесен и високите резултати, като обща статистика го показват. Лесен беше и изпита по БЕЛ и затова режеха за баба с главно Б и т.н., като там критериите съвсем не бяха ясни Simple Smile.

# 233
  • Мнения: 551
Нещо не разбрах  мнението на Таня. Как е правилно да стане? Ако е  супер лесна матурата, то въпросните деца ще  се справят още по добре, или предлагате моментално да забравят всичко, което се учили 3 години. За какво предимство изобщо става дума?  Сама казвате, че които ги е искал допълните часове е имало начин да ги получи. И според мен матурите не са най-доброто решение, но от друга страна, пък и всяко училище с отделен изпит, както беше едно време,  едва ли е добре. Ако трябва да ходят и на по 4,5 изпита децата дали ще е по добре? Все пак, става дума за средно образование и няма някаква тясна специализация

# 234
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 
Нещо не разбрах  мнението на Таня. Как е правилно да стане? Ако е  супер лесна матурата, то въпросните деца ще  се справят още по добре, или предлагате моментално да забравят всичко, което се учили 3 години. За какво предимство изобщо става дума?  Сама казвате, че които ги е искал допълните часове е имало начин да ги получи. И според мен матурите не са най-доброто решение, но от друга страна, пък и всяко училище с отделен изпит, както беше едно време,  едва ли е добре. Ако трябва да ходят и на по 4,5 изпита децата дали ще е по добре? Все пак, става дума за средно образование и няма някаква тясна специализация

 Да се върнат локалните изпити за тези училища например.  Peace

# 235
  • София
  • Мнения: 6 522
Мисля, че много разводнихме темата със спорове математически vs нематематически паралелки. Някак си  темата се бута в посока: видите ли тия деца ще са по-подготвени. Не мисля да обременявам нито себе си с това, нито децата си. Rolling Eyes Не го пренасяйте и вие на вашите деца. Между редовете прозират яко нерви, родителски амбиции и пропукване на старателно градени идилични картинки. И какво ще стане, ако не е в топ училището ? Ще го обичаме по-малко ли ?
И забравяме нещо много важно: състезателната математика, щото в n броя часове повече на седмица не се готвят двойно повече за НВО. В нашето у-ще СИП и ЗИП са доста разчупени например - лекции с преподаватели от БАН, олимпийци в областта на МАТ, програмиране, мат. анализ и т.н. неща, които грам нямат общо с матурите.
По-скоро въпросът е защо НВО математика X 2 трябва да е балообразуващо за езикова гимназия. Може да е БЕЛ Х 3  и МАТ X 1 ...

# 236
  • Мнения: 551
Да, това е вариант, но той само би облекчил децата от МГ, няма да им се налага да треперят за матурата по БЕЛ,  /ако се решили да се пробват да продължат в МГ/, въпреки че едва ли биха рискували, да си оставят вариант само МГ и пак биха си залягали и на БЕЛ за всеки случай.
Не виждам как допълнителен изпит за "тези училища" ще се отрази на матурата по принцип, матурата е задължителна за всички деца. 

# 237
  • София
  • Мнения: 18 679
А навремето, като ми разправяха, че в седмокласните теми е страшно, не вярвах. Не вярвах, че може да има по-голям спор от въпроса за гърнето и кърмещи vs хранещи с АМ. Можело. А като си представя, че ние растем с форума и тепърва ни чакат теми около кандидатстудентските, да се върне ли казармата и снахи vs свекърви. Майко мила Joy

# 238
  • Мнения: 9 894
А навремето, като ми разправяха, че в седмокласните теми е страшно, не вярвах. Не вярвах, че може да има по-голям спор от въпроса за гърнето и кърмещи vs хранещи с АМ. Можело. А като си представя, че ние растем с форума и тепърва ни чакат теми около кандидатстудентските, да се върне ли казармата и снахи vs свекърви. Майко мила Joy
И аз! Хем съм като родителите от класа на мандаринка, ама чета от интерес и не спирам да се дивя 😀

# 239
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Нормални ни е темата като за 7ми клас в бг мама, с родители ,които ги е еня къде ще учат децата им следващите 5 год. И в този смисъл ,не намирам за нормално поведението на мандаринкините колеги . Simple Smile)) Но всъщност има доста време да влязат в час хората, къде е чак май месец .Wink

Кандидат студентина е на автопилот ,отдавна съм го оставила да си сърба попарите . Дай Боже и свекърва да стана ,но трябва да съм си изпила мозъка ,че да пиша в тез теми хахаха! Wink

Общи условия

Активация на акаунт