Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 831
  • 774
  •   1
Отговори
# 210
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Аз не бих го отложила от училище. Затова има ресурсно подпомагане, което при добър ресурсен учител и подходяща програма (прави се индивидуално за всяко дете) може да има дори положителен ефект.
В събота имаме консултация с невролог. Мисля да пробваме Брейн бустер. Някакви добавки с магнезий, калций и цинк може ли да препоръчате?

Ресурсното подпомагане си е жива проба отбиване на номера. Ползваме такова от 3 години и ефекта е нулев. Миналата година като й правиха голямото обследване от ресурсен център ни отпуснаха логопед, психолог и ресурсен учител до 4-ти клас включително, ама сетете се колко идват. Тази учебна година ресурсните започнаха да идват от края на октомври, като до момента логопеда и психолога са идвали 2-3 пъти само. Затова и не разчитам само на ресурсното подпомагане, а допълнително детето работи с логопед, психолог и ерготерапевт на частно. И въпреки всичката работа в момента е с леко умствено изоставане. Тя е на 6 и половина, а е като 4 годишно дете.
Още януари като си вземем новото телково решение веднага ще подам документи за отлагане от първи клас.
Сега системата е такава, че в първи клас е трудно дори за децата в норма, а какво остава за тези които са с обучителни затруднения. Hands Plus1

# 211
  • Мнения: 1 399
И мен ме е страх да пусна нормално развиващото си дете на училище, а за това с проблеми не ми се мисли. Иска ми се в нашия град да имаше училище с някаква алтернативна форма на преподаване, например валдорфско. За съжаление тук частните училища не се различават особено от държавните и на практика избор няма.

# 212
  • Мнения: X
Здравейте,
Основно чета темата. Имам дете, което две години ходи на ясла и една на градина.
В момента не посещава.
Имахме много проблеми заради неизчистения говор на детето в градината и по тази причина я отписахме.
Желанието ни е да я запишем на предучилищна в училище, но заради говора Незнам дали и там няма да имаме проблеми.  Има ли вариант да ни откажат записване. Варианта посещение в детска градина не съществува, поради преживяния стрес на детето там. Реално вариант на говор има от момента в който спря да посещава, въпреки че посещаваше логопед.

# 213
  • Мнения: 244
Здравейте! Видях, че някои от последните публикации тук са за хранителните добавки магнезии,цинк...На сина си давам омега 3,6 с витамин А и Д и Б 12,но мисля да започна с приема на някои минерали. Въпроса ми е правите ли изследване преди това за нивото на цинк примерно, за да се установи евентуално липсата му...,за магнезия съм чела,че не може да се установи точна стойност,защото само 1% от този минерал се намира в кръвта,ако е така от предварително изследване не виждам да има смисъл...

# 214
  • София
  • Мнения: 16 691
Да, аз съм правила изследвания на кръв от пръста, както и на коса.
Омега 6 по последна мода, не било хубаво да се пие.

# 215
  • Мнения: 4 687
Преди да започна да давам цинк и аз направих изследване. Беше под нормата.

# 216
  • Мнения: 553
Здравейте,
Основно чета темата. Имам дете, което две години ходи на ясла и една на градина.
В момента не посещава.
Имахме много проблеми заради неизчистения говор на детето в градината и по тази причина я отписахме.
Желанието ни е да я запишем на предучилищна в училище, но заради говора Незнам дали и там няма да имаме проблеми.  Има ли вариант да ни откажат записване. Варианта посещение в детска градина не съществува, поради преживяния стрес на детето там. Реално вариант на говор има от момента в който спря да посещава, въпреки че посещаваше логопед.
ПГ в училище може да започне от трета група и да кара там две години. Аз избягах от градината и от тази година е в
училище. След трудното начало нещата влязоха в крачка. Имаха предразсъдъци, но умното ми детенце им показа уменията си. Беше въпрос на време и за пяха друга песен слава Богу. За мен засега ПГ в училище е правилния избор.

# 217
  • Мнения: 244
Ivankaka, Йоко,благодаря ви за отговорите...за витамин Д да попитам, невроложката, с която преди време говорих за изследвания ми е писала за въпросния витамин отделно да се изследва D 1,25 DIHIDROXI COLECALCIFEROL и пак витамин D 25 HIDROXI COLECALCIFEROL..към тези,които са изследвали витамин Д имам въпрос не се ли изследва витамин Д как да кажа, като обща стойност,както съм изследвала Б 12. Ако изследвам така отделно после как да разбирам нивата,ще трябва пак да търся някой лекар....

# 218
  • София
  • Мнения: 16 691
Аз съм изследвала общия витамин д и още 7-8 неща от пръста.

# 219
  • Мнения: X
Здравейте,
Основно чета темата. Имам дете, което две години ходи на ясла и една на градина.
В момента не посещава.
Имахме много проблеми заради неизчистения говор на детето в градината и по тази причина я отписахме.
Желанието ни е да я запишем на предучилищна в училище, но заради говора Незнам дали и там няма да имаме проблеми.  Има ли вариант да ни откажат записване. Варианта посещение в детска градина не съществува, поради преживяния стрес на детето там. Реално вариант на говор има от момента в който спря да посещава, въпреки че посещаваше логопед.
ПГ в училище може да започне от трета група и да кара там две години. Аз избягах от градината и от тази година е в
училище. След трудното начало нещата влязоха в крачка. Имаха предразсъдъци, но умното ми детенце им показа уменията си. Беше въпрос на време и за пяха друга песен слава Богу. За мен засега ПГ в училище е правилния избор.
Тя е набор 2013 и реално следващи септември трябва да е трета група. От тогава искам да я запиша на предучилищна в училищен, като първата година искам да е на половин ден. Втората зависи от детето. Ако трябва да се работи с него ще се работи на половинка. Училището което съм харесала имат и първи клас полудневно. Да си живи и здрави бабите.
Надявам се да не ми се налага да забременявам 3 ти път, за да работя с най голямото. За радост успях да забременея с второ по спешност за да гледам бъдещата кака и да работя с нея.

# 220
  • Мнения: 13
Ние имаме приходящ ресурсен в градината. Но до сега не съм успяла да разговарям с нея, освен на първото обследване. Учителките не са доволни от отсъствията и и съответно ще се борят за щатен. Но докато се случи, моето дете ще завърши четвърта група. В училище разбрах, че нещата зависят от бройката нуждаещи се деца. Имат определен брой часове и ги разпределят между тях. Колкото са повече децата, толкова по-малко време могат да им отделят. Той за първи клас ще избута писането на букви, четенето и смятане с +-. Обаче във втори как ще се случат нещата, предвид, че разбирането още куца... А и емоционално, като гледам другите деца какъв стрес понасят и още не мога аз да си го представя. За това съм в дилема, дали още една година няма да му даде шанс за съзряването, което ще му е нужно.
За витамин Б12 (предвид кампаниите) разговарях с детски ендокринолог, но директно ми обясни, че тук в Бг няма правено изследване за определяне на гранични стойности. Аз си го бях изследвала и за мен беше под норма, както и витамин де. За това я питах профилактично дали мога да му давам добавка, щом не са ясни референтните стойности. Но като цяло хранителните добавки не били под контрол, както лекарствата и според нея въобще не знаем какво пием. Към момента реших да пробваме с Брейн бустер.
 А относно телковете, те как се вписват в картината с тези портфолия, които им изготвят?

# 221
  • Мнения: 553
Аз миналата година напуснах работа специално заради него. ПГ в училище са си полудневни. Моето дете сега го взимам в 10 часа. Сутрин го водя към 8 без 10. Между 9 без 15 и 9 и 15 закусват. В 9.15 влиза ресурсната, защото тогава започва първия час (математика, български, околен свят или нещо друго). След това го взимам. Като свикне да слуша и да прави каквото правят другите, ще започне да остава и за втория час без ресурсната.
Търси училище със собствен ресурсен учител, а не приходящ. В най-добрия случай ще влиза всеки ден  за по 1 час.

# 222
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 752
Здравейте , следя темата отскоро.Синът ми е на 4 г. И 4  месеца върви по-назад с говора от връстниците си.До сега сме ходили при психолог и невролог.Психологът каза ,че няма никакъв проблем ,само трябва да се отдели от мен и да ходи на градина.Неврологът също нищо не каза  само да си продължаваме Омега 3  И-нищо друго ,защото някои препарати превъзбуждали допълнително.Омега 3 давам от година и половина по препоръка на педиатър други изследвания не са правени.От лятото започнахме да посещаваме логопед ,работи добре там -логопеда и тя каза, че не става въпрос в нашия случай за някакъв проблем и все пак аз се чудя да не пропускам нещо ....Напредък от логопеда не забелязвам да има.Общо взето си говори прави изречения, всичко знае кое какво е , разбира .Но във свободното изразяване куцат нещата  все едно се притеснява да се изказва.Например не ми разказва какво са правили в градината.Ходи отскоро на частна градина до обяд Има проблем с концентрацията и е доста активен постоянно трябва да прави нещо и да му е интересно от градината се оплакват понякога ,че все скача, катерел се и не стоял на столче .Миналата година пробвахме в държавна градина ,но и там не слушал и явно много му се караха, защото въобще не искаше да ходи пищеше на отиване ,започна да се стряска насън и го отписах.До сега само аз съм го гледала нямаме баби и мъжа ми е в чужбина .Доста често чувам обвинения към мен, че съм го разглезила ,но според мен си е до характер .Винаги съм му се карала като прави бели, знае кое може и кое не  ,но пак си прави това ,което знае.Сега се чудя какви изследвания да пуснем мислех си за B12   И цинк .Друго според вас, какво може да се провери ?Ще заминаваме и ние при таткото след Нова Година и исках от тук да съм подготвена ако трябва нещо да се взима като добавка .Отделно и там нов език трябва да учи Confused

# 223
  • Мнения: 553
Бягал, катерил се ... Тези "педагози" искат съвсем работа да нямат. Здрави деца искат да изкарат не-добре... Нямам думи вече. Кое 4 годишно иска да седи на столче и да изпълнява...Повръща ми се вече от мързела им ... Предишните поколения какви били, новите деца не слушали не знам какво си не правили ... Все децата им виновни и в градините и в училищата ... Извинете ме за неполезния пост ....
П.С И аз съм от Стара Загора

# 224
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 752
Благодаря .Да точно това е ,не им се занимава.Аз виждам ,че детето няма някакви големи проблеми ,но е по-активен така си е от бебе.Когато е при логопед си работи 1 час ,защото го занимават.Но в градината ги оставят да си играят ,а госпожата обучава по-големите.И на него му е скучно и започва на се катери и т.н. .Вярно някои дечица се заиграват, но то си е до темперамент .Но така като ми казват се чудя дали аз не съм в грешка.
Пс- В коя градинка сте вие?Ние бяхме в Кипарис -много съм разочарована .

Общи условия

Активация на акаунт