Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Деца с увреждания и хронични заболявания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
75-89 от 774 отговора


Мнения: 330
Единствено искам логопед, надявам се и госпожата, която сме избрали да бъде адекватна. За наша радост в градината има изключителен екип - без да сме го избирали от госпожите до лелите, вниманието е добро и дава резултата. За жалост тази година са много деца в групата и нямат физическо време да обръщат индивидуално внимание. Вкъщи са му основните занимания, ще не ще сме се превърнали в малко училище (сега и с дъска трябва да се оборудвам, та да се научи да гледа и да е внимателен). Основните притеснения са, че трябва някой постоянно да го бута иначе никаква самоинициатива - за това се притеснява и логопедката, и госпожите, а аз тройно повече. Иначе на говор като при Вас 4 - 5 годишно, но поне се появяват адекватно сформирани съждения, ама то времето лети. Притесняваме и, че ще му се подиграват...., а това допълнително ще го затвори. В градината госпожите са на мястото си и почти не се случва някой да го подиграва.
Цитирай


Мнения: 958
Засега никое дете не се подиграва на моето. Може би госпожата ни си е на място. Много я избирахме, връзки хванахме, още докато беше трета група я записахме при нея. За инициативите, ами тя госпожата си ги пита поред. И така е добре. Даже е разбрала, че моята се притеснява, та застава леко зад нея да не може да  гледа децата, а само дъската. На първия чин е.
Цитирай


Мнения: 6 741
Бенчолино
ние сме нямали поведенчески проблеми или някаква асоциалност.  Диагнозите от спектъра и грр-та си заминаха в канала с наваксването в областта на езика. Но езикът винаги ще му малко като чужд и просто трябва много работа. Много четене ( книги) , много помагала четене с разбиране и задължително някой с него да работи по уроците. Не се заблуждавай- в занималнята нямам как да го постигнеш. нито с ресурсен ( ние затова го отказахме. Заради едни вербални затруднения д ами взема детето от уроците ми се виждаше излишно.  Трябва си индивидуална работа - родител , баба ( но да е сериозна) платена начална детска учителка.
Аз работя сама с детето. В началото беше по-трудно. По тих беше по-мълчалив, неуверен, неактивен. Те  нямат много преразказване първи или втори клас, но аз го опъвах вкъщи да ми преразказва, истории приказки като най-малко деня в училище - абе каквото се сетиш. Бавно става но става. сега е по-уверен, по активен, дъпна много. Пишем съчинения. оправяме се. Оратор няма да стане но се движи в масата на класа.

класната я предупредихме веднага след психотеста който правиха на всички деца от училището първи клас. ( да не се стресне). Казахме й, а  тя каза че е забелязала нещо странно, но си мислила че е мълчалив и чешит. Много се стресна. Но после разумно заключи че ще види накъде се движат нещата. Наясно е че няма ли кой да дърпа сериозно детето-  няма да стане. Видя че сме сериозни,  детето работи с възрастен, аз пояснявам обеснявам, повтарям потретвам. Трябва да кажа че съм много доволна от развитието на нещата. Но едно е много важно- детето ми тръгна на училище научено да работи , това първо и второ минало материалът за първи клас  - четеше пишеше печатно и смяташе до 10. На психотеста психоложката в училище е писала- не съм виждала дете първи клас което да работи така съсредоточено, да е решило толков амного задачи  и от 15 страница да се връща назад като вижда и си поправя грешките. реюмирам- работата е спасението ...
Цитирай

София, Люлин-8

Мнения: 1 667
_re_ge Какъв е тоя психотест в първи клас? Scream
Мале ще го закъсаме.
Да не е това дали покриват ДОИ?

Вие повтаряли ли сте 4-та група в ДГ?
Ако да как понесе на детето?

Ние ще трябва да повторим, защото сме много назад и нямаме никаква готовност за първи клас тя сега е на 6 г. и 4 месеца.
Това което ме притеснява в момента е околните, защото всеки който я пита на колко е години, тя като каже "на шест", първо следва опулен поглед и въпрос към мен "Наистина ли е на шест" и после веднага възкликват, "Ооо догодина ще си ученичка". И ме притеснява да не й го набият в главата и детето да започне да пита. Пък не мога на всеки да обяснявам че догодина няма да е ученичка. За момента тя не го отразява това, защото сме си доста назад и с разбирането, но догодина незнам как ще е.
Офффф тея хора друга работа нямат ли си?  Pensive
Цитирай

София

Мнения: 16 499
Ами казвай, че е на 5....
Цитирай


Мнения: 958
Romanol тя не е имала психотест в училище. Аз исках да повтори 4- та група, но от детската бяха много активни да дадат удостоверение за готовност, да не би да проличи че не са се справили с подготовката. Отказах се да се разправям. Трудно е много сега. Но пък детето неочаквано започна да се справя с писане. На нея и е трудно и по обективни причини, в края на годината родена, недоносена, слаба и много дребна.
Цитирай

София, Люлин-8

Мнения: 1 667
Не от градината проблеми няма да имам, те искаха даже 3-та да повтори. Отделно, че е с една торба диагнози и документи включително ТЕЛК.
Въпроса е как би й се отразило ако може някой с опит да пише при вашите дечица как се получи?
Цитирай


Мнения: 6 741
Ние имаме психолог в училище и явно това е някаква  политика на самото училище. Правеха го всички първокласници и психологжката обработваше резултатите. После всеки родител си ги вземаше лично. Аз не виждам нищо лошо - просто търсят конкретни проблеми , евентуално за реакция ако има такива, насока. Беше подобен на теста за готовност при клас, но по разнообразен, картинки, сортиране , подреждане, заместване , все неща които бяхме правили при подготовката за първи клас. Беше 20 страници и много от децата се бяха се отказали на десета страница. Както казах моят син го беше приключил целия. Беше допуснал две грешки защото не разбрал какво се искало от него. Психоложката ги наблюдавала и по време на теста. Кой бил разсеян, кой бързо се отказал. Общо взето аз не го намирам за проблем. По- скоро така училището търси възможност ако има проблеми по бързо да бъдат идентифицирани. Не е тайна че често именно първи клас лъсват затруднения на дислектици, дефицити на внимание и прочие неглижирани обучителни проблем.
За тези които се притесняват --- няма дете повтаряло първи клас. Това вече е другата страна на медала. Често дете тръгва първи клас с обучителни проблеми . Родителите не предполагат или просто неглижират , то не се справяте материала и според програмата ни задължително минава втори клас. И от там почва мъката на учителите. Аз и тях ги разбирам. Те нямат нужда едно дете със СОП да се сурне покрай другите през първи клас и втори клас да му лъснат проблемите в цялата си пълнота...

Дописвам се
Психоложката каза щото ние беседвахме с нея за нашите си неща, че при децата със СОП пък и не само при тях много си личи ако са били предучилищна в училище. И тя го съветвала . Децата в норма също имало проблеми с подкарването в първи клас ( повече като режим, правила,поведение домашни ) , но соп-ите били в по- неизгодна позиция. Каза че все по често в този случай след 4 група ги пращат на предучилищна. В нашия случай нещата сработиха ( не сме ходили на предучилищна) защото бяхме усвоили основното от материала за първи клас. Синът ми знаеше какво е урок и домашно - все задължения които имаше от три годишен. първи клас му остана да се пригоди към обстановката децата и  да свикне с говора и изказа на госпожата.
« Последна редакция: вт, 14 ное 2017, 14:31 от _re_ge »
Цитирай


Мнения: 76
Здравейте.Днес бяхме на консултация за първи път при психолог Йорданка Енева в София. Все още съм доста объркана от противоречивата информация,която получихме. Още от вратата пое детето и си играха около 25 минути.След това започна снемането на анамнезата и обсъждането. Каза,че е засекла симптоми от аутистичния спектър.Видяла я е да се клати на стола за малко, засекла я е да прави мечешка походка и когато издрънча с една играчка тя не се обърна мигновено(което било задължително).Даде насоки за работа вкъщи и каза да се видим след 3 месеца. Препоръча да играем с игри,който стимулират ръцете да стискат и да използват сила(игри с чукче, с дървени зеленчуци за рязане и с топки). Обясни ни каква е процедурата ако искаме консултация в св.Никола. На края на срещата дъщеря ми,която много я хареса й каза чао с думички и с ръчичка много сърдечно и тя каза,че с това й е оборила една от теориите(коя ли не се знае).Спомена за алалия./но трябва да се изследва по-задълбочено.И сега стоя и си мисля-как да продължа!Че ще се занимаваме това е ясно.Но да търсим ли още мнения?Да ходим ли при психиатър,в св.Никола?? Естетствено веднага започнах да мисля за най-страшни диагнози.Но пък и си мисля,че всичко е наред....Хем искам някой да ми каже,че всичко е наред,хем ме е страх,че ако отида на още лекари ще чуя нещо лошо. Не знам как да постъпя... Имам нужда от подкрепа,имам чувството че ще се срина..

Извинете за романа
Благодаря,че ме ИЗчетохте Smile
Привет, пиша защото това беше първият психолог-логопед при които беше детето ни.И на нас при първата ни среща-интервю ни каза че детето е с аутистичния спектър... Занимава се с него 1г., тогава той беше на 2,8 г.Работеше с него , но постоянно си сменяше мнението за това дали е в спектъра или не, побеляха ни косите , постоянно ни държеше в напрежение.Добре че отидохме на консултация при проф.Матанова. След това взехме решение да го спрем от нейните часове.И не съжалявам, пак се работи с детето но сме по-спокойни, хората които се занимават с него не ни "хвърлят във филма" не се говори изобщо за аутистичния спектър. Историята по-дълга, но ако искаш мога да ти пиша на лични. Ти взимаш решение, но не оставяйте да ви паникьосва и филмира.Успех!
Цитирай


Мнения: 524
Здравейте!
Много отдавна не съм чела темата, но имам въпрос. Синът ми от тази година започна да посещава ПГ в училище. 3 та и четвърта група ще изкара там и дори може би още една година. Официална диагноза няма. На почти 6 години говори като на 3. Разбирането също все още изостава но има само напредък. Основните му трудности са обучителни. Не му се извършват учебните дейности и основно аз го настоявам вкъщи. Иначе е будно и постоянно правещи нещо дете. Любимите му игри са с конструктори и всичко, което може нещо да му се слага маха отваря затваря нарежда. Буйните реакции идват, когато някой реши да влезе в играта му. До този момент концентрацията е много добра. Предпочита да играе сред деца, но сам, а не с тях. Допуска ги до себе си, но не и до играта му. Има нужда от подкрепа в училище т.е ресурсен учител. Миналата година беше страхотна жената, но излезе в майчинство. Сега са назначил и токущо завършило момиче без опит с никакви деца нито специални нито собствени поне. До момента изобщо не успява да е адекватна на ситуациите и все повтаря "той отказва, той не може, той подивя". А детето ми от 3 години работи със специалисти и всички констатират, че е адаптивен и обича да се учи. Много рядко се е заинатявал и борил за нещо, което силно иска. Все нервен ми го връщат. Освен това ги чувам как едновременно двете с педагогическата съветничка му дават команди. Последния път двете бяха изправени от двете му страни и го караха да прави някакви задачи като преди минути му бяха разрешили да вземе всички играчки от секцията. Общо взето се страхувам да не навредят на детето ми и да загубя всичко което съм графика 3 години. Паралелно на тях госпожата от групата като видя, че не може да разчита, се мобилизира и стана по-настоятелна. Първо се страхуваше да изисква от него. Но аз много говорих с нея. Иначе синът ми ходи с голямо желание. Бърза да се пробие и да влезе. Знае си шкафчето, столчето. Спазва режима. Взима си и си прибира закуската в шкафа. Върви за ръчички с госпижата. Дори и Ресурсната като идваше да го взима в кабинета си, тръгваше с нея. Сега се разбрахме да работи с него в групата. Ще в идва за първото занятие да стои при него и да го научи да стои на столчето и да не ходи из стаята и да разсейва децата.
Обаче какво мога да направя ако нещата не потръгнат и Ресурсната само го изнервя? Какви са ми опциите? Тя ще пише и някакви статуси по- нататък, които няма да отговарят на истината.
Цитирай


Мнения: 958
О, Прашинка като те чета се сещам за моето дете в детската градина. Тя не може да говори, тя не може нищо да прави, тя не може и да ходи. С тези думи ме посрещаха госпожите като вземах детето от детска. Даже са ми казвали, че нищо не става от нея. Е, за месец и половина в училище се научи да пише. И общува със съучениците си, рядко я разбират, но я приемат за игра. Тича, научи се да плува без помощни средства.
Цитирай


Мнения: 524
От госпожите в детската градина го преглътнах заедно с хиляди сълзи. Нали затова го преместих. Ама от Ресурсната ?!
Цитирай


Мнения: 958
Пожелавам ви много скоро да попаднете на добри педагози! От сегашната позиция усещам много силно какво е губело детето ми и как можело и по- различно да бъде.
Цитирай


Мнения: 6 741
От госпожите в детската градина го преглътнах заедно с хиляди сълзи. Нали затова го преместих. Ама от Ресурсната ?!

На нас логопед -  ресурсен ни каза че детето ми никога няма да проговори, никога няма да тръгне на училище и единствения начин по който ще се обучава е по подражание - като маймуна - цитирам. Детето беше на 3 и 3 месеца. Аз ресурсно въобще не го възприемам сериозно. Там има хора на които трябва да им забранят да работят с деца.
Единствената полза относителна от такива изказвания е че карат  някои родители бързо да преминат през отричане падение и приемане и бързо да се мобилизират до краен предел, опитвайки се да измъкнат от детето всичко заложено от природата.
Ако един специалист не помага трябва да се смени и така колкото пъти се наложи. В случая с ресурсно няма какво да направите, търсете платен специален педагог, трудотерапевт, психолог. Ресурсното винаги е било нещо което може да изгърми от една или друга посока и да се разчита на него само не се  получава. То не бяха промени то не бяха чудеса...
« Последна редакция: ср, 15 ное 2017, 09:10 от _re_ge »
Цитирай


Мнения: 524
Ооо изобщо не съм чакала на ресурсно. Работим съм специалисти и активно вкъщи откакто беше на 2 год. и 10 месеца. Но Ресурсната само пречи на педагога. Слава Богу госпожата разбра, че помощ няма да получи и от вчера е нов човек. Започна активно да работи с него за да може да я приеме като авторитет а на по-късен етап и като човек, който ще му възлага задачи. Някакси жената се осъзна и се впрегна да намери път към него. Ресурсната ще идва два пъти седмично. Вече се радвам, че няма да идва всеки ден. Обаче по-нататък съгласувайки го с госпожата няма да се поколебая да спра ресурсното подпомагане.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
75-89 от 774 отговора