Трудно проговаряне - тема 23

  • 111 914
  • 774
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 43
Здравейте мами,може ли да ми препоръчате добър детски психолог и логопед в София,който наистина с желание да се занимава с деца,тъй като не искам да обикалям и да налучквам,ние вече сме на 2г и половина и още сме на няколко думички и неразбрана детска реч,но поне говорим имаме желание да говорим,макар да не ни се получава,но желанието е важно.

# 721
  • Мнения: 321
Fifitoo,
Ние след няколко посещения при различни логопеди, намерихме своя - малкият с удоволствие ходи там и по моето скромно мнение има своя напредък. Кабинетът, който ние посещаваме, е в Лозенец "Логопедичен център"Антоанета Георгиева"" - ако искаш провери в сайта, отиди на консултация, пък дано попаднете на вашия професионалист. Там съм виждала много малки деца...

Иначе при нас по план следва вадене на 3тата сливица - засега ще е на 29.05 в Хил Клиник, ще я извърши проф.Бенчев. Много се надявам да се задържи здрав дотогава и всичко да мине добре и безпроблемно - много ми се е свила душицата  Confused
А малкият вече започва да заповядва :"Икам... / Не икам..." и почти винаги му угаждам, само и само да изказва мнение  #Crazy  #Crazy  #Crazy

# 722
  • София
  • Мнения: 16 691
Аз определено реших, че и моята дъщеря има проблем с 3тата сливица и ще я водя на унг.

# 723
  • Мнения: 321
Ivankaka, заведи я. Поне специалистите ще потвърдят или отхвърлят съмнението ти. Мен ме е яд, че отложихме ващето посещение при УНГ с няколко месеца... но така е трябвало да стане. Сега Поне сме спокойни и знаем какво следва Simple Smile

# 724
  • Мнения: 199
При нас много помогна корекцията на късата юздичка на езичето. Има голям напредък, но говора трябва да се изчисти.
Другият проблем е че много бърза като говори и "изяжда" букви.

# 725
  • Мнения: 2 290
От почти година ходим с 5 годишната ни дъщеричка два пъти в седмицата на логопед.
Напредък почти няма, или е съвсем незначителен.
Живеем в дълбоката провинция и особено голям избор на специалисти нямаме.
Докато тя е вътре аз съм пред вратата и чувам какво правят.Направи ми впечатление, че броят червени,сини, жълти триъгълничета и кръгчета, колко ябълки са останали след като е взета една-почти винаги такива неща.Все си мисля,че това не е урок по математика. В случая не би ли трябвало да повтарят звуци, да се учат на правилно изговаряне и словоред?
Моля ви, споделете как протичат при вас занятията!
Притеснена съм,че времето минава, а и чувството, че нещо не е както трябва не ме напуска.

# 726
  • София
  • Мнения: 2 367
Моето момче има сериозен напредък в говореното, но род и число са мъка страшна, както и някои звуци ( в, с, ц и т.н).
Работят с логопеда,но искам да ми кажете вашия опит и как да помагаме вкъщи, освен че поправяме, когато на той каже тя или вместо единствено използва множествено число

# 727
  • Мнения: 43
Благодаря ви момичета за отговорите,определено ще идем на една консултация не мога да седя с кръстени ръце и да чакам.Искам да попитам давали ли сте на децата си ескимо кидс,защото аз днеска и дадох съвсем малко и примерно обедното спане го пропусна,малко имам впредвид не цялата доза,чудя се дали от това не заспа?Вашите деца имат ли напредък от ескимо кидс?Дадох го по своя инициатива не ми го е предписал педиатър 🤔

# 728
  • NE
  • Мнения: 10 999
Омегата има успокояващ ефект, освен благоприиятното въздействието върху мозъка, очите, кожата и т.н. Ескимо е с малко количество DHA, така че и цялата доза не би повлияла. Трябва и натрупване. Иначе е много добре за организма на децата да е с високо количество DHA.

# 729
  • London
  • Мнения: 6 732
Фейче, това ти ли си бе душице?Kissing Face Пак ще се намерим, де ще идем.Smiling Imp


Усмивчица, аз работя с моето без логопед, материали има в Амазон не по-различни от ползващите се от логопеда, книги с игри, флаш карти, игри за баланс и концентрация, видеа милион има в ютуб от които ти става ясно, че не правят нещо, което и ти не можеш. Мен тук ме пращат и на уърк шоп и реално работата е с мен, да научат мен какво да правя, а с детето не се работи. Родителя, ако има времето и възможностите съм напълно убедена, че може да постигне 5 пъти повече от логопед. Тук много често казват ''зависи основно от родителя и неговия напън какво ще постигне детето''. Запретвай ръкави и ще има резултати. Това което описваш е още повече да го фиксират във форми, числа, цветове. Трябва да се скрият и изолират от разговора дори. Ама те да ти вземат парите само.....

Усмивчица, а тя на какво ниво е говоримо?

Последна редакция: вт, 15 май 2018, 22:08 от La Catrala

# 730
  • Мнения: 2 290
La Catrala,благодаря ти  Flowers Tulip
Всичко за което пишеш го чувствах някак интуитивно, но си е друго да ми го кажат Smile
Цялото време и възможности са приоритетно,естествено, за децата ми.

А нивото ми е трудно да го опиша-бърка все-още словоред, когато бърза-изяжда букви, ш-ка...
Нивото на речта, според мен, е на 3 - 4 годишна.На 4 е сестричката й и говорят почти еднакво, като малката се изразява една идея по-чисто и изговаря Р, а каката и с Р-то има проблем.
Давам си сметка, че ми липсва доста информация по проблема, така,че не мога да го обясня достатъчно добре,
но време за самообвинения нямам - запретвам ръкави и ще се опитам да наваксваме.
Връщам се да ви изчета и да взаимствам от вашия опит.

Последна редакция: вт, 15 май 2018, 22:26 от Усмивчица-28

# 731
  • NE
  • Мнения: 10 999
Аз, аз ... Simple Smile

# 732
  • London
  • Мнения: 6 732
Усмивчица, първо децата се развиват различно. Напълно нормално е някое дете да е с година по-назад в някои сфери на развитие, както и че дори някои възрастни не могат да казват - р. Все пак е на 5 и съм сигурна, че в други сфери е дори по-напред. Това, което описваш според мен идва по-скоро от проблеми с моториката на речта, тоест факта, че някои звуци са й трудни я карат да си нагажда речта според това да не ги използва толкова, а като присъстват се обърква и оплита. Чела съм, че до 90% от децата успяват от самосеби си до 8 мата година да казват р, а на 4-5 години само 40% реално се справят с р-то. Това е най-трудният звук та нека сме милостиви. Успех!

# 733
  • Мнения: 13 793
Що се касае до проблемните Р и Л по мои наблюдения много от децата наистина не започват да го казват от само себе си .  Голяма част от тях не се коригират  и след занятия с логопед, защото упражненията трябва да се правят и в къщи само с два пъти седмично по 30 минути не стават. Около мен доста хора с проблемно Р вкл и сестра ми която ходи на логопед но моите родители не обърнаха на това голямо внимание . Мъжът ми не казва Л  а УЪ- също пропуск на родителите му. Има система упражнения,  има си специални инструменти които помагат на логопед да постави правилно езика и зъбите. Децата трябва да го усетят за да разберат какво се иска от тях. и  нещата стават много бързо. Моята дъщеря до петата година беше с много сладко Р, просто не сме обръщали внимание. Логопед я е видял в градината и поиска с мен среща -  да ме пита искаме ли да го коригираме. и ако Да то си трябва тетрадка и упражнения, от само себе си няма да стане каза тя . Казахме че искаме. Направиха тетрадка, правихме вкъщи упражнения , имаха занятия два пъти седмично. След два месеца нямаше и помен от френското р. а тя принципно е с лоша захапка и предразполага такава специфика. В момента захапката е коригирана и р-то е нормално.

# 734
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 773
Смятам тази седмица да пусна на Теди изследвания на В12. Достатъчно ли е?

Общи условия

Активация на акаунт