Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 902
  • 774
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 13 793
че препоръките са да се наблегне само на майчиният език.

Точно обратното е , говори се на езика на средата. Майката ще трябва да говори на езика на средата. Ако детето е да кажем в немскоговоряща държава се говори само на немски включително и родителите да са с други езици. Говори се на езика на мястото където се планира детето да порасне

# 331
  • Мнения: 19 687
Хм, аз също знаех за майчиния. При нас обаче няма всъщност значение, защото сме в България и поне още пет години не планираме релокация.

# 332
  • Пловдив
  • Мнения: 14 384
На тази възраст дъщеря ми тепърва започна да сочи и нищо не казваше. Разбираше някои неща. Каза първите думи на година и 6 или 7 месеца. Към момента е на 3 години и говори съвсем свободно, нормално за възрастта си.

# 333
  • Мнения: 19 687
Благодаря, Магдена Flowers Hibiscus

# 334
  • Мнения: 321
Аз малко извън темата да споделя. Днес вземам детето от детската градина и той нищо не ми казва , разбира се. Рови ми в чантата за бисквити, защото е винаги гладен. През това време вземат друго дете, което казва : "Маммоооо, днес рисувахме на Приложно изкуство. Ето я моята рисунка." И се смее. Аз онемях. Кооолко мъчно ми стана за моето момче.... знам, че не трябва да се сравняват децата, но да си призная завидях на въпросната майка и КОМУНИКАЦИЯТА , която имат помежду си.
Моля ви, не ми се сърдете, но исках да споделя...

# 335
  • Мнения: 4 714
Напълно те разбирам и не се сърдя. И аз съм така. Дори на тържеството за Коледа не го заведох. Не може да си каже репликите.
На моменти много се отчайвам. Ето днес например се упражнява за звуците „К„ и „Г„. Трудна работа. Много трудно. И за първи клас ми е ужасно притеснено. Той е роден 2011 и тази година трябва да е в първи клас. С горова е на ниво 2,5-3 г. Писането също е ужасно .

# 336
  • Мнения: 375
Напълно те разбирам и не се сърдя. И аз съм така. Дори на тържеството за Коледа не го заведох. Не може да си каже репликите.
На моменти много се отчайвам. Ето днес например се упражнява за звуците „К„ и „Г„. Трудна работа. Много трудно. И за първи клас ми е ужасно притеснено. Той е роден 2011 и тази година трябва да е в първи клас. С горова е на ниво 2,5-3 г. Писането също е ужасно .

Оххх, Йоко, как те разбирам и моят тази година от септември тръгва на училище. Треперя за него, но той пък иска да ходи. При все, че що годе на образователно ниво го докарва, е много срамежлив, имам чувството, че ще е все ступан в някой училищен ъгъл. А за разказването хич не ми се мисли...
Bonbolini, всички "завиждаме" Grinning, не се притеснявай. Естествено го казвам в кръга на шегата - ще дойдат моментите, когато ще се гордееш и ще се оглеждаш дали някой не е чул как ти отговаря Wink

# 337
  • Мнения: 13 793
Хм, аз също знаех за майчиния. 

има голяяяяма разлика ... На майчиния език се учи дете ако ако то има качества на билингва - тогава майчиния е един,  а езика на средата е друг - ето ви два езика. Представете си че сте българка която живее във Великобритания. На какъв език трябва да учите детето ако то има проблеми?  - на езика на средата а не на вашия роден.

# 338
  • Мнения: 19 687
На мен ми го обясняваха по-скоро по следния начин - че колкото и добре да говориш един език, няма как да го говориш като майчин. Това водело до по-трудно разбиране от страна на детето и грешно научаване.

# 339
  • Мнения: 184
Същата работа. Чак ме е яд, че отидохме и чакахме за невролог. Изписа хомеопатия колкото да напише нещо. Поне потвърди, че хиперактивност и дефицит на внимание към 7 година се доказва, което предположих и аз. И сега ... пак до кривата круша. Всеки казва, че правим всичко каквото трябва и в същото време лепват генерализирано разтройство на развитието - ГРР.
Каква хомеопатия ви изписаха?

# 340
  • Мнения: 1 401
Имам два конкретни въпроса:

Искам евентуално обследване на детето в клиниката "Св. Никола" към Александровска. Трябва ли да стане по пътека на здравната каса, т.е. детето влиза с родител за колко 3-5 дни?

Детето ми е на 3 г (навършени онзи ден), аз определям това, което от месец чуваме от устата му като т.нар. Автономна детска реч, макар че тя е характерна за периода между първата и третата година на децата. Това са звуци и думи, които детето използва, но нямат общо по звуков състав с нашите думи, на възрастните. Т.е. хем детето още не говори, хем дефакто го прави, но по негов начин.
Това беше вметката Sleeping

Вторият ми въпрос е - той очевидно ми казва нещо, но на неговия език, аз не го разбирам и почвам да налучквам. Ако думата ми прилича на нещо, което държи или на действие, което знам, че той може би иска да извърши - пробвам да го поправя. Но по-често си напъвам мисълта и не мога и не мога да се досетя какво аджеба иска да ми каже детето и сърцето ми се къса, буквално... Та, в такъв момент как да отреагирам, че детето да остане мотивирано и следващия път да се опита да говори с мен и баща си? Да го поправям ли (при условие, че и аз не разбирам думата) , да го питам ли "какво каза, мамо?"...

Иначе минахме на преглед при проф. Попова в ИСУЛ - той плака, баща му го държа за малко, докато тя уж замери ушите му с някакъв уред, свързан към компютър. Каза, че за нея детето чува, но не се наема да го твърди на 100% без онова важно изследване, което се прави за 30 мин под упойка и за което иска детето да влезе в болницата за три дни по здравна каса. За сега го отлагаме по други належащи причини, не свързани с детето.

# 341
  • Варна
  • Мнения: 1 948
Cristi, привет и тук! Наистина не се вкарвай във филми, много малък е твоят юнак. Моето момче на 1,1 сочеше с пръст и то доста, но чак на около 3 започна да говори. Говоренето се изразяваше в редене на думи без кьорав предлог. Сега вече почна малко да вкарва предлози.

# 342
  • NE
  • Мнения: 10 999
Имам два конкретни въпроса:
Искам евентуално обследване на детето в клиниката "Св. Никола" към Александровска. Трябва ли да стане по пътека на здравната каса, т.е. детето влиза с родител за колко 3-5 дни?

Първо се минава консултация, за която се чака към 3 месеца. Тази консултация е по ЗК. След това при преценка на психиатъра ще Ви предложат обследване. Мисля, че и то е по ЗК. Нас ни пратиха във Варна, където го платих. Честно казано дори не съм си взела документите при положение, че за 20 мин. с психиатър и 40 мин. с психолог не е облседване. Според педиатъра пак ни писаха нещо, колкото да има. Диагнозата е ГРР - друг.

[/quote]
Каква хомеопатия ви изписаха?

Киндинорм 3х3 гранулки. Обаче доста го превъзбуди, обратно на ефекта, който очаквах. Намалих дозата и е по-добре. Не знам дали има ефект, но в последно време започна да пее доста разбираемо. Например опитва да казва българската азбука, имаше и закикито бело.
Имам рецепта и за Ноотропил. Още изчаквам да пробвам.

Последна редакция: пт, 12 яну 2018, 09:02 от Flower Fairy

# 343
  • Мнения: 19 687
Гали, няма. Обещавам Simple Smile

# 344
  • Мнения: 3 531
Йоко, така както съм те чела, твоето дете има много общо с моето. Но моето е вече в първи клас. Много е трудно. Заради лошия говор, тя се срамува да говори, ако говори децата се смеят, тя още повече млъква, съответно училищните умения изостават. При нея никак не вървят нещата. Психоложката казва, че трябва да се работи за самочувствие. Не е единствената с лош говор, но си трябва и самочувствие. Ако имате възможност използвайте времето до първи клас да поработите върху него.  Другото, писах по-горе горе изследвах магнезий при нея, и той има отношение към артикулацията, за укрепване на мускули

Общи условия

Активация на акаунт