Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 835
  • 774
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 16 691
Вероятно е звуковата преработка. това с порастването се оправя.

# 406
  • asgr
  • Мнения: 56
Здравейте!Дама от друга тема ме насочи към вас.Малкият ми син преди дни навърши две години.Не говори нищо.Няколко пъти е повтарял "ти","долу","не", "да" и това е.Като цяло не виждам проблем в развитието му,нито педиатъра ни.Големият ми син е на 11год.Говореше още преди да навърши годинка.Единственото нещо,което си мисля,че може да е причина е това,че не дъвчи нищо.Като яде супа или друго готвено гълта всичко,не пасирам нищо,бисквитата я смуче,солетата също.Дали трябва да го закараме на консултация с логопед или с психолог?

# 407
  • Мнения: 321
Здравейте,

изгубен-щъркел,
И аз си мисля, че е от звуковата преработка - нашият син също така преобръща буквите в доста думи. Дали е някакъв проблем, може да ви каже единствено специалист - аз бих направила консултация с психолог и поне  двама логопеди /двама поне, защото за съжаление невинаги се попада на правилния веднага/.
zaraaa77 ,
Аз водих малкия на логопед още преди да стане на 2 години, после го водих на 2 год и няколко месеца и от 3-годишна възраст започна усилени занимания при логопед и педагог. Той, заради това, че в яслата му разбиха вътрешната част на устата с лъжицата, за да яде, беше отказал почти да се храни и ми се налагаше да му пасирам храната и така - почти допреди  7-8 месеца. Солети, бисквити и сухари ядеше и дъвчеше обаче. Бих те посъветвала да отидеш в Пумпелина, защото знам, че там се занимават при проблеми с храненето... Доста специалисти казват, че има връзка между дъвчене и говор. За нас не мога да потвърдя на 100% процента, но със сигурност, откакто започна да дъвче определено казва много повече думи и звуци.

За малкия иначе логопедът е много доволен, а и аз виждам лекия напредък - прави вече конструкции от по 2-3 думи. Малко повече опити за изречения и разговор / дори извън любимата му тема - превозни средства/. Не смея да се зарадвам, въпреки че логопедът казва, че ще става все по-добре  Praynig Дано!
Сега само си мисля за 7.03, когато ще имат празненство за 8-ми март. Няма стихче, уж някакви танци ще имат, ама ми е свито едно такова.

# 408
  • Мнения: 2 076

bonbolini  и аз много го мисля това тържество за 8 март  . Стихчето си го научи , но като види толкова непознати хора се съмнявам да си го каже Simple Smile

# 409
  • Мнения: 375
Момичета, хич да не се притеснявате за тържествата - винаги на тези мероприятия има деца (в така наречената "норма"), които не си казват стихчетата, разплакват се или пък се размотават на ляво и на дясно - така че всичко си е нормално. Важното е да ги похвалите след това. Аз, винаги казвам браво и повече не отварям въпрос по темата с него  Whistling

zaraaa77, прочети (когато имаш време) темите по-назад. Храненето - дъвченето имат особено значение за общото развитие на детето. Това казвала ли си го на педиатъра - би трябвало веднага да му светне лампичката. Езикът плези ли го хубаво на пред - ближе ли сладолед, близалка? Аз, на твое място щях да се консултирам с хранителен терапевт и от там логопед и психолог. 

# 410
  • asgr
  • Мнения: 56
Момичета, хич да не се притеснявате за тържествата - винаги на тези мероприятия има деца (в така наречената "норма"), които не си казват стихчетата, разплакват се или пък се размотават на ляво и на дясно - така че всичко си е нормално. Важното е да ги похвалите след това. Аз, винаги казвам браво и повече не отварям въпрос по темата с него  Whistling

zaraaa77, прочети (когато имаш време) темите по-назад. Храненето - дъвченето имат особено значение за общото развитие на детето. Това казвала ли си го на педиатъра - би трябвало веднага да му светне лампичката. Езикът плези ли го хубаво на пред - ближе ли сладолед, близалка? Аз, на твое място щях да се консултирам с хранителен терапевт и от там логопед и психолог. 
[/quote

Педиатъра ни каза,че сам щял да започне да дъвче.Иначе от 7 месец му предлагам ябълки,банани,бисквитки,хляб,но той само ги хващаше и като усети допира на ябълката например,я оставяше,все едно го е гнус,такава физиономия правеше.Преди месец се бях зачела и тогава разбрах,че дъвченето е от голямо значение.Плези си езика,но не ближе близалка или сладолед(за сметка на това ближе прозорците Simple Smile  )Общо взето дъвче всичко друго,но не и храна.Опитва се да повтаря някои думи,но като че нещо му пречи.След 2 седмици ще го закараме на логопед за консултация,но нямам представа,тъй като сме от Асеновград,дали в Пловдив има хранителен терапевт.

# 411
  • Мнения: 2 642
Детето ми е на 36 м. Момче. Живее в среда чуващо 4 езика. Езикът на който се обучава е различен и от майчиния и от бащиния един. Но пък вкъщи се говори постоянно на един език. Знае вече много думи, включ. да брои до десет на 2 езика, цветове, форми. Но не може да говори свободно.
Въпросът ми е : ако се абстрахираме от многоезичето, има ли много дечица които на 36 м да не могат да съставят изречение от 3 думи? (Дори с 2 думи съставя много рядко. Изказва се винаги с по 1 дума) И каква е вероятността да навакса връстниците си?

# 412
  • София
  • Мнения: 16 691
Момичета, хич да не се притеснявате за тържествата - винаги на тези мероприятия има деца (в така наречената "норма"), които не си казват стихчетата, разплакват се или пък се размотават на ляво и на дясно - така че всичко си е нормално. Важното е да ги похвалите след това. Аз, винаги казвам браво и повече не отварям въпрос по темата с него  Whistling

zaraaa77, прочети (когато имаш време) темите по-назад. Храненето - дъвченето имат особено значение за общото развитие на детето. Това казвала ли си го на педиатъра - би трябвало веднага да му светне лампичката. Езикът плези ли го хубаво на пред - ближе ли сладолед, близалка? Аз, на твое място щях да се консултирам с хранителен терапевт и от там логопед и психолог. 
[/quote

Педиатъра ни каза,че сам щял да започне да дъвче.Иначе от 7 месец му предлагам ябълки,банани,бисквитки,хляб,но той само ги хващаше и като усети допира на ябълката например,я оставяше,все едно го е гнус,такава физиономия правеше.Преди месец се бях зачела и тогава разбрах,че дъвченето е от голямо значение.Плези си езика,но не ближе близалка или сладолед(за сметка на това ближе прозорците Simple Smile  )Общо взето дъвче всичко друго,но не и храна.Опитва се да повтаря някои думи,но като че нещо му пречи.След 2 седмици ще го закараме на логопед за консултация,но нямам представа,тъй като сме от Асеновград,дали в Пловдив има хранителен терапевт.
Сензорен терапевт Ви трябва.

# 413
  • Мнения: 13 786
Алмира
Отговорът е Да, та 36месеца са три години!  Не само съставят а и с повече от две думи. Има  реч че и с епитети. "защо" вече трябва да присъства.  Азът си е закрепен по това време също. На три години една дума е показател за проблем. И не, не е възможно да се абстрсхираш от многоезичието на средата. При вас може да е проблемен фактор по показателите които описваш

Вероятност никой не може да ти изчисли. Може да е всичко може да е нищо. Определено няма качества да е би-мулти лингва. Ако стане ще е с труд. Естествено, по естествен начин така както навсякъде тръбят че ставало -  няма да се получи. Това е масово тиражирана заблуда. Вече щеше да е станало при вас проговорянето поне на два езика.

Последна редакция: пн, 19 фев 2018, 14:31 от _re_ge

# 414
  • Мнения: 353
Здравейте група. Искам да попитам как сте се справяли с ехолалията?
Синът ми наскоро започна да повтаря като папагал,а четох в нета че е ехолалия,пък все пак е на 5 години.
Има още какво да се желае,не може да задава въпроси,както и с Аз-а му е трудно... Не разграничава мое и твое,а психоложката каза че това било голям проблем...не знам защо?!
Но  днес чух да казва къде е молива?....за мен това е голям напредък,и реших да споделя радостта си с вас:)

# 415
  • Мнения: 291
Здравейте, отскоро чета темата и реших да пиша. Дъщеря ми в неделя стана на 2.4 години и това, което ме притеснява, е че не прави все още изречения. Каза много думи на български и английски (научила ги е сама от youtube),но не ги свързва в изречения. Иначе може да брои до 5, брои и на английски,разпознава някои букви,знае цветовете,но само на английски на български не ги казва. С разбирането няма проблем- изпълнява команди.
Та питането ми е според вас да започна ли да я водя на логопед или да изчакам още малко? Благодаря ви много!

# 416
  • NE
  • Мнения: 10 999
На първо място спрете с филмчетата. Това всеки специалист ще го каже.

# 417
  • Мнения: 291
На първо място спрете с филмчетата. Това всеки специалист ще го каже.
Това за филмчетата ми е пределно ясно,но само така мога да приспя бебето или да го нахраня. Пускам и приказки и песнички на български,но тя си ги сменя.

# 418
  • NE
  • Мнения: 10 999
Нямате си представа колко Ви разбирам защото и аз попадам в тази ситуация по няколко пъти на ден. Опитайте да търсите филмчета на български. Аз поне така успявам да го ангажирам. Направете консултация и с добър логопед. За мен детето си се развива и е въпрос на време да създаде изречения. Не е извън норма.

# 419
  • Мнения: 13 786

Това за филмчетата ми е пределно ясно,но само така мога да приспя бебето или да го нахраня. Пускам и приказки и песнички на български,но тя си ги сменя.

Това звучи смешно. Тя е дете. Тя не си ги сменя. Вие й разрешавате да го правите. И си търсите оправдания. Дано за вас тези оправдания работят.

Общи условия

Активация на акаунт