Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 600
  • 648
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 5 425
Затова писах, че има случаи, в които децата бяха провалени от мързела на родителите си.

Случаите с деца, провалени от прекалените амбиции на родителите си са доста повече.

# 151
  • Мнения: 3 876
И за Шпрахе дипломата са пълни глупости Simple Smile

# 152
  • София
  • Мнения: 38 417
То и аз съм от лежерните, аюа добре виждам, че детето не се справя по мат.
И по синтаксис. И с преразказите.
Ох, трябват си уроци.
Поне 5 ци да закърпим.🙏

# 153
  • Мнения: 11 888
Имам въпрос, ако някой е запознат.

Ако две гимназии са езикови/ по смисъла на нормативната уредба/ и първият език е да кажем- английски, броят на часовете е един и същ. Имат ли задължение и взетият материал да е един и същ или не?Не става въпрос за брой часове/ те са еднакви/, нито за учебник, а за материал- докъде се стига.  Еднаква ли е граматиката, еднаква ли е литературата ?Още- сега в осми клас освен граматика, учи ли се литература на съответния език?  /Независимо от езика/ Или е различно за различните гимназии- пак казвам, визирам само езиковите?

# 154
  • Мнения: 5 425
Влизаш в излишни детайли. Качеството на конкретния учител и средното ниво на учениците са далеч по-съществени фактори за крайния резултат.

# 155
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 371
Затова писах, че има случаи, в които децата бяха провалени от мързела на родителите си.

Случаите с деца, провалени от прекалените амбиции на родителите си са доста повече.

Подкрепям, познавам познавам повече деца от втория тип.

Andariel, ти пишеше за покупки, аз само се опитах да разбера, разсъждавайки върху написаното. Това, че май съм успяла, не ме прави съгласна с теб. Вярно е, че колкото по-високи са оценките, толкова по-голям избор избор има детето, но до там. Понякога е достатъчно бал доста под изкарания за желаната паралелка. Ако имам ваучер за 500 000, няма да си купя това, което струва толкова, а това, което ми върши работа, вместващо се в тази сума. Освен, ако мога да го продам веднага и така да си осребря ваучера, за да си купувам каквото искам. Случаят с НВО не е такъв.  Е, ако не знам какво ми трябва, то каквото и да взема, може да се окаже грешка Peace

==========
Всеки родител трябва да помисли добре, трябва да се говори с децата, учителите, за да се изясни или поне очертае посоката за развитие след 7-ми клас. Обсъдете желанията, ако има такива, а ако няма -
 предложете вие, на база наблюденията над собственото ви дете. Ако имате разногласия - обсъдете мотивите си. Вижте къде може да се научи желаният профил най-добре и къде - не чак толкова. Следете за дни на отворените врати, където може да задавате всякакви въпроси, които ви притесняват. Говорете с деца, учещи в набелязаните училища и техните родители. Понякога това ще ви успокои, друг път - точно обратното. Проверката за минималният бал за прием в желаното училище предни години може да ви ориентира приблизително колко би било нужно на детето да влезе в него. Покажете му го, но и му кажете, че не се знае как ще бъде тази година. Детето ще се готви по-спокойно (особено ако нужният бал се очаква да е доста под 5,90+), но ще бъде и мотивирано да изкара повече. Смятам, че е добре децата да ходят на пробни изпити, за да видят къде се намират сред поне част от бъдещата си конкуренция. Показват се пропуските (над които се работи после), отработва се и форматът на явяването ... Но не прекалявайте и с тях. Къде и как ще се готви детето извън учебните часове - преценете сами. У дома, с помощ от приятел/роднина, на курс или частни уроци - постоянно или само от време на време за неразбраното ... Вариантите са много, но помислете и за свободното време. Децата имат нужда и от почивка. Колкото и да се притеснявате, постарайте се да не го прехвърляте върху тях. Колкото и да сте уверени, помислете и за план Б.
 bouquet

# 156
  • Варна
  • Мнения: 4 295
То в една езикова , различните класове се движат различно , камо ли гимназии да сравняваме.

# 157
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Светкавица, относно литература на съответния език, за набор 2001/това е сегашен 10ти клас/ - все още няма и не е имало досега. Какво ще е за 2005 -  не знам дали и в МОН са го измислили още, но доколкото разбрах има тенденция към намаляване на броя часове по език  в ЕГ, та едва ли ще предвидят и литература на езика.

# 158
  • София
  • Мнения: 38 417
Ако не се лъжа, изкарват се по учебник нивата А2-В2 и това е.

# 159
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Ако не се лъжа, изкарват се по учебник нивата А2-В2 и това е.

Това за кой тип у-ще го твърдите ?
В ЕГ в 11 ти клас мернах у дома учебник С1/С2. Wink

Не съм следила и не съм в час много с това какво е учил гимназиста ми , но за английска литература не е споменавал нищичко . Wink

# 160
  • Мнения: 11 888
Аз явно съм със съвсем древни представи  Laughing

# 161
  • София
  • Мнения: 62 595
И за Шпрахе дипломата са пълни глупости Simple Smile

И кои точно са глупостите? Вместо да изпляскваш едно такова никакво твърдение, по.-добре се обоснови! Щом толкова знаеш, каши кое училище в София, освен изброените от мен, дават шпрах?

ДжД, като не си изхарчиш ваучера за най-доброто, което можеш да вземеш с него, е като в рекламата на една суха паста - ядеш сега или гориш. Нито ще ти върнат разликата, нито ще продадеш колата. Почти като в лотарията - милионът се пада веднъж, а трябва да си пълен глупак, за да не го вземеш, а да кажеш "мерси, ама на мен ми стигат сто хиляди, защото играх за сто хиляди". Да, по метода на богатите също плачат, се забелязват "провалените" деца от амбиции, защото така е по-лесно. Провалените от мързел никой не ги брои, защото за тях никой не говори и на тях никой не им завижда. А аз провелено дете за гимназия точно, което е изкарало космически бал и е влязло в някоя от най-добрите гимназии с този бал, не познавам. Дори са си много добре, всичко им се получава, защото са си в средата. Дори да ги помързява да учат, щат-нещат се стягат, защото всички останали откласа са отличници - течението ги влече. Къде  ги виждате тези провалени деца?  ти хубаво разправяш розови приказки, обаче реалността е доста по-груба и дори цинична. Има моменти, в които децата трябва да мобилизират всичките си сили и ум, за да преминат през изпитанието възможно най-добре. Поне изпитът е един и същ за всички.

Накрая като държат сертификатен изпит, всеки си изкарва толкова, колкото си знае. Най-високото в гимназия е С2, но не всички го изкарват, има и с С1, а някои може и по-ниско, ако съвсем са изостанали.

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 20:12 от Andariel

# 162
  • София
  • Мнения: 38 417
Ако не се лъжа, изкарват се по учебник нивата А2-В2 и това е.

Това за кой тип у-ще го твърдите ?
В ЕГ в 11 ти клас мернах у дома учебник С1/С2. Wink

Не съм следила и не съм в час много с това какво е учил гимназиста ми , но за английска литература не е споменавал нищичко . Wink

Не твърдя, а започвам изречението с "ако не се лъжа" - т.е. не съм съвсем наясно.
Все пак явно си карат по езикови учебници като за школа.
Може би развиват ниво и от другите предмети, които учат на английски.
А до какво ниво стигат в другите гимназии, които започват с интензивно изучаване на английски?

# 163
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 371
Andariel,  ТИ сравняваш НВО с ваучер, а според МЕН това е като да сравняваш ябълки с круши. Или с пасти.
Почти като в лотарията, но не съвсем. Парите са си пари за всеки, но училищата са различни за всеки. Ако спечеля милион - ще си го взема, но ако детето ми изкара 6.00, единственото, което ще спечели, е това, че ще учи където пожелае. Не където миналата година са били най-високите балове.
И да, познавам лично деца, изпатили си поради болни амбиции или повлечени от мантрата "да не се похабява бала".
Но не виждам къде съм разказвала розови приказки.  newsm78 Работа си трябва, не съм го отричала никога. Как - според детето и възможностите на родителите. Колко - зависи от желаното училище. Ако иска СМГ или НЕГ - повече, а ако иска текстилния или "Джон Атанасов" - по-малко. И при всички положения трябва да дадат най-доброто от себе си. Но не за да изкарат самоцелно висока оценка, която после да се чудят къде да "оползотворят" (по твоята логика), а оценка, която да им позволи да избират къде да учат, според интересите си (според мен). За едни ще трябва 5.95, на други им стига и 4.50. Прави се анализ в края на шести - началото на седми клас и се почва каквото трябва. Периодично се сверява часовника, за да се види дали е постигнато желаното ниво.

Мантрата, че трябва първо да се изкара висок бал, пък после да се търси къде да се ползва само разпалва седмокласните страсти и напрежения. И пречи на децата с истински интереси.  bouquet

# 164
  • Мнения: 3 876
В допълнение към горното- и мантрата, че съществуват само 3 до 5 достойни за отрочето училища. Все спрягани във всички теми по темата. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт