Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 969
  • 774
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 291
Bencholino,ние много се отнесохме от темата. Това, което исках да разбера е дали наистина има проблем и дали трябва да започнем работа с логопед. Писах в тази тема, защото повечето от вас са с по-големи деца и сте минали по този път. Та отново;
Дъщеря ми е на 2.4 години,казва доста думи, като: мокро е, топло,дай,люлка, дечица,кола, колело,топка,гол,пита за предмети де си (къде си),шапка,яке,обуе се,близалка (ялка) и т.н знае някои животни,брои до 5, много е комуникативна, непрекъснато търси деца,казва им имената,но не прави изречения. Просто се чудех дали това вече се води изоставане в речта или пък е нормално за тази възраст. Виждала съм деца ма нейната възраст, които говорят доста по добре и такива, които говорят по-зле.

# 436
  • Мнения: 375
Според мен, писах и по-горе, съгласна съм с _re_ge, бих спряла телевизия, таблет или поне бих ограничила до минимум, бих започнала да чета кратки приказки (от типа на В. Сутеев), където историите не са натоварени с прекалено много информация, може и онези стари прожектори (от нашето детство). Бих наблюдавала как спазва инструкции, затормозявали се ако разширя инструкцията, бих ходила с детето на куклен театър, за да разширя кръгозора му. И ако след всичко това детето не дръпне напред и започне да се ядосва, че остава не разбрано, не бих пропуснала да се консултирам с логопед и психолог. И бих помолила след консултацията да ми покажат, с какво да се занимавам с детето, за да обогатя речта му. Това бих направила аз. Успех желая

# 437
  • Мнения: 291
Благодаря ви ма всички за отговорите,ще пиша как вървят нещата. Засега пожелавам успех на вас и всички дечица!

# 438
  • Мнения: 13 804
Бенчолино
Аз водих детето в класната стая предварително ( така правихме и в дг ) Удачно се оказа че правихме ремонт и украса ,ходихме родители и аз използвах да го водя уж с мен. Тогава видя класната , тогава видя и стаята. Класната не забеляза нищо нередно при тези първи срещи. Чак после два месеца по -късно, в процеса на обучение когато говорихме каза че й се сторил по -скоро затворен отколкото притеснен. И мълчалив. Тя не е млада има опит. Докато не й казахме че е СОП тази мисъл не беше минавала в главата й. Но той си няма поведенчески проблеми.
Постъпихме така, както ни съветваха Катина и останалите. Да не казваме за проблемите, да въртим деликатно че е късно проговорил и работим за подобрение. Като говорихме с класната някъде ноември тя се постресна. Стресът я държа настръхнала само една година. Според мен по-скоро се чудеше какво да прави с него. Беше оставила нещата на самотек. Ние оцеляхме с много труд. В момента не само не изостава а е в средното ядро.

Освен това още първи клас се записах в родителския актив. Така можех да съм около класната на все пак по-къса дистанция от другите родители. Родителския актив има много работа, често е нещо като буфер. Това се оказа много полезно за детето, защото класната ме погледна с други очи. Съответно и него.

# 439
  • Мнения: 2 645
Какво е СОП?

# 440
  • Мнения: 1 400
Как изглеждат тези проектори от соца? Явно нямам достатъчно спомени от това време Simple Smile Ровя в olx, но се притеснявам да не купя нещо друго. Малката ми дъщеря не се обръща, ако извикам името й, камо ли да слуша приказки. Но с проектора мисля, че ще привлека интереса й. Прожектира книжки на стената, нали?

# 441
  • NE
  • Мнения: 10 999
Този проектор е една лампа в не голяма кутия. Трудно се намират работещи. Филмчета на диапозитиви също.
СОП - дете със специални образователни потребности и се назначава ресурсен учител, идивидуална образователна програма и не получава цифрови оценки, само словом.

# 442
  • Мнения: 1 400
Този проектор е една лампа в не голяма кутия. Трудно се намират работещи. Филмчета на диапозитиви също.
СОП - дете със специални образователни потребности и се назначава ресурсен учител, идивидуална образователна програма и не получава цифрови оценки, само словом.


Аз не искам да пускам диапозитиви, а да прожектирам на стената страници от книжки. Или не говорите за такъв проектор?

# 443
  • NE
  • Мнения: 10 999
Не съм виждала такъв проектор. Този с диапозитивите не става. Нормален проектор също не може.

# 444
  • Мнения: 4 721
Не бих оставила бебето да си реве само и да се приспива само. Моите деца са с година и половина разлика и никога не съм оставяла бебето да реве само, защото по- голямото дете ще го събуди. Докато кърмех и приспивах бебето, баткото се въртеше около мен, играеше, шумеше. Имаше моменти, в които ме е издебвал и съм го сварвала в кошарата да спи до бебето. И сега пак ги оставям за известно време сами докато сготвя или отида да сложа дрехите в пералнята (кухнята ни е на двора, както и помещението, в което е пералнята и сушилнята). Сега са на 4 и половина и на 6. Докато са сами никога не оставям прозорец отворен, старая се в стаите да няма неща, с които биха се наранили. Давам им да рисуват, оцветяват, лепят, конструктор, играчка и все интересни за тях неща. Баткото го изпращам до външните стълби на детската градина, а аз отивам да оставя сестра му в другата група. Той се качва, преоблича се и се преобува. Старая се да са по- самостоятелни за неща, които на тяхната възраст не са им проблем.

# 445
  • Мнения: 4 721
Този проектор е една лампа в не голяма кутия. Трудно се намират работещи. Филмчета на диапозитиви също.
СОП - дете със специални образователни потребности и се назначава ресурсен учител, идивидуална образователна програма и не получава цифрови оценки, само словом.


Аз не искам да пускам диапозитиви, а да прожектирам на стената страници от книжки. Или не говорите за такъв проектор?

Аз имам такъв апарат за прожектиране на "филмчета-приказки". Купуван е през далечната 1994 г Grinning Голяма атракция за децата. Имам приказките за "Гъбко", "Цар Дроздобрад", "Хитър Петър и Султана", "Златното яйце" и още една с Хитър Петър. За съжаление преди месец крушката му изгоря и сега не знам къде да търся същата.
Аз бях по- голяма когато само си го пусках и сама четях приказките.

# 446
  • Мнения: 375
_re_ge , благодаря, и аз ще се постарая да го запозная с обстановката и госпожата. При него поведенческите проблеми (ако могат да се нарекат така) се изявяват в затвореност, срамежлив е и, ако не познава някой няма да отиде да го заговори. С госпожите в градината си комуникира, задава въпроси, иска да му дават задачи. С децата му е по-трудно, тъй като му е необходимо време да се изрази, а те нямат търпение (което е нормално), но се надявам да отработи и това.

Този проектор е една лампа в не голяма кутия. Трудно се намират работещи. Филмчета на диапозитиви също.
СОП - дете със специални образователни потребности и се назначава ресурсен учител, идивидуална образователна програма и не получава цифрови оценки, само словом.


Аз не искам да пускам диапозитиви, а да прожектирам на стената страници от книжки. Или не говорите за такъв проектор?

Аз имам такъв апарат за прожектиране на "филмчета-приказки". Купуван е през далечната 1994 г Grinning Голяма атракция за децата. Имам приказките за "Гъбко", "Цар Дроздобрад", "Хитър Петър и Султана", "Златното яйце" и още една с Хитър Петър. За съжаление преди месец крушката му изгоря и сега не знам къде да търся същата.
Аз бях по- голяма когато само си го пусках и сама четях приказките.

Точно за такъв прожектор става въпрос - с диапозитиви, сменят се картинките и някой чете. И при нас е хит - виждам доста ползи от него, а и е интересно и за мен. Имам доста приказки - свекървата ги е запазила, а и някои от моето детство.
Лампичка, мъжът ми намери в една железария - попитай някой по възрастен от подобен тип магазин.

# 447
  • Мнения: 1 400
Йоко, може ли снимка на апарата?

# 448
  • Мнения: 375
Моят е като този първия:

# 449
  • Мнения: 4 721
Аз имам и двата вида- този, който прожектира лента и от другият, на който се слагат диапозитиви. Само дето диапозитивите ми са някакви стари руски и показват дворци.  Другия е с лента като на фотоапаратите. Единственият минус е, че моят е пластмасов, не метален модел и загрява много бързо и след всяка лента трябва да почива 10на минути,

Общи условия

Активация на акаунт