Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 636
  • 774
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 1 392
Благодаря! Добих представа.

# 451
  • Мнения: 2 211
Децата не обичат да им четат приказки, когато не ги разбират - казвам го от собствен опит. Дъщеря ми едва когато дръпна с разбирането, тогава започна да се заслушва и да й харесва, т.е. някъде към 3.6-4 годинки ще да е било. Преди това какво ли не опитах, включително прожекционно апартче от България дотътрих до Ирландия /нашето е от auction.bg, работещо е/, никакъв интетес, кискаше се на сенките, заплесваше се по съвсем други неща докато прожектирахме, но приказки не слушаше.
За телевизията какво ли да кажа... 70% от децата, които минават през темата са на това положение заради зомбиране пред телевизора, включително и моето - признавам си го с ръка на сърцето, не съм знаела, че толкова проблеми могат да ми дойдат на главата от една бебешка телевизия. И като се усети родителят към 2 годинки, то изоставането вече е факт и догонването на връстниците е мъка. Едно дете, за да гледа телевизия, възрастният трябва да му осигури достъп до телевизор или компютър, децата могат правят това, което им позволим. Всеки си носи морална отговорност за развитието на детето, само се чудя - толкова хора минават през темата и съобщават, че децата им броят на английски, а живеят в едноезична българска среда, смятам че на всеки трябва да му светне една голяма червена лампа.

Аз много отдавна не съм писала в темата, при нас всичко се развива добре засега. Дъщеря ми взеха половината звуци от азбуката и до момента се справя много добре, но сега започнаха да свързват звуци и вече трета седмица не може да зацепи как точно става тази работа. Дали няма да излезне някоя дислексия накрая...иначе с говора бавно и славно си изчистваме проблемите. Има какво да се желае /местоимения, предлози и времена/, обаче поне словореда и въпросите пооправихме, едно фъфлещо 'с' в начална позиция трябва да отработим, но бели кахъри са това на фон на това, което ни мина през главата. Важното е, че ходи с голямо желание на училище и много си обича учителката. Всичко друго ще се нареди.

# 452
  • Мнения: 13 668
Правило - за приказки трябва разбиране и въображение. ако дете не обича да слуша  приказки ( сутеев - много добър пример даден от някого ) това е лош показател .

само се чудя - толкова хора минават през темата и съобщават, че децата им броят на английски, а живеят в едноезична българска среда, смятам че на всеки трябва да му светне една голяма червена лампа.


много точно! И аз много се чудя защо го изтъкват като голям плюс, и то не един два човека ... ей на и сега се чудя. то не може да каже едно изречение от две думи- но брои на английски или реди пъзели. това не е показател за нищо, дори по-лошо показател е за "папагализъм "..

# 453
  • Мнения: 2 633
Моето също не иска да слуша приказки, затова му чета докато се занимава с нещо друго. Днес си играеше с влакчето на масата, а аз му прочетох 3 приказки. Но колко му влиза в главата докато е зает с нещо странично. ... не зная.

# 454
  • Мнения: 2 211
Моето също не иска да слуша приказки, затова му чета докато се занимава с нещо друго. Днес си играеше с влакчето на масата, а аз му прочетох 3 приказки. Но колко му влиза в главата докато е зает с нещо странично. ... не зная.

Сигурно те чува като черен шум Stuck Out Tongue Winking Eye По-скоро, щом не разбира, намери някакви хубави, ярки картинки или дори постери и можеш да измисляш истории по картинка.

Ето линк към приказки на Сутеев, принтираш цветно, ламинираш и разказваш с твои думички най-прости, за да разбере. Аз още перефразирам книжките като видя нещо сложно, което няма да разбере. Най-трудният период ми беше докато започне да разбира малко повече и да може да провеждаме кратки разговори. После е по-лесно да се рабори с детето.

Да ви кажа, аз моята щерка всяка седмица я мъкна в кварталната библиотека и си избира книжки. Вече го смята за голямо преживяване и много се радва като ходим. След всяко посещение я водя на сладкарница и е цял празник. Навикът за четене се възпитава.

http://www.slancebg.com/index.php/2013-08-27-11-14-37/130-2014-03-29-18-45-23

А, забравих да кажа за по-големите деца - подариха ни за Коледа 4 зарчета, от всички различни страни има различни картинки и хвърляме, падат се 4 картинки, с които измисляме история. Детето много се кефи. Подобни на тези са.

https://www.hobbygames.ie/products/rorys-story-cubes?variant=201 … S9HAaAvHrEALw_wcB

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 22:14 от poppy-fairy

# 455
  • Мнения: 199
По повод приказките-имам наблюдение, че моят син, прояви интерес и слушаше в най-ранния етап на приказки с рими. Явно са му звучали по-напевно и гладки като реч, незнам, но с този род книжки успях да го зарибя. А когато четях посочвах  илюстрациите за да вдене коя дума какво значи. Има една много приятна поредица "Бабо прочети ми приказката във рими", където класическите произведения са в рими.

# 456
  • Мнения: 291
Аз съм купила книжки от поредицата ма Атанас Цанков,в рими са и има доста картинки, мисля че са подходящи за малки деца. Все още не проявява кой знае какъв интерес,но всеки следобед лягам с нея и ѝ чета.

# 457
  • Мнения: 375
poppy-fairy , привет, ех, как се радвам да те видя (прочета Mr. Green), скоро си мислех за теб, та чак се притесних какво става с твоята особа. Радвам се на напредъка на детето, дано продължава в същия дух. Имам подобни кубчета - много дребни, ама не съм се сетила, че стават за разказване. Моят ползва и разказва истории от едни чипове на кроасаните Чипикао.

Относно приказките - според мен зависи, освен от разбирането, ами и от детето. Моят син обичаше да "слуша", по скоро разглеждаше картинките, а хич не ме чуваше, въпреки това винаги беше гушнат в мен. Това, което направих, за да му станат интересни историите (освен обогатяването на речника) е, че измислях елементарни истории с любимите му играчки - колички, самолети, тук едно плюшено, с което спи. Разказвах му как самолетът лети в небето (дигах с ръка самолета на горе), после кацнал на една планина (слагам на коляното), спуснал се надолу (тръгва от коляното на долу) и т.н., тогава започна да ме слуша и опитва да имитира цялата "постановка". Все още ги правим тези неща, но вече с две, с три играчки и двамата, защото развиват речта.

само се чудя - толкова хора минават през темата и съобщават, че децата им броят на английски, а живеят в едноезична българска среда, смятам че на всеки трябва да му светне една голяма червена лампа.
много точно! И аз много се чудя защо го изтъкват като голям плюс, и то не един два човека ... ей на и сега се чудя. то не може да каже едно изречение от две думи- но брои на английски или реди пъзели. това не е показател за нищо, дори по-лошо показател е за "папагализъм "..

Ами малко по - горе, казаха една от причините - защото се счита, че това е част от действителността и детето трябва да знае.... но докато се появи проблемЪТ. Много често срещано явление е това, че на дете на една година му подаряват стария таблет и телефон, за да може да играе и да се учи, хранят се децата с посредством тях, защото иначе детето пищи. Това "извинение" за мен е една от първите стъпки в разбирането, че малкият човек вече има проблем.
Когато родих, в стаята влезе завеждащата на неонтологията в болницата, честити ни и ни даде препоръки за отглеждането на децата - една от тях беше без телевизия, защото имало връзка с епилептичните припадъци (обясни ни го доста на широко), една от мамите после изказа възмущението си от това, че сега живеем в такъв свят - на технологиите (жената беше доста интелигентна, между другото) и че първото дете си го е отгледала пред телевизията.
Така че всичко е късмет, но някой види ли детето му да изостава това трябва да е първото, което да игнорира в ежедневието си.  

Последна редакция: чт, 22 фев 2018, 17:34 от bencholino

# 458
  • Мнения: 2 211
poppy-fairy , привет, ех, как се радвам да те видя (прочета Mr. Green), скоро си мислех за теб, та чак се притесних какво става с твоята особа. Радвам се на напредъка на детето, дано продължава в същия дух.


Здравей Бенчолино, изпуснала съм като сте направили новата тема и ей ме на, усетих се чак на 31 страница Stuck Out Tongue Winking Eye

Сега като разказа за вашите приказки се сетих, помните ли че Доника беше постнала как да правим едни фигурки с ръчички и пръстчета. Имам ясен спомен, беше ги качила като снимки в темата, но така и не успях да ги намеря. Някоя от вас да ги пази? Дъщеря ми сега в момента й е много интересно да си правим театър на сенките, научих я да прави вълк, куче, пеперудка и птица, но ако може да крадна отнякъде още идеи ще е супер, а и е хубаво за фината моторика да заякват пръстчетата.

# 459
  • Мнения: 5 819
   Ще проговори. Имайте търпение. Някои деца по-бавно се развиват. Но като проговори, няма да млъкне. Ще иска да навакса всички тези години, през които не е говорила.

# 460
  • Мнения: 375
poppy-fairy , привет, ех, как се радвам да те видя (прочета Mr. Green), скоро си мислех за теб, та чак се притесних какво става с твоята особа. Радвам се на напредъка на детето, дано продължава в същия дух.


Здравей Бенчолино, изпуснала съм като сте направили новата тема и ей ме на, усетих се чак на 31 страница Stuck Out Tongue Winking Eye

Сега като разказа за вашите приказки се сетих, помните ли че Доника беше постнала как да правим едни фигурки с ръчички и пръстчета. Имам ясен спомен, беше ги качила като снимки в темата, но така и не успях да ги намеря. Някоя от вас да ги пази? Дъщеря ми сега в момента й е много интересно да си правим театър на сенките, научих я да прави вълк, куче, пеперудка и птица, но ако може да крадна отнякъде още идеи ще е супер, а и е хубаво за фината моторика да заякват пръстчетата.

Като напишеш hand shadows easy в гугъл, излизат много. Мен лично ме затрудняват - аз ползвам най-елементарните (например два пръста на горе - зайче, за лисица - средният и безименият с палеца свити, а показалеца и кутрето нагоре), а всъщност разбирам, че те са просто част от някаква по-така сянка Mr. Green.

# 461
  • Мнения: 13 668
Някои деца по-бавно се развиват. Но като проговори, няма да млъкне. Ще иска да навакса всички тези години, през които не е говорила.

Ако си лежах  на това ухо детето ми едва ли сега щеше да е на училище. И наваксването става след много положен труд.

Този начин на мислене е изиграл мечешка услуга на доста познати които до 5-5,5 чакаха че аха и ще проговори

# 462
  • Мнения: 2 211
Бенчолино, точно, защото тези, които откривам в нета са много сложни, а онези, които Доника беше качила, бяха предназначени за деца, затова се опитвах да ги намеря, но 10 теми назад не се преглеждат много лесно.

# 463
  • Мнения: 2 425
Здравейте! Синът ми е на 1г.9 месеца и бих искала да си сверя часовника с вас като по—опитни. Казва и показва как правят отделните животни— грух грух, бао бао, ко ко, па па. Отделно казва мама тати деди, баба,кака. Опитвам с игри да го разговарям, опитвам с финна моторика нещо да работим. Ами случва ми се да не иска да каже думичка, аз се отказвам вече да го карам и после ме поглежда лукаво и я казва. Казва предимно неща, които силно са го впечатлили. Иначе е сръчен според над, рисува прави линии, показва с пръстчета на песни, може сам фа си пуска музикалните играчки, които изискват натискане последпвателно на няколко копчета. Телевизия не гледа. Слушаме латино песни и заедно пеем детски песнки. Според вас имаме ли нужда от логопед

# 464
  • Мнения: 5 819
Някои деца по-бавно се развиват. Но като проговори, няма да млъкне. Ще иска да навакса всички тези години, през които не е говорила.

Ако си лежах  на това ухо детето ми едва ли сега щеше да е на училище. И наваксването става след много положен труд.

Този начин на мислене е изиграл мечешка услуга на доста познати които до 5-5,5 чакаха че аха и ще проговори

   Щом се развива детето без проблем, а само не проговоря, какъв е проблемът? Имаше около мене такъв случай. Близка роднина беше. Чак на 7 години проговори. През това време и на логопед бяха го водили и логопедът каза, че всичко е наред с детето и просто по-бавно се развива от другите си връстници. Дори детето завърши и висше образование. Тръгна на училище и произнасяше само отделни думи. Гледай като завърши първи клас, просто не млъкваше. Постоянно говореше. Да, родителите много се мъчеха с това дете, докато проговори и учителката му го беше отписала да стане човек и го пращеше за дом за бавно развиващи се. Такива деца, които проговарят късно, са наистина много умни. Причината според мене, че проговори толкова късно, беше Чернобил.

   Разбира се, заведете го на логопед и ако логопедът каже, че умственото и психическото състояние е добро и е въпрос на време да проговори, няма за какво да се притеснявате. Разбирам Ви притесненията.

Общи условия

Активация на акаунт