Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 817
  • 774
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 321
ivankaka,
Ние бяхме само на предварителне разговор миналата седмица в ABA центъра, а от този петък след като започнат работа с него, ще кажат според тях дали има и други проблеми. Преди година ходихме в Свети Никола и от там казаха, че няма маркери от аутистичния спектър, но има забавяне в развитието с около 5-6 месеца /познавателно и речево/. Иначе според мен има проблеми в разбирането на някои въпроси, фината моторика е по-забавена (не обича да оцветява и да рисува), по-страхливичък е, силните звуци го стряскат, но пък е много паметлив, но не може да развърже този език, защото бръщолеви неща на китайски, тананика постоянно постоянно, задължително идва при нас и повтаря нещата, които знае като гледа съсредоточено в очите...

# 136
  • София
  • Мнения: 16 691
Ясно. До 3г и половина ще напредне доста, по мое мнение.

# 137
  • Мнения: 1 619
Здравейте,

Вписвам се с един трудно проговарящ мъник на 2,6 годинки.

Писах преди няколко дни дълги писаници, но исках да коригирам и ми се изтри всичко, та наново сега.

Забавянето в говора забелязах на около 1,5 годинки. Всъщност ако трябва да съм обективна проблем мислех, че има още на мн ранен етап, понеже той не гукаше, обаче пък преди годинката се появиха някакви думи и се поуспокоих. Преди да направи  годинки направих консултация с психолог. Констатира забавено развитие. Проблем се явяваше по-скоро липсата на разбиране, а не на говор. Не се обръщаше на името си. Не сочеше с пръст. Тъкмо се притесних и след прегледа той доста дръпна. Започна да се обръща на име, взе да сочи с пръст, което го накарам по картинка както и спонтанно примерно ако види нещо на ТВ и сочи и казва какво е видял. Започнаха да се появяват и нови думички.  Развитие има, определено, но въпреки това пак е доста назад спрямо връстниците си. Изречения нямаме, тоест имаме няколко дежурни "дай вода" "айде уънка" "сипи паста". Говори на някакъв бебешки език, но всеповече нови думи запомня и повтаря като определено знае значението им, а не просто да ги повтаря. Прави асоциации ако види чадър казва дъжд и др подобни. Фината моторика е добре, но грубата малко куца. обича да се занимава с пъзели, да ниже мъниста и др подобни. 

Ще започваме занимания за развитието по Монтесори. Ще почваме и логопед, но в момента нямам възмоност да го водя и ще е на пролет, а сега само по препоръка на логопеда ще се занимаваме вкъщи, с което ни е предписала.
Притеснява ме, че наистина не мога да преценя дали ме разбира. Всъщност доколко ме разбира, защото аз виждам, че той не разбира на 100%.  "Хайде да си измием зъбите" ще го разбере, но ако кажа "уморена съм от работа"...никак ама никак.

Има поведенчески отклонения, които не мога да па преценя доколко са от възрастта доколко е проблем. Истериите са ужасяващи и са за всеки отказ.

Обича песни и стихчета. Знае цифрите, буквите и цветовете.

Малкото което изговаря, го изговаря правилно така, че отпада някаква физиологична особеност на говорния апарат. Пее много вярно, което ме кара да мисля, че и слуха е съвсем добре.

Има мн добър очен контакт. От скоро, може би от около месец започна да забелязва децата по детските площадки и да изявява желание да играе с тях. В яслата също са забелязали последните седмици, че се заиграва повечко / официално ходи на ясла от месец май, но мн боледува и не знам сумарно дали има 2 месеца ходене, като под ходене да се разбира престой за  2-3 часа/.

Има някакъв, доколкото осама мога да се ориентирам сензорен проблем, който ме притеснява, мрази ръцете да са му мръсни или мокри. Това от мн малък го забелязах, като в момента е мн изявено буквално иска да се бърши през 10 мин явно има нещо като усещане, което го дразни. Мрази също и нещо да се разлее по пода, веднага взима кърпа и почва да бърше.

Та така. Обмислям да правим на пролет ЯМР за да изключим нещо сериозно от органичен произход.
Мисля, да му включа витамини от Б-група и някаква омега, и съм в търсене на подходящ продукт.

Та така, ще се радвам на всякакви препоръки и насоки.

# 138
  • Мнения: 1 619
ivankaka,
Ние бяхме само на предварителне разговор миналата седмица в ABA центъра, а от този петък след като започнат работа с него, ще кажат според тях дали има и други проблеми. Преди година ходихме в Свети Никола и от там казаха, че няма маркери от аутистичния спектър, но има забавяне в развитието с около 5-6 месеца /познавателно и речево/. Иначе според мен има проблеми в разбирането на някои въпроси, фината моторика е по-забавена (не обича да оцветява и да рисува), по-страхливичък е, силните звуци го стряскат, но пък е много паметлив, но не може да развърже този език, защото бръщолеви неща на китайски, тананика постоянно постоянно, задължително идва при нас и повтаря нещата, които знае като гледа съсредоточено в очите...


Много наподобява на моя син. Също така се стряска от звуци, не е мн по рисуването, гледа в очита когато нещо ни "говори". Аз подозирам при нас съвсем сходно изоставане.

# 139
  • Мнения: 3 525
беба28 като сравнявам с моето дете на вашата възраст, сте съвсем добре.Както пишеш той вече казва и кратки изречения, знае букви, цифри. Изразът " уморена съм от работа" и деца в норма на 2,6 няма да разберат.

# 140
  • Мнения: 1 619
беба28 като сравнявам с моето дете на вашата възраст, сте съвсем добре.Както пишеш той вече казва и кратки изречения, знае букви, цифри. Изразът " уморена съм от работа" и деца в норма на 2,6 няма да разберат.

Ами аз имам по-голям син, който проговори много рано и на тази възраст вече можеше да се води диалог с него. Говореше като голям човек. Разказваше ми как е било в яслата, какво е ял, с кого си е играл и на какво. Аз избягвам да ги сравнявам двамата, наясно съм, че всяко дете си е индивидуално и все пак при малкия е много видимо изоставането. Виждам и други деца в яслата, на неговата възраст, че и по-малки как разбират и говорят. Моя дори не казва как се казва или на колко е годинки. Може и да реши да каже след многократно питане, а може и да се запъне и нищо да не кажа, но дори когато казва е някак като заучена фраза, а не защото осъзнава какво значи, и че сега е на 2 пък на пролет ще стане на 3, и че хората порастват, и че миналата година е бил на 1...
Изреченията му са няколко само, едни и същи и също някак като заучени, но пък винаги на място.

Ето сега като го сменях понеже все още е с памперс като видя новия и каза "чисто пампу" нещо, което аз винаги казвам, но той никога не е давал вид, че ме чува или разбира, нито го е повтарял.
Не знам....на моменти ми се струва не толкова зле, а на моменти мн се плаша.  Проблем има някакъв, но аз не мога да преценя какъв, лошото е, че и добри специалисти рядко и трудно се намират.

Скептична съм малко за работата с логопед...лошо впечатление ми направи това, че навсякъде ме притискат да му правят оценка преди да работят с него. Ми аз вече имам няколко  оценки и не мисля, че има нужда от повече. Обясняват, как трябва да ходи поне  3 пъти седмично, за да има напредък...Някак много ми се вижда комерсиална тази цялата работа. При психоложката същата история. Искам да бъда разбрана правилно. Може би наистина има деца, при които е изключително важно да се занимават постоянно и с терапевт. Може би има и родители, които не успяват да се справят, понеже децата не се концентрират. Не знам, може и аз да не съм права, още ми е нова ситуацията и не се ориентирам, но леко ме озадачава това да плащам за посещения, които ми казват, че са супер важни, а това което виждам да се прави, спокойно да можем да си го правим вкъщи. Единствено логопедката, която миналия месец му прави оценката каза, че може и ние да се занимаваме, каза на какво да наблегнем, написала ни е програма. Ще го водя да го следи 1-2 пъти месечно и ако следващите няколко месеца няма подобрение тогава ще се захванем по-сериозно.

А психоложката пролетта като го водих, когато беше на 1.11, го видя за 30 мин и ми каза, че мн много изостава, че и дума не може да става за наваксване, и как от сега да се ориентираме за ресурсен учител  Rolling Eyes Общо взето съм спокойна, не е някакво отричане, просто ми се стори много прибързано такова изказване. Дано наистина да е грешала...

# 141
  • Мнения: 2 046
Ау, да се определи едно 2.6 годишно дете, че е за ресурсен учител !! Направо оставам без думи вече !

# 142
  • Мнения: 321
беба28, така както описваш твоя син, наистина много си приличат като поведение с моя, разбира се със своите разлики и специфики. Аз за логопедите все още нямам изградено мнение, защото досега все ни връшаха с думите, че сме "твърде малки", въпреки че виждат, че има забавяне. Сега възлагам големи надежди на започващите работи днес - ще пиша как са минали сесиите при психолога. Иначе логопед ще включим мисля другата седмица - ако не там, със сигурност на друго място - поне да видя как ще тръгнат нещата. Все пак се съобразявам с работното им време, с моето работното време, с детската градина - ние сме сами, бабите са далеч и няма кой да ни помага поне с вземането на малчо.

# 143
  • Мнения: 3 525
Беба28 сякаш най- адекватно ми се изглежда мнението на логопеда вие да работите у дома и  един път месечно, а защо не и след 3 годишна възраст на детето пак да посетите логопеда. Съвсем е нормално следващите няколко месеца да дръпне напред. Още от сега три пъти седмично терапия, ми изглежда като търсене на доходи

# 144
  • Мнения: 102
беба28 като сравнявам с моето дете на вашата възраст, сте съвсем добре.Както пишеш той вече казва и кратки изречения, знае букви, цифри. Изразът " уморена съм от работа" и деца в норма на 2,6 няма да разберат.

Ами аз имам по-голям син, който проговори много рано и на тази възраст вече можеше да се води диалог с него. Говореше като голям човек. Разказваше ми как е било в яслата, какво е ял, с кого си е играл и на какво. Аз избягвам да ги сравнявам двамата, наясно съм, че всяко дете си е индивидуално и все пак при малкия е много видимо изоставането. Виждам и други деца в яслата, на неговата възраст, че и по-малки как разбират и говорят. Моя дори не казва как се казва или на колко е годинки. Може и да реши да каже след многократно питане, а може и да се запъне и нищо да не кажа, но дори когато казва е някак като заучена фраза, а не защото осъзнава какво значи, и че сега е на 2 пък на пролет ще стане на 3, и че хората порастват, и че миналата година е бил на 1...
Изреченията му са няколко само, едни и същи и също някак като заучени, но пък винаги на място.

Ето сега като го сменях понеже все още е с памперс като видя новия и каза "чисто пампу" нещо, което аз винаги казвам, но той никога не е давал вид, че ме чува или разбира, нито го е повтарял.
Не знам....на моменти ми се струва не толкова зле, а на моменти мн се плаша.  Проблем има някакъв, но аз не мога да преценя какъв, лошото е, че и добри специалисти рядко и трудно се намират.

Скептична съм малко за работата с логопед...лошо впечатление ми направи това, че навсякъде ме притискат да му правят оценка преди да работят с него. Ми аз вече имам няколко  оценки и не мисля, че има нужда от повече. Обясняват, как трябва да ходи поне  3 пъти седмично, за да има напредък...Някак много ми се вижда комерсиална тази цялата работа. При психоложката същата история. Искам да бъда разбрана правилно. Може би наистина има деца, при които е изключително важно да се занимават постоянно и с терапевт. Може би има и родители, които не успяват да се справят, понеже децата не се концентрират. Не знам, може и аз да не съм права, още ми е нова ситуацията и не се ориентирам, но леко ме озадачава това да плащам за посещения, които ми казват, че са супер важни, а това което виждам да се прави, спокойно да можем да си го правим вкъщи. Единствено логопедката, която миналия месец му прави оценката каза, че може и ние да се занимаваме, каза на какво да наблегнем, написала ни е програма. Ще го водя да го следи 1-2 пъти месечно и ако следващите няколко месеца няма подобрение тогава ще се захванем по-сериозно.

А психоложката пролетта като го водих, когато беше на 1.11, го видя за 30 мин и ми каза, че мн много изостава, че и дума не може да става за наваксване, и как от сега да се ориентираме за ресурсен учител  Rolling Eyes Общо взето съм спокойна, не е някакво отричане, просто ми се стори много прибързано такова изказване. Дано наистина да е грешала...

При мен е същата работа,и при психолога и при логопеда редят 45 мин пъзели,които ги е редил преди една година ...Аз вкъщи се занимавам много повече с него...При мен никой не казва какво точно му има,редят се едни пъзели и това е...... Струва ми се губене на време.Не мога да намеря добри специалисти за Варна.Всички прехвалени ми изглеждат доста материално насочени.

# 145
  • Варна
  • Мнения: 1 948
Зиг-Заг, при кои сте ходили/ходите в момента?

# 146
  • Мнения: 102
Цвета Жижко-психолог(тя работи с колега-Миро се казва),Таня Георгиева-психолог,Добролевска-логопед и Стилияна Димитрова-логопед. Вие имате ли наблюдения за други имена в областта?

# 147
  • Варна
  • Мнения: 1 948
И на мен Миро ми го хвалиха. Препоръки имам и за Светлана Игнатова и Снежа Левон - логопеди са и двете. Но на мен най-удобно ми е да ходим при Добролевска. Казаха ми, че е адски заета. Искаше ми се да чуя от първо лице отзиви за нея.

# 148
  • Мнения: 102
Да, Добролевска е доста заета,влизат един след друг. Много я хвалят. При мен още не могат да се разберат специалистите дали е за логопед или за психолог.

# 149
  • Мнения: 102
Но досега никой не ми е давал насоки вкъщи какво да правя,немога да разчитам на 45 мин седмично да намества кубчета и да чакам някакви резултати.Аз имам естествено наблюдения над детето си и работя в някаква насока,но друго е специалист да ме напътства за останалото време.....

Общи условия

Активация на акаунт